Ruch organiczny generuje polskim sklepom internetowym zazwyczaj ponad 50% sprzedaży! Pozycjonowanie stron internetowych jest zazwyczaj długotrwałym procesem, ale na pewno warto zainwestować w niego czas i pieniądze!
Pozycjonowanie przeprowadzone w prawidłowy, dostosowany do aktualnych wskaźników Google sposób, sprawi, że Twój sklep internetowy zyska na widoczności. Użytkownicy często pomijają wchodzenie w linki sponsorowane, jeśli mają przykre doświadczenie z reklamą internetową. Dlatego usługi SEO są sprawdzonym narzędziem marketingowym, które da długotrwałe efekty. Co na tym zyskasz?
Aby pozycjonowanie było skuteczne, efekty trzeba monitorować na bieżąco. Strona musi być uzupełniana o content, zgodny z aktualnymi trendami. Warto więc śledzić najpopularniejsze frazy i sprawdzać artykuły dodawane przez konkurencję. Google cały czas pracuje nad poprawą działań algorytmów. Rozwiązania, które sprawdzały się jeszcze w zeszłym miesiącu, dziś okazują się po prostu nieskuteczne, dlatego warto przemyśleć kwestię oddania pozycjonowania strony internetowej w ręce profesjonalistów, mających wieloletnie doświadczenie w branży e-commerce.
Pozycjonowanie sklepu internetowego wpływa przede wszystkim na wzrost sprzedaży i przychodów. Dobrze zoptymalizowana strona i prawidłowo zaprojektowany UX zachęca użytkowników do zakupów online. Natomiast pojawienie się w TOP10 wpływa pozytywnie na zaufanie internautów.
W przeciągu roku udało się uzyskać z ruchu organicznego prawie 16 tys. wejść dla sklepu WNM Polska. Z kolei stronę zobaczyło blisko 2 miliony użytkowników wyszukiwarki Google.
Bezpłatny ruch na stronie jest bardziej wartościowy niż ruch pozyskany z reklam. Takie odwiedziny nie tylko potwierdzają skuteczność pozycjonowania, ale tworzą zazwyczaj ponad 50% konwersji w sklepie. Pozwalają także na dłuższe zakotwiczenie strony w wynikach Google.
Przez rok współpracy z E.Leclerc Bielany wygenerowaliśmy 14000 fraz w TOP10 oraz prawie 100.000 fraz w TOP50, co przełożyło się na wygenerowanie 50.000 wejść na stronę miesięcznie oraz 600.000 wejść w skali roku.
Długoterminowe pozycjonowanie sklepu internetowego to najkorzystniejsza finansowo forma reklamy w internecie. Przy odpowiednim monitoringu, efekty w postaci prawidłowo zbudowanego lejka sprzedażowego pozostają już na zawsze.
W ciągu dwóch lat frazy w TOP3 dla sklepu California Trading wzrosły o 251%, co przełożyło się na wygenerowanie 28 600 wejść na stronę internetową. W TOP10 zaobserwowaliśmy 74% wzrost, natomiast w TOP50 - 30%.
Widoczność sklepu w wyszukiwarce Google przekłada się na kreowanie świadomości marki wśród konsumentów. Rozpoznawalna marka oznacza łatwiejsze zdobycie klienta, większe zaufanie do oferty i usług, a co najważniejsze powiększanie zysków z lepszej sprzedaży.
Wzrost liczby fraz w TOP10 dla sklepu WNM Włochy o 4900% w przeciągu 2 lat. Dzięki temu sklep odwiedziło 54 tysiące użytkowników, w tym uzyskaliśmy aż 42 tysiące nowych odbiorców.
Rozumiemy biznes online. Słuchamy potrzeb naszych klientów, więc wspólnie z Tobą wypracujemy najlepsze warunki dla Ciebie!
W przeciągu 2 lat przy wspólnej współpracy zwiększyliśmy obroty o 3800% oraz z sukcesem rozszerzyliśmy sprzedaż o 6 zagranicznych rynków sprzedaży.
Wojciech Szyksznia
CEO WNM-Group
Internet przesycony jest e-commerce, ale trendy w globalnej sieci transformują się bardzo szybko. Zachowania odbiorców oraz algorytmy wyszukiwania Google, które decydują o tym, kto i na jakie zapytanie znajduje się w TOP10 wyników wyszukiwania, nieustannie się zmieniają. Wykorzystaj więc swoją okazję i powierz pozycjonowanie sklepu online specjalistom, którzy nie boją się wyzwań! Usługi SEO można rozpocząć w dowolnym etapie funkcjonowania sklepu, ale warto zainteresować się nimi już przed otwarciem witryny.
W pierwszej kolejności, po wpisaniu stosownej frazy, wyszukiwarka pokazuje wyniki płatne, czyli Reklamy, za które właściciel witryny płaci Google Ads. Większe zaufanie użytkowników wzbudzają jednak linki spoza kampanii PPC. Dlatego efektywne pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form promocji e-commerce.
Google poleca użytkownikom strony, które pasują do wpisanego zapytania i spełniają określone wymagania. Należą do nich bezpieczeństwo, odpowiednia szybkość ładowania, ale też użyteczność. Strona zoptymalizowana pod kątem wskaźników Google będzie częściej pokazywana Internautom. Pozycjonowanie pozwala na budowanie rozpoznawalności firmy i zaufania do marki.
Pozycjonowanie możemy podzielić na dwie gałęzie działań: pozycjonowanie On-Site (na stronie), inaczej zwane jako optymalizacją SEO oraz pozycjonowanie Off-Site (poza stroną), czyli tzw. link building.
Optymalizacja SEO, czyli Search Engine Optimization to proces polegający na optymalizacji wszystkich elementów witryny, które mają największy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Analizie i optymalizacji podlegają więc kod strony, publikowane treści oraz wprowadzenie działań UX (User Experience).
Certyfikat SSL zapewnia bezpieczeństwo strony i ochronę danych użytkowników - to podstawa dla Google do pokazywania Twojej strony internetowej.
Adres kanoniczny to oryginalny adres URL strony, który warto samodzielnie zdefiniować, w celu uniknięcia duplikacji treści (inaczej roboty Google zrobią to za nas).
Im bardziej czytelny i przejrzysty link, bez znaków specjalnych, tym lepiej dla Twojej witryny. Użytkownik, widząc adres strony, powinien domyślać się, co się na niej znajduje.
Meta tagi, a dokładniej Meta title, Meta name description, Meta robots, Alt tag są niezbędne do poprawnego opisywania treści strony dla robotów wyszukiwarki.
W pierwszej kolejności należy opisać strony nadrzędne, a następnie podrzędne, pamiętając o wypełnieniu meta opisów i alternatywnych treści grafik.
Teksty powinny być odpowiednio długie, zawierać czytelne nagłówki i frazy kluczowe. Content jest również sprawdzany pod kątem merytorycznym, językowym i gramatycznym.
Tekst alternatywny powinien zawierać krótkie streszczenie z użyciem słowa kluczowego. Dzięki temu roboty pokazują obrazy, które pasują do wyszukiwania.
Twoja witryna powinna szybko się ładować, być interaktywna i stabilna (nie powinno dochodzić do niepotrzebnych przesunięć na stronie).
Link Building to proces pozyskiwania wartościowych linków przekierowujących do sklepu internetowego. Linki powinny pochodzić z zaufanych stron, aby były godne polecenia. Im więcej odniesień w Internecie prowadzących do Twojego sklepu, tym większa szansa na polecenie witryny również przez wyszukiwarkę.
Przyznaj szczerze, że rzadko zaglądasz na trzecią, czy czwartą stronę wyników wyszukiwań. Dlatego dobrze zoptymalizowana strona internetowa powinna być Twoim celem - my wiemy jak to osiągnąć.
Audyt to szczegółowa analiza strony, której celem jest zbadanie poziomu optymalizacji Twojego sklepu internetowego. Podczas audytu znajdujemy błędy, które zniechęcają użytkowników do pozostania na stronie. Należą do nich wszelkie przesunięcia w blokach tekstu i grafik, nieintuicyjne rozmieszczenie kategorii w sklepie lub brak podstron opisujących sklep. W trakcie analizy pozycjoner określa także potencjał witryny, czyli sprawdza, które zakamarki strony są najchętniej odwiedzane przez użytkowników i jak można to wykorzystać. Należy także określić strony lub artykuły, które zostały zaniedbane przez opiekunów sklepu i zastanowić się, w jaki sposób sprawić, aby ich treść była widoczna dla Internautów.
Dobór słów kluczowych ma największe znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony. Jeśli dobierzesz niewłaściwe słowa kluczowe, Twój sklep internetowy będzie pozycjonowany na złe frazy. Co to oznacza? Na stronę internetową będą przekierowani użytkownicy, którzy nie znajdą w Twoim sklepie rozwiązań swojego problemu. Z kolei klienci poszukujący produktów, które sprzedajesz, mogą po prostu nie znaleźć Twojej strony. Dlatego lepiej zostawić te działania profesjonalistom, którzy od lat znają roboty Googla i wiedzą, co one lubią czytać najbardziej. Słowa kluczowe dobierane są ze względu na dziedzinę i tematykę strony, oczekiwania grupy docelowej, najczęściej wpisywane przez użytkowników frazy w oraz ich konkurencyjność. Każda fraza ma też swoją cenę, której wahania są uwzględnione od różnych czynników w ciągu dnia. Dlatego, żeby nie przepalić budżetu warto rozsądnie i przyszłościowo podchodzić do doboru słów. Aby te działania przyniosły skutek, trzeba wykonać krok trzeci.
Analiza konkurencji jest koniecznością w branży e-commerce. Bezsensownym działaniem jest pozycjonowanie nowego sklepu internetowego na popularne frazy, które od dawna zajmują duże sklepy. Przykładowo jeśli zakładasz księgarnię internetową, pozycjonowanie na frazę kluczową „książki” przy małym budżecie może okazać się nieskuteczne — musiałbyś działać latami, żeby Twoja strona znalazła się na drugiej czy trzeciej stronie Google! Dlatego w tym przypadku warto zastosować tzw. długi ogon. Long tail to rozbudowane słowa kluczowe, które są jeszcze bardziej precyzyjne i unikatowe. Fraza „tanie książki historyczne” będzie w wyżej wymienionym przykładzie odpowiedniejsza.
Audyt pokazuje nam, co należy zmienić i pod jakie słowa kluczowe trzeba pozycjonować stronę, aby miało to sens przy takiej, a nie innej konkurencji. Cele realizujemy stopniowo, zazwyczaj w takiej oto kolejności:
Optymalizacja techniczna
Usuwamy błędy na stronie www, poprawiamy szybkość jej ładowania i optymalizujemy kod HTML. Robimy wszystko, aby usunąć niepożądane i nieczytelne elementy na stronie. Każdy link strony powinien zostać prawidłowo opisany.
Optymalizacja treści
Dopracowujemy strukturę strony i nawigację po niej za pomocą odpowiednich słów kluczowych w nagłówkach, meta tagach i wszystkich opisach na stronie. Pozycjonujemy grafiki poprzez uzupełnianie tekstów alternatywnych do nich. Działania te będą niewidoczne dla Internautów, ponieważ to po nich poruszają się roboty Google.
Tworzenie contentu
Budujemy treści pod SEO, czyli opisujemy kategorie, tworzymy unikatowe opisy produktów, dodajemy artykuły pasujące do problematyki sprzedawanych produktów. Dbamy o to, aby strona przekazywała jak najwięcej wartościowej, merytorycznej treści, która zaciekawi użytkownika.
Link building
Dobrze zrobioną stronę internetową można promować z zewnątrz. Im więcej zdobędziemy wartościowych przekierowań na nasz sklep internetowy, tym większa szansa na zwiększenie sprzedaży! Wygenerowany ruch na stronie powoduje, że strona według robotów Google budzi większe zaufanie i staje się godna polecenia innym użytkownikom.
Analiza i raportowanie
Aby nie stracić wysokiej, zbudowanej ciężką pracą, pozycji w wynikach wyszukiwania, należy cały czas analizować stronę. Raporty pozwolą nam na ulepszenia i nadążanie za zmieniającymi się trendami i czynnikami w świecie e-commerce.
Przeprowadzenie profesjonalnego i kompleksowego audytu SEO
Nim rozpoczniemy współpracę, przydzielony do Ciebie specjalista SEO będzie musiał przeprowadzić dokładny audyt Twojego portalu. Generalnie chodzi o dokładną analizę struktury strony internetowej, jej zawartości (treści), zgodności z obowiązującymi wytycznymi przedstawionymi przez Google itd. Uzyskane w ten sposób informacje pozwolą na stworzenie idealnej strategii pozycjonowania oraz określenie zakresu prac. Jest to konieczny element na początku współpracy, który występuje także w późniejszym jej etapie.
Odpowiednio dobrane frazy kluczowe
Dobranie właściwych słów, które są wykorzystywane przez potencjalnych klientów, pod czas wyszukiwania informacji w Google ma olbrzymie znaczenie dla skuteczności, z jaką prowadzone będą działania. Muszą zostać dobrane zgodnie z oczekiwaniami klientów, aby Twój portal poszybował na wysokie miejsce w wyszukiwaniach. Bardzo istotną kwestią jest nie tylko analiza Twojego przypadku, ale także konkurencji, co pozwala obrać optymalną strategię.
Przeprowadzenie optymalizacji sklepu
Jest to etap, na którym realizowane są założenia wynikające z przeprowadzonego wcześniej audytu SEO. Obejmuje także publikację nowych i unikalnych treści. Optymalizacja prowadzona jest pod kątem określonych fraz kluczowych i jest działaniem podejmowanym cyklicznie, jeżeli pojawi się taka konieczność. Wpływa na możliwie szybką poprawę Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto wspomnieć, że podjęte działania skutkują także zdobyciu lepszej pozycji na frazy, które nie są poddawane specjalnym zabiegom pozycjonerskim.
Rozbudowa wysokiej jakości contentu
Przygotowane przez naszych copywriterów treści powstają przy współudziale specjalistów SEO, dzięki czemu są one optymalne zarówno pod względem pozycjonowania, jak i samej wartości merytorycznej skierowanej do czytających je potencjalnych klientów. Bardzo ważną kwestią jest ich odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Jednak sam tekst musi się możliwie dobrze czytać - jest to wartość dodana, której często nie doceniają zainteresowani. Dobry content na podstronach portalu to świetny materiał do pozycjonowania, ale także możliwość zadbania o profesjonalny wizerunek Twojej firmy.
Profesjonalne podejście do link-building'u
Prawdziwy SEOwiec jest bardziej świadomy niż ktokolwiek inny, że pozycjonowanie to nie tylko działania na stronie (tzw. on-site), ale także poza nią. Link-building to pozyskiwanie wartościowych linków z innych stron, portali o możliwie ugruntowanej i silnej pozycji. Pozwala to na podniesienie rankingu Twojego portalu, ale także sprzyja lepszej rozpoznawalności Twojego sklepu.
Ciągła poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest ważnym elementem, który musi przynieść efekty. Zależnie od indywidualnie dobranej strategii przekłada się na poprawę widoczności portalu, a tym samym zwiększenie jego zasięgu.
Analiza wyników oraz ich raportowanie
Wyniki podejmowanych działań są regularnie sprawdzane i analizowane pod kątem ich optymalizacji. Dzięki nim możliwe jest lepsze zaplanowanie kolejnych etapów pozycjonowania. Jeżeli tylko zechcesz, uzyskasz dostęp do analiz, dzięki czemu z łatwością będziesz mógł prowadzić kontrolę uzyskiwanych wyników związanych z Twoim sklepem internetowym.
Obserwacja działań konkurencji oraz szybka reakcja na wprowadzane przez Google zmiany w działaniu algorytmu wyszukiwania
Firma Google regularnie zmienia i doskonali swoje algorytmy wyszukiwania. To właśnie one są odpowiedzialne za ocenę wszystkich portali w sieci i ich ostateczne ułożenie na liście wyników. czasem wspomniane zmiany wprowadzane są bardzo często, co ma olbrzymi wpływ na pozycję strony sklepu internetowego. Podstawą sukcesu jest zatem reagowanie na zmiany wytycznych i wdrażanie ich w życie poprzez aktualizację kodu strony. Dodatkową, nie mniej ważną kwestią jest analiza działań podejmowanych przez konkurencję, co pozwala na szybką reakcję i utrzymanie pozycjonowanych przez nas stron na wysokich lokatach.
Stosujemy wyłącznie "White hat SEO"
Istnieje wiele metod zwiększania zasięgów i poprawienia pozycjonowania, jednak wiele z nich jest przez Google zakazane, co skutkuje sporymi problemami w momencie oznaczenia witryny jako nieuczciwej (trudno się wydostać później z "czarne listy"). Korzystając z naszych usług, nic Ci nie grozi, a możesz jedynie zyskać. Podejmowane przez nas działania są nie tylko skuteczne, ale także bezpieczne.
Uzyskasz specjalny pakiet dodatków
Dodatkowo całkowicie bezpłatnie będziemy monitorować frazy (dodatkowe i niepozycjonowane), stworzymy Ci konto Google Analytics oraz odpowiedni profil Google+. Otrzymasz nawet w pełni skonfigurowaną i przygotowaną do użytku wizytówkę Google. Pozostaje Ci cieszyć się z wyników.
Prowadzimy kompleksowy e-marketing
Jeśli chcesz, możemy dodatkowo zająć się Twoimi reklamami w Google oraz na Facebooku. Szybkie efekty zapewniają skuteczne kampanie reklamowe dopasowane do kalendarza e-commerce. Wiemy kiedy planować reklamy, podwyższać lub obniżać budżet. Napiszemy także za Ciebie teksty oraz zaprojektujemy baner reklamowy.
Zajmiemy się pozycjonowaniem nie tylko Twojego sklepu Sellingo, ale również tego zbudowanego na innej, dowolnej platformie.
Zamów darmową wycenęPozycjonowanie WooCommerce
Platforma WooCommerce to wtyczka sprzedażowa open source dla WordPressa, która pozwala na utworzenie i prowadzenie sklepu internetowego. WordPress to intuicyjny CMS, który stał się popularny, dzięki blogowym możliwościom. WooCommerce korzysta z tradycyjnej wtyczki SEO Yoast, która zdecydowanie lubi się z algorytmami Google. Jest bardzo przyjazna pozycjonowaniu, umożliwia generowanie przyjaznych adresów URL i optymalizacje sklepu pod kątem fraz kluczowych, meta tittle i meta description, ocenia również czytelność zawartych treści i wiele, wiele innych. Wersja darmowa jest ograniczona, więc rekomendujemy skorzystanie z opcji płatnej, a najlepiej z pomocy specjalistów, którzy znają każdy meander SEO Yoast.
Pozycjonowanie Joomla
Obok WordPressa Joomla jest najczęściej wybieranym CMSem do tworzenia stron internetowych. Posiada dużo wtyczek, które ułatwiają pozycjonowanie strony. Najprostszą z nich jest SEO Simple, umożliwiająca automatyczną zmianę opisów meta tagów na stronie. JoomSEF z kolei pozwoli nam na zmianę adresów URL na bardziej przyjazne dla robotów Google. sh404SEF pozostaje jednak najbardziej popularną wtyczką, która m.in. zapewnia bezpieczeństwo strony, obsługuje Google Analitycs oraz określa adresy kanoniczne. Narzędzi Joomla jest stosunkowo sporo, więc można pogubić się w ich możliwościach, dlatego warto oddać pozycjonowanie strony opartej na tym CMSie specjalistom od optymalizacji!
Pozycjonowanie PrestaShop
PrestaShop w porównaniu z WooCommerce jest znacznie bardziej wymagająca pod kątem pozycjonowania sklepu. Posiada na przykład automatyczne powielanie opisów kategorii, które nie wpływają korzystnie na pozycję witryny w wyszukiwarce. Opis, który jest zduplikowany na każdej stronie, po prostu psuje nam statystyki. Aby prawidłowo zoptymalizować stronę, trzeba zainstalować odpowiednie dodatki, które są niestety drogie w tym CMSie albo ingerować w kod strony, dostosowując szablon do swoich potrzeb. Przyjazne adresy również nie generują się automatycznie, dlatego polecamy skorzystać ze wsparcia specjalistów SEO, alby osiągnąć zadowalające rezultaty.
Współpracę z firmą Netgraf.pl rozpoczęliśmy w czerwcu 2020 roku. Od tego czasu zaobserwowaliśmy ponad 100% wzrost ruchu na stronie, który zaowocował wyższą sprzedażą.
Michał Kleszcz
CEO belgijskatrawa.pl
Jeżeli chcesz podjąć z nami współpracę, zgłoś się telefonicznie, e-mailowo bądź za pośrednictwem formularza kontaktowego. Będzie to szybkie i mało angażujące czasowo przedsięwzięcie. Cenimy sobie konkrety, dlatego formalności ograniczamy do minimum. Podejmujemy działania najpóźniej kilka dni po podpisaniu umowy, rozpoczynając od analizy Twojej witryny pod kątem optymalizacji itd. Następnie instalujemy (o ile to konieczne) i konfigurujemy narzędzia Google (takie jak Analytics i Search Console).
Kolejnym etapem jest zaplanowanie prac optymalizacyjnych. Aby rozpocząć działania na szerszą skalę, niezbędne jest przygotowanie indywidualnej strategii marketingowej oraz ustalenie priorytetów. Wszystko to ustalisz z naszym specjalistą, który objaśni Ci jasno i rzeczowo nurtujące Cię kwestie.
Lista wyników wyszukiwań nie jest dziełem przypadku, tak samo jak podejmowane przez nas działania. Zaistnienie Twojego portalu w TOP10 wymaga jego dopracowania na około 200 różnych płaszczyznach, wśród których należy podkreślić jakość treści na stronie, zagęszczenie słów kluczowych wraz z ich synonimizacją. Oczywiście niezbędne będzie pozyskanie tzw. wartościowych linków zewnętrznych. Jeżeli wszystko zostanie dobrze zaplanowane, to efekty pojawią się relatywnie szybko. Niestety czasem konieczna jest także ingerencja w sam układ strony sklepu, bowiem dotarcie do konkretnego produktu musi być możliwie szybkie i nie wymagać „dziesiątek kliknięć”, bo sam ten fakt działa często odstraszająco na potencjalnych klientów. Musisz wiedzieć, że skuteczne i trwałe wyniki pozycjonowania są uzyskiwane ciężką pracą, której nie da się zamknąć w kilku dniach - jest to proces wieloetapowy.
Podstawą jednak pozostają wskazówki dla webmasterów publikowane i modyfikowane cyklicznie przez Google. Musisz wiedzieć, że algorytmy wyszukiwania są często zmieniane lub zwyczajnie modyfikowane i SEOwiec musi na bieżąco dostosowywać prowadzoną witrynę do tych zmian w celu utrzymania wysokiej pozycji sklepu.
Jest to pytanie, na które trudno jednoznacznie odpowiedzieć, bo pozycja na liście wyszukiwania zależy od wielu czynników. Jednak realne zwiększanie ruchu na stronie internetowej jest już pewnym potwierdzeniem skuteczności rozpoczętych działań. Zadowalające efekty mogą przynieść jedynie regularnie wprowadzanie usprawnień, poprawa optymalizacji witryny itd. Dodatkową kwestią jest charakterystyka branży, w jakiej działasz, m.in. zagęszczenie rynku i nastroje, jakie na nim panują. Przykładowo, jeżeli celujesz w rynek lokalny, gdzie nie masz zbyt wielu konkurentów — efekty zobaczysz znacznie szybciej, niż będzie to miało miejsce przy dużej liczby podobnych firm lub sklepów.
W pewnym sensie zakres problemu można sprowadzić do tzw. stopnia zaufania Google do Twojej strony internetowej. Wszystkie prowadzone działania mają za zadanie go maksymalnie podnieść, co jest równoznaczne z coraz wyższą oceną jej wartości. Im masz więc lepszą i bardziej wartościową merytorycznie treść, im więcej jest na zaufanych portalach linków prowadzących do Twojego sklepu — tym w lepszej jesteś sytuacji.
Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, niezbędne jest przeprowadzenie szczegółowego wywiadu, który prowadzony jest oczywiście z klientem. Przygotowanie oferty to podstawa w każdej działalności, także pozycjonerskiej. Już na początku dzielimy się swoim wieloletnim doświadczeniem, rzetelnie doradzając jak najlepsze rozwiązania danych problemów. Aby móc przygotować poważną ofertę i warunki współpracy niezbędne jest podanie jak największej ilości szczegółów, takich jak:
Paradoksalnie podanie nazw najważniejszej konkurencji oraz ich stron internetowych, to także niezwykle istotna kwestia. Pozwala bowiem (po ich wcześniejszej analizie) na dobranie możliwie idealnej strategii prowadzonych działań. Charakterystyka branży pozwala na dostosowanie indywidualnej strategii działania.
Początki współpracy mogą wymagać czasu na dogadanie szczegółów, ustalenie indywidualnego planu działania. Cały okres współpracy charakteryzuje się dużą aktywnością z naszej strony oraz częstymi konsultacjami z Tobą, w celu przedstawienia wyników oraz ich analizy. Wyciągając wnioski, będziemy w stanie wprowadzić ewentualną korektę do prowadzonych prac i ich udoskonalenie. Nasi specjaliści charakteryzują się dużą elastycznością oraz umiejętnością wsłuchiwanie się w Twoje potrzeby oraz zawsze dostosowują strategię SEO do aktualnie panujących warunków.
Przykładowo, jeżeli planujesz wprowadzać na rynek swój nowy produkt lub markę — dopasujemy się do Twoich zamierzeń także w kwestii samej strategii marketingowej. Zrobimy wszystko, byś utrzymał się możliwie najwyżej na liście wyszukiwania. Możesz także w każdej chwili zmodyfikować listę celów i określić nowe priorytety. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga dopracowania wielu detali, jednak najważniejsze są:
Prowadzone przez nas prace już od początku obejmują wszystkie te obszary. Pamiętaj, że zostanie Ci przydzielony indywidualny opiekun w postaci specjalisty SEO, który po dokładnym zapoznaniu się z Twoim portalem, działalnością firmy, technologią oraz najbliższą konkurencją — będzie w stanie poprowadzić Cię, a konkretnie witrynę do sukcesu. Wytłumaczy również wszelkie techniczne aspekty naszej działalności. Niezwykle istotną kwestią jest unikalna treść, której wykonanie (zgodnie ze sztuką pozycjonowania) zostanie zlecone naszym copywriterom.
Efekty pozycjonowania są relatywnie trwałe, a sam proces ma charakter ciągły i wymaga systematycznych prac związanych z optymalizacją, linkowaniem i praca nad unikalną treścią. Zakończenie współpracy oznacza przerwanie powyższych działań, co w konsekwencji może prowadzić do stopniowej utraty wypracowanej wcześniej pozycji w wyszukiwaniach Google. Jest to bardzo korzystna sytuacja dla specjalistów SEO konkurencji, którzy w znacznie łatwiejszy sposób będą w stanie poprawić osiągane przez siebie wyniki.
Nasza codzienna praca zapewnia możliwie długotrwałe wyniki, jednak szybkość, z jaką Google zmienia „reguły gry” sprawia, że bez bieżących starań żadna witryna nie utrzyma swojej pozycji.
Teoretycznie można pozycjonować nieograniczoną liczbę słów, jednak czy ma to sens? Niekoniecznie, jednak są to kwestie indywidualne, które wynikają zarówno z potrzeb klienta, jak i samej charakterystyki branży, w której działa. Kluczem do osiągnięcia sukcesu i owocnej współpracy jest analiza konkurencji, lokalnej konkurencji, a nawet ustalenie budżetu, jaki jest na ten cel przewidziany. Kolejną kwestią jest dostosowanie strategii do możliwości budżetowych — musisz wiedzieć, że dokładamy starań byś w jego ramach, otrzymał maksymalne możliwe korzyści.
Docelowa liczba pozycjonowanych fraz kluczowych jest zależna od planów i oczekiwań biznesowych, specyfiki produktów bądź oferowanych usług. Proste witryny wymagają zazwyczaj pracy nad kilkudziesięcioma słowami według Google Search Console, natomiast duże marki i prężnie rozwijające się sklepy są czasem pozycjonowane nawet w kontekście kilku tysięcy fraz kluczowych. Wszystko jest do zrobienia, ale potrzeba na to środków, możliwości oraz sił przerobowych. Liczba fraz ma wpływ na ilość obszarów, które poddawane są analizie i odpowiednio pozycjonowane. Ostatecznie witryna uzyskuje stabilniejszy efekt, a jej właściciel może cieszyć się ze wzrostu obrotów i siły swojej marki.
Cena przeważnie stanowi problematyczny temat rozmów, bowiem klientowi zazwyczaj zależy na jak najniższej stawce, ale zejście poniżej pewnego pułapu bardzo ogranicza jakiekolwiek możliwości prawdziwie skutecznych działań pozycjonerskich. Podobnie jak w przypadku wyboru samochodu — nie zawsze taniej znaczy lepiej — tak tańsza agencja nie oznacza uzyskania efektów na tym samym poziomie, z których mógłbyś się cieszyć, korzystając z usługi minimalnie droższej.
Warto podkreślić, że istnieje wiele czynników wpływających na stateczną cenę pozycjonowania sklepu, między innymi są to: liczba fraz kluczowych, wybrane obszary, liczba produktów i ich charakterystyka, aktualny stan witryny i konieczność jej dostosowania do aktualnie panujących warunków, konkurencja lokalna promująca się na podstawie tych samych słów kluczowych, a nawet długość podpisywanej umowy. Bardzo ważną kwestią jest także unikalność treści (o ile taka nie istnieje), jakie będą musiały zostać stworzone, by zapełnić wszystkie podstrony witryny. Oznacza to, że w nasze działania obejmuje także zlecenie prac copywriterom, którzy na podstawie wskazówek specjalisty SEO tworzą dla nas treści.
Wcześniejsze ustalenia są ważnym elementem współpracy, jednak jej obszary zawsze są dopasowywane do strategii i kierunku określonego przez klienta. Traktuj nas jako wsparcie w biznesie, nie będziemy nigdy stać na jego przeszkodzie — przecież nie o to chodzi. Rozumiemy „sezonowość produktu”, czy zmiany w ofercie lub określenie innych priorytetów sprzedaży. Jednak pamiętaj, ze każda fraza lub wyrażenie wymaga optymalizacji kodu, w tym także treści wypełniającej witrynę — zatem wszystko jest możliwe, ale wymaga także czasu na wprowadzenie odpowiednich modyfikacji.
Jeżeli podejmiesz decyzję o zmianie fraz kluczowych sklepu — konieczne będzie ponowne rozplanowanie prac na podstawie kontaktu z klientem. Dołożymy wszelkich starań, aby spełnić Twoje oczekiwania i staramy się doprowadzić do sytuacji „win-win”. To oznacza, że efekty dotychczasowej współpracy nie pójdą na marne, a promocja witryny została przekierowana zgodnie z nowymi priorytetami, jakie określisz. Możesz być pewien, że jesteśmy elastyczni w działaniach, a podjęcie jakiejkolwiek zmiany omawiamy indywidualnie z klientem.
Pozycjonowanie witryn powinno charakteryzować się kompleksowym podejściem, zatem proponujemy swoim klientom stałą opłatę cykliczną obejmującą regularne analizy i prace na podstawowych dla SEO obszarach. Warto jednak skupić się na ciągłym poszukiwaniu fraz „long tail”, jakie są najczęściej wykorzystywane przez osoby zdecydowane na zakup.
Zgodnie z danymi ze strony Google, przeszło 15% fraz wpisywanych w wyszukiwarkę jest unikalnych i nie pojawiły się w niej wcześniej. Zatem nie można ignorować ich potencjału. Internauci są coraz bardziej świadomymi użytkownikami sieci i wiedzą czego poszukują. Zatem lepszą opcją może być rozliczanie oparte na tzw. pozycjonowaniu szerokim.
Okres budowy strony internetowej jest doskonałym momentem na przygotowanie strategii jej promowania i stworzenie szczegółowego harmonogramu planowanych prac. Niezwykle cennym aspektem jest współpraca webmasterów i specjalistów SEO już na początku tworzenia portalu, bowiem ich praca przyniosą nieporównywalnie więcej korzyści, niż jakby się rozpoczęła dopiero „za jakiś czas”. Dzięki czemu nowy sklep już od momentu powstania będzie znacznie wyżej indeksowany przez Google.
Nasi specjaliści na tym etapie przygotują szczegółowe dane, które będą obejmowały ustanowienie bezpiecznego protokołu SSL, ilości oraz długości poszczególnych elementów treści rozmieszczonych w kluczowych miejscach w strukturze witryny, oraz doradztwo w sposobie ustanowienia nawigacji, tak by klient z łatwością dotarł do poszukiwanego produktu. Warto już na starcie zadbać o odpowiednie skalowanie sklepu pod urządzenia mobilne (większość zakupów dokonywanych jest właśnie za pomocą smartfonów).
Skorzystaj z naszej oferty i zamów darmową wycenę swojej strony internetowej. Sprawdzimy, na jakim poziomie jest zoptymalizowany Twój sklep i w jaki sposób, najefektywniej go wypozycjonować. Ofertę dostosujemy do Twoich potrzeb! Pozycjonowanie to długotrwały proces, ale pierwsze efekty będą na pewno zadowalające. Usługi SEO to dobry sposób, żeby zwiększyć sprzedaż internetową. Jesteśmy konkurencyjni na rynku i mamy długoletnie doświadczenie w branży e-commerce, które z pewnością spełni Twoje oczekiwania.
Nawiązywanie nowych współprac to dla nas przyjemność. Opisz czego potrzebujesz, a my zajmiemy się resztą.
Zostaw swój kontakt, a stworzymy dla Ciebie korzystną niezobowiązującą ofertę współpracy.