Pozycjonowanie sklepów internetowych

Funkcjonujemy na rynku już od przeszło 10 lat, a większość naszych klientów to wynik polecenia naszych usług przez zadowolonych kontrahentów. Świadczymy najwyższej jakości usługi w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych. Zdecydowanie wiemy co robimy i nie boimy się o tym mówić głośno - pracują dla nas najlepsi specjaliści, których SEO jest nie tylko pracą, ale także hobby. Ciągłe poszerzanie wiedzy, nabywanie nowych umiejętności - to podstawa sukcesu.

Korzystając z naszych usług nie zostaniesz pozostawiony z kolejną fakturą do opłacenia "za nic".

Zadaj pytanie

Nasze biuro obsługi klienta dostępne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8 - 16
Pozycjonowanie

Płacisz za uzyskane efekty pozycjonowania

Jesteśmy firmą, która praktykuje jedynie czyste i przejrzyste układy - mające twarde mocowanie w danych. Decydując się na Sellingo zapłacisz za uzyskany efekt, a nie czcze obietnice i cudowne plany wyglądające wręcz zbyt bajkowo. Wspólnie ustalamy cel i dążymy do jego szybkiej realizacji monitorując regularnie efekty podejmowanych działań.

Skuteczność

Skuteczność to nasza domena

Najlepszym dowodem skuteczności i umiejętności działania są zadowoleni klienci. Czas byś i Ty się o tym przekonał.

10 Lat

10 lat wytężonej pracy, a to dopiero początek

Funkcjonujemy od 8 lat odnosząc sukcesy dla naszych klientów. Dowodem na to jest fakt, że praktycznie wszystkie otrzymywane przez nas zlecenia są wynikiem "polecenia". Umiejętność i chęci do działania, to nasze cechy.

Audyt SEO

Przeprowadzimy audyt SEO Twojego sklepu

Podstawą rozpoczęcia współpracy jest przeprowadzenie audytu SEO, który wykaże jakie elementy sklepu internetowego są do poprawy, jakości contentu i ewentualną jego zmianę. Jego wyniki są oczywiście konsultowane ze zleceniodawcą, po czym wspólnie ustalamy na jakich aspektach mamy się skupić (innymi słowy: co jest dla Ciebie najważniejsze).

Poprawność

Stosujemy wyłącznie "White hat SEO"

Istnieje wiele metod zwiększania zasięgów i poprawienia pozycjonowania, jednak wiele z nich jest przez Google zakazane, co skutkuje sporymi problemami w momencie oznaczenia witryny jako nieuczciwej (trudno się wydostać później z "czarne listy"). Korzystając z naszych usług nic Ci nie grozi, a możesz jedynie zyskać. Podejmowane przez nas działania są nie tylko skuteczne, ale także bezpieczne.

Dodatki

Uzyskasz specjalny pakiet dodatków

Dodatkowo, całkowicie bezpłatnie będziemy monitorować frazy (dodatkowe i niepozycjonowane), stworzymy Ci konto Google Analytics oraz odpowiedni profil Google+. Otrzymasz nawet w pełni skonfigurowaną i przygotowaną do użytku wizytówkę Google. Pozostaje Ci cieszyć się z wyników.

Ponadto zostanie Ci przydzielony indywidualny opiekun (specjalista SEO), który zadba o szybkie wdrożenie ustaleń i poprowadzi Twój sklep na wysokie miejsca w wyszukiwarce. Uzyskasz dostęp do wiedzy oraz najnowszych technologii, które w połączeniu z pełnym zaangażowaniem naszych pracowników przełoży się na skuteczną promocję Twojej witryny.

Przykładowy cennik pozycjonowania 1 frazy

Miesięczna liczba wyszukań Cena
Poza TOP10
Cena
Za pozycje 7 - 10
Cena
Za pozycje 4 - 6
Cena
Za pozycje 1 - 3
0 - 100 0 zł od 10 zł od 20 zł od 30 zł
101 - 300 0 zł od 40 zł od 50 zł od 60 zł
301 - 500 0 zł od 70 zł od 80 zł od 90 zł
501 - 1000 0 zł od 100 zł od 110 zł od 120 zł
1001 - 2000 0 zł od 130 zł od 140 zł od 150 zł
2001 - 4000 0 zł od 160 zł od 170 zł od 180 zł
>4000 0 zł WYCENA INDYWIDUALNA
google

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron "www" jest bardzo istotną kwestią ze względu na poprawę tzw. "zasięgu" oferty. Trudno sobie wyobrazić, że poszukujący informacji użytkownicy (potencjalni klienci) nie dotrą do Twojego sklepu internetowego. Jednak aby pojawiał się on możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania google.pl, ale nie tylko, konieczne jest skuteczne pozycjonowanie stron pomimo, iż jest to, żmudny i wymagający sporych nakładów pracy oraz pieniędzy proces - warto w niego zainwestować. Ilość wyszukiwań określonych fraz rośnie z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc i to bardzo szybko.

Najlepszym przykładem mogą być dane statystyczne: w 1999 roku wyszukiwarka obsłużyła około 1 miliarda zapytań, podczas gdy w 2002 roku było ich już przeszło 55 miliardów, a w 2016 ponad 2 biliony. Pomyśl, jak ważna jest zatem silna pozycja sklepu w wyszukiwarkach? Jedno słowo: BARDZO. Przytoczone dane nie są dokładne, co do pojedynczego użytkownika, jednak pozwalają na zobrazowanie wagi zagadnienia.

Znacznie trudniej oszacować jak duże znaczenie ma wysokie pozycjonowanie portalu dla działu marketingu w firmie. Musisz być świadomy, że pojawianie się właśnie Twojego sklepu wysoko w wynikach wyszukiwania poprawia także zasięg Twoich akcji reklamowych i dotarcie w ten sposób do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów (co ważne pochodzących z grupy docelowej). Zgodnie z danymi firmy Gemius popularność wyszukiwarki Google w Polsce jest olbrzymia i niemal wszyscy korzystają właśnie z niej (jest to wartość oscylująca w okolicy 97% internautów). Inne wyszukiwarki praktycznie się nie liczą, a jakakolwiek walka o zdetronizowanie giganta jest raczej skazana na porażkę.

Zapewne miałeś okazję wyszukiwać informacje w internecie, chociażby na temat interesujących Ciebie usług lub produktów. Zapewne nie przeklikiwałeś kolejnych stron wyszukiwarki a ograniczyłeś się do 1 maks do 3 strony wyników jakie Ci pokazała. Właśnie dlatego tak ważną kwestią jest pojawienie się Twojej firmy właśnie na możliwie wysokiej pozycji na liście. Zwiększa ona wielokrotnie szansę pozyskania nowych klientów oraz kontrahentów. Paradoksalnie to może dzięki temu, że firma jakiej poszukiwałeś miała odpowiednio wypozycjonowaną stronę byłeś w stanie do niej dotrzeć.

Potęga i olbrzymi potencjał Google jest wart zachodu i inwestycji. Korzyści płynących z zaistnienia na 1 stronie jest wiele, ale najważniejszymi są:

Reklama

Niczym nieograniczona przestrzeń reklamowa

Internet jest źródłem informacji praktycznie dla całego społeczeństwa i nie ma już takiego znaczenia wiek (korzystają z niego i starsi i młodsi). Generuje to wiele potencjalnych możliwości. Zwykle zanim ktokolwiek trafi na konkretną stronę internetową, np. do sklepu - z pewnością najpierw poszuka informacji za pomocą google.pl. Bardzo rzadko zdarza się wpisywanie "z palca" adresu w przeglądarce. Rozwój technologii mobilnych przekłada się na fakt, że już nie tylko z komputera lub laptopa można przejrzeć zasoby internetu, ale także na telefonie i tablecie.

Widoczność

Odpowiednia widoczność we właściwym czasie i miejscu

Częstym zjawiskiem jest wyszukiwanie informacji na temat sklepu bądź restauracji w momencie pojawienia się nagłej potrzeby będąc na mieście, co zachodzi zazwyczaj za pośrednictwem telefonu komórkowego. Jeżeli w tym momencie pojawisz się ze swoją ofertą to jest bardzo duża szansa, że to właśnie u Ciebie dojdzie do złożenia zamówienia i jego finalizacji. Reklamy w sieci mają tę przewagę od tradycyjnych, że pojawią się zawsze w odpowiednim momencie, a taki bilbord już nie "wyrośnie spod ziemi" by poinformować kogoś o ofercie.

Kalendarz

Korzyści z długotrwałych efektów

Profesjonale pozycjonowanie wymaga mimo wszystko sporego nakładu pracy i czasu, aby przynieść pożądane wyniki (choć to jest jeszcze kwestia branży i jej zagęszczenia). Jednak osiągane wyniki mają zwykle charakter długofalowy i witryna na wysokiej pozycji w wyszukiwaniach będzie czerpać z tego faktu spore korzyści przez długi czas. Zainwestowane pieniądze oraz praca będą zatem procentować w danym momencie, jak i w przyszłości.

Czym jest pozycjonowanie sklepów?

Pozycjonowanie sklepów internetowych może być określeniem wszystkich zabiegów prowadzonych by poprawić wysokość na jakiej znajduje się konkretna witryna w wynikach wyszukiwania google.pl. Jest to zarówno szereg działań (w tym marketingowych) podejmowanych na płaszczyźnie samej strony "www" (przez co należy rozumieć optymalizacje jej kodu pod SEO - Search Engine Optimization), praca nad zawartą na niej treścią, jak i prac dotyczących zagadnień poza nią. Istnieją wytyczne jakimi dzieli się Google, które muszą być uwzględniane przez specjalistów od pozycjonowania (Webmasterów), aby ich działania przynosiły optymalne wyniki.

Pozycjonowanie, a wizyty potencjach klientów

Trudno zaprzeczyć, że podstawowym celem pozycjonowania jest zwiększenie jej zasięgów i dotarcie do możliwie szerokiej grupy odbiorców. Wpływa zatem na poprawienie uzyskiwanych obrotów, co oznacza zwiększanie ruchu na stronie sklepu. Większa ilość odwiedzin internautów to potencjalnie zaistnienie kolejnych zamówień,jeżeli wstrzelisz się ze swoją ofertą w potrzeby i gusta odbiorców. Niezaprzeczalnie im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania w google.pl tym większe prawdopodobieństwo zdobycia nowego klienta. Zgodnie z danymi udostępnianymi przez "Advanced Web Ranking" pierwsze miejsce na liście zgarnia nawet 35% całego ruchu wyszukiwarki, jest więc o co walczyć!
Według danych z początku 2017 roku fraza "sklep zoologiczny" byłą wyszukiwana przeszło 33 000 razy miesięcznie, a wyliczając z tego wspomniane 35% daje sporo więcej niż 11 000 odwiedzin w skali tylko jednego miesiąca. Musisz przyznać - ROBI WRAŻENIE. Będziesz na pewno szczęśliwym przedsiębiorcom jeżeli zgarniesz tę pulę dla siebie.

Co składa się na proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem wymagającym dużego nakładu czasu, pracy, ale także i specjalistycznej wiedzy. Oczywiście wyczucie tematu i instynkt SEOwca będzie bardzo przydatny. Obejmuje ono wiele etapów, których realizacja i przebieg jest kwestią mocno indywidualną. Posiadamy ogromne doświadczenie w pozycjonowaniu zróżnicowanych portali, których wykorzystanie pozwala na szybkie zoptymalizowanie tego procesu. Poniżej znajdziesz krótki opis poszczególnych elementów wchodzących w zakres świadczonych przez nas usług, takich jak pozycjonowanie sklepu internetowego.
Frazy

Odpowiednio dobrane frazy kluczowe

Jest to podstawa by podjęte działania miały jakikolwiek sens. Dobranie odpowiednich słów jakie są wykorzystywane przez potencjalnych klientów pod czas wyszukiwania informacji w Google ma olbrzymie znaczenie dla skuteczności z jaką prowadzone będą działania. Muszą zostać dobrane zgodnie z oczekiwaniami klientów, aby Twój portal poszybował na wysokie miejsce w wyszukiwaniach. Bardzo istotną kwestią jest nie tylko analiza Twojego przypadku, ale także konkurencji, co pozwala obrać optymalną strategię.
SEO

Przeprowadzenie profesjonalnego i kompleksowego audytu SEO

Nim rozpoczniemy współpracę przydzielony do Ciebie specjalista SEO będzie musiał przeprowadzić dokładny audyt Twojego portalu. Generalnie chodzi o dokładną analizę struktury strony internetowej, jej zawartości (treści), zgodności z obowiązującymi wytycznymi przedstawionymi przez Google itd.. Generalnie dotyczyć on będzie wszystkich elementów mających jakikolwiek wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Uzyskane w ten sposób informacje pozwolą na stworzenie idealnej strategii pozycjonowania oraz określenie zakresu prac. Jest to konieczny element na początku współpracy, który występuje także w późniejszym jej etapie.
seo
Rozbudowa

Rozbudowa wysokiej jakości "contentu" - treści jakimi zapełniane są podstrony Twojego portalu

Przygotowane przez naszych copywriterów treści powstają przy współudziale specjalistów SEO, dzięki czemu są one optymalne zarówno pod względem pozycjonowania, jak i samej wartości merytorycznej skierowanej do czytających je potencjalnych klientów. Bardzo ważną kwestią jest ich odpowiednie wysycenie słowami kluczowymi, jednak sam tekst musi się możliwie dobrze czytać - jest to wartość dodana, która jest często doceniana przez zainteresowanych. Dobry "content" to świetny materiał do pozycjonowania, ale także możliwość zadbania o profesjonalny wizerunek Twojej firmy.
Optymalizacja

Przeprowadzenie optymalizacji sklepu

Jest to etap, na którym realizowane są założenia wynikające z przeprowadzonego wcześniej audytu SEO. Obejmuje także publikację nowych i unikalnych treści. Optymalizacja prowadzona jest pod kątem określonych fraz kluczowych i jest działaniem podejmowanym cyklicznie (co jakiś czas), jeżeli pojawi się taka konieczność. Wpływa na możliwie szybką poprawę Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto wspomnieć, że podjęte działania skutkują także lepszej pozycji na frazy, które nie są poddawane specjalnym zabiegom pozycjonerskim.
Link

Profesjonalne podejście do tzw. "link-building'u"

Prawdziwy SEOwiec jest bardziej świadomy niż ktokolwiek inny, że pozycjonowanie to nie tylko działania na stronie (tzw. on-site), ale także poza nią. Jeżeli chodzi o "link-building" jest to pozyskiwanie wartościowych linków z innych stron, portali o możliwie ugruntowanej i silnej pozycji. Pozwala to na podniesienie rankingu Twojego portalu, ale także sprzyja lepszej rozpoznawalności Twojego sklepu.
Poprawa

Ciągła poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest ważnym elementem, który musi przynieść efekty. Zależnie od indywidualnie dobranej strategii przekłada się na poprawę widoczności portalu, a tym samym zwiększenie jego zasięgu.
Analiza

Analiza wyników oraz ich raportowanie

Wyniki podejmowanych działań są regularnie sprawdzane i analizowane pod kątem ich optymalizacji. Dzięki nim możliwe jest lepsze zaplanowanie kolejnych etapów pozycjonowania. Jeżeli tylko zechcesz uzyskasz dostęp do analiz, dzięki czemu z łatwością będziesz mógł prowadzić kontrolę uzyskiwanych wyników związanych z Twoim sklepem internetowym.
Obserwacja

Obserwacja działań konkurencji oraz szybka reakcja na wprowadzane przez Google zmiany w działaniu algorytmu wyszukiwania

Firma Google regularnie zmienia i doskonali swoje algorytmy wyszukiwania. To właśnie one są odpowiedzialne za ocenę wszystkich portali w sieci i ich ostateczne ułożenie na liście wyników. Czasem wspomniane zmiany wprowadzane są bardzo często, co ma olbrzymi wpływ na pozycję strony sklepu internetowego. Podstawą sukcesu jest zatem reagowanie na zmiany wytycznych i wdrażanie ich w życie poprzez aktualizację kodu strony. Dodatkową, nie mniej ważną kwestią jest analiza działań podejmowanych przez konkurencję, co pozwala na szybką reakcję i utrzymanie pozycjonowanych przez nas stron na wysokich lokatach. REASUMUJĄC: Znamy się na tym co robimy - zaufaj nam, a się nie zawiedziesz. Wszystko z korzyścią dla Twojego sklepu i uzyskiwanych przez niego obrotów. Zachęcamy do kontaktu z działem obsługi klienta Sellingo.pl.

Wyszukiwarka internetowa - jak działa, o co chodzi?

Chcesz lepiej zrozumieć czym w istocie jest pozycjonowanie stron internetowych? Zagłębmy się zatem w to, jak działa wyszukiwarka Google. Jest to niejako zbiór wszystkich istniejących stron "www" jakie są dostępne w sieci internetowej, które zostały odnalezione przez wyszukiwarkę podczas indeksowania. Warto podkreślić, że nie dociera ona do wszystkich stron internetowych, a wyłącznie bazuje na tych znajdujących się w zasobach firmy Google (na ich bazie danych). Strony dodawane są do indeksu przez specjalnie stworzone do tego celu programy, nazywane czasem "robotami". Mają one relatywnie prosty schemat działania - bazując na kilku portalach oraz znajdujących się na nich odnośnikach rozpoczynają pracę i przeszukiwanie sieci powiązanych ze sobą w ten sposób stron. Indeksują dzięki temu wciąż nowe witryny, których już w tym momencie jest znacznie więcej niż 2 miliardy. Tak ogromna baza danych obsługiwana jest przez kolejne programy/algorytmy pokazujące wyniki wyszukiwania użytkowi z praktycznie zerowym opóźnieniem.

Opis działania wyszukiwarki Google

Stworzone przez programistów firmy algorytmy umożliwiają błyskawiczne przeszukanie w swoim indeksie wszystkich stron, które w jakimś zakresie mają związek z wpisanymi przez internautę słowami kluczowymi. Przedstawione wyniki przyjmują formę 10 punktowej listy. Tajemnica tkwi na jakiej podstawie to właśnie te 10 stron będzie na szczycie, a nie inne 10 itd.. Wpływa na to około 200 czynników, takich jak częstość pojawiania się danego słowa na stronie, jego umieszczenie w tytule (bądź jego brak), znajdujące się w treści odpowiednich synonimów i kolokacje wykorzystanych fraz, ocena portalu jako merytorycznego. Istnieje również ryzyko wykluczenia przez algorytm portalu z "przypięciem łatki" stosującego niedozwolone praktyki pozycjonerskie. Jest to jednak związane bardziej z podziałem "white and black hat SEO". Kolejną kwestią jest ilość wartościowych linków związanych z danym portalem świadczących pośrednio o jego jakości (im ich więcej tym lepiej) - "link-biulding" w czystej formie. Wszystkie operacje trwają mniej niż jedną sekundę.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Wyszukiwarka Google to nie tylko darmowe wyniki wyszukiwania, o czym wiele osób nie ma pojęcia. To także płatne wyniki wyszukiwania - forma reklamy. Nie są to oczywiście losowe wyniki, a dobrane tematycznie odnośniki do firm, sklepów zgodnie z wpisanymi przez internautę frazami kluczowymi. Inaczej nazywa się je "linkami sponsorowanymi", które wyszukiwane są najczęściej (rzadziej z boku strony) nad listą wyszukiwań w takiej formie, że niewprawny użytkownik może je nawet pomylić z prawdziwą listą wyników swojego wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że są to reklamy i nie mają wpływu na organiczną listę wyszukiwań. Oznacza to, że top10 serwisów w zestawieniu to niezwykle łakomy kąsek, który nie wymaga ponoszenia dodatkowych kosztów. Skuteczne pozycjonowanie stron to podstawa. Google nieustannie dąży do maksymalnego ułatwienia życia swoich użytkowników, a co za tym idzie skrócenie czasu potrzebnego na dotarcie do interesujących ich informacji. Właśnie te starania mogą być odzwierciedleniem dodatkowych elementów jak linki sponsorowane, lub chociażby wskazanie 2 lokalnych firm/sklepów i ich oznaczenie na mapach Google. Użytkownicy coraz częściej pomijają reklamy, a wiec ich kliklalność jest ograniczona. Google podchodzi jednak do obu kwestii tak samo poważnie. System reklam AdWords umożliwia w zamian za uiszczenie drobnej opłaty na wyświetlenie reklam profilowanych pod konkretne wyszukiwanie (użyte słowa kluczowe). Jest to droższa forma reklamy niż pozycjonowanie, jednak ma swoje uzasadnienie. Umożliwia natychmiastowe zaistnienie w top wyszukiwań, dodatkowo zwiększa ruch na stronie, co oznacza także prawdopodobnie znaczną poprawę w uzyskiwanych obrotach. Czasem jest także dobrym sposobem na sprawdzenie jaki wpływ na konwersję i zwiększenie ruchu na stronie ma zastosowanie konkretnej "frazy kluczowej", pod którą można później prowadzić pozycjonowanie. Innymi słowy: pozycjonowanie sklepu internetowego oraz kampanii AdWords może przynieść nadspodziewanie dobre wyniki.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co je wyróżnia?

Każdy sklep prowadzący sprzedaż on-line musi zadbać zarówno o jakość i cenę oferowanych produktów, ale także o intuicyjny układ strony i jej odpowiednie pozycjonowanie. Ma ono olbrzymi wpływ na tzw. "ruch organiczny", a wiec pojawienie się potencjalnych klientów, którzy nie trafią na portal na drodze przypadku. Zadbaj o widoczność swojej witryny, a będziesz mógł cieszyć się ze zwiększonych obrotów. Pozycjonowanie jest jednym z najbardziej skutecznych zabiegów marketingowych. Portale e-commerce charakteryzują się dużym stopniem złożoności, a ich pozycjonowanie wymaga olbrzymiej wiedzy i umiejętności (wynikających także z doświadczenia). Prowadzimy działania w modelu "long tail", co oznacza, że prace prowadzone są w szerokim zakresie słów kluczowych. Pozwala to na dotarcie do klienta bezpośrednio zainteresowanego Twoimi usługami, jak i do takiego, który nie jest jeszcze do końca przekonany do konkretnego produktu i poszukuje na jego temat informacji. Bardzo istotną kwestią jest regularnie przeprowadzana optymalizacja portalu - nawet jeżeli posiada bardzo dużą ilość podstron wymagających uwagi. Strona musi być przejrzysta i czytelna dla użytkownika. Wpływa to także na pozytywną ocenę algorytmów Google. Standardową procedurą jest przypisanie fraz kluczowych do konkretnych podstron witryny, a następnie przeprowadzenie analizy struktury sklepu (czy umożliwia szybkie dotarcie do konkretnego produktu). Jeżeli sklep będzie wymagał poprawek wizualnych bądź samego układu kategorii ze względów praktycznych - zostaniesz natychmiast o tym poinformowany. Następnie tworzony jest wysokiej jakości content, którym wypełniane są, np. karty produktowe. Ostatecznie bardzo ważną kwestią w procesie optymalizacji sklepów internetowych jest odpowiednie ułożenie tytułów oraz opisów podstron (tzw. parametry "title i description").

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jest to pytanie, które zadaje sobie wiele osób prowadzących działalność gospodarczą. Jednak koszty pozycjonowania konkretnej strony internetowej, czy też sklepu mogą być całkowicie inne niż nawet analogicznych portali w innym regionie kraju. Wiele zależy od zagęszczenia i sytuacji na rynku, tak lokalnym, jak i globalnym (choć w znacznie mniejszym stopniu). Kolejną kwestią jest konkurencyjność fraz na jakie miałoby być prowadzone pozycjonowanie oraz aktualny stan witryny (jej optymalizacji, zawartość merytorycznej i unikalnej treści itd.). Dodatkowo musisz mieć świadomość, że pozycjonowanie w branży, w której funkcjonuje wiele firm przekłada się na wyższa cenę i większe trudności w uzyskiwaniu pożądanych efektów. Przykładowo skuteczne pozycjonowanie sklepu w Warszawie będzie znacznie trudniejsze niż w mniejszych miejscowościach. Jednak pozycjonowanie sklepu jest długotrwałym procesem, który będzie przynosił wymierne korzyści przez długi czas w przyszłości, a poniesiony nakład pracy i sił z pewnością pomoże Ci w zbudowaniu silnej pozycji na rynku lokalnym oraz krajowym (zależnie od wielkości oraz aspiracji prowadzonej przez Ciebie firmy). Ostatecznie jest to jeden z elementów w budowie świadomości marki wśród potencjalnych klientów.

Najczęściej zadawane pytania

Zapytanie

Co jest potrzebne, aby zacząć pozycjonowanie? Jaki jest ogólny zarys działań?

Jeżeli zechcesz podjąć z nami współpracę zgłoś się do obsługi klienta, będzie to szybkie i mało angażujące czasowo przedsięwzięcie. Cenimy sobie konkrety, co za tym idzie formalności są ograniczane do minimum. Podejmujemy działania najpóźniej kilka dni po podpisaniu umowy rozpoczynając od analizy Twojej witryny pod kątem optymalizacji itd. (generalnie przeprowadzany jest pełny audyt SEO). Następnie instalujemy (o ile to konieczne) i konfigurujemy narzędzia Google (takie jak Analytics i Search Console). Kolejnym etapem jest zaplanowanie prac optymalizacyjnych. Aby rozpocząć działania na szerszą skalę niezbędne jest przygotowanie indywidualnej strategii marketingowej oraz ustalenie priorytetów. Wszystko to dogadasz z naszym specjalistą, który przedstawi Ci wszystko jasno i rzeczowo.
Zapytanie

Czy pozycjonowanie wymaga zmian na stronie internetowej?

Lista wyników wyszukiwań nie jest dziełem przypadku, tak samo jak podejmowane przez nas działania. Zaistnienie Twojego portalu w top10 wymaga jego dopracowania w około 200 różnych płaszczyznach, wśród których należy podkreślić jakość treści na stronie, zagęszczenie słów kluczowych wraz z ich synonimizacją. Oczywiście niezbędne będzie pozyskanie tzw. "wartościowych linków" zewnętrznych. Jeżeli wszystko pójdzie jak powinno to efekty pojawią się relatywnie szybko. Niestety czasem konieczna jest także ingerencja w sam układ strony sklepu, bowiem dotarcie do konkretnego produktu musi być możliwie szybkie i nie wymagać "dziesiątek kliknięć", bo sam ten fakt działa często odstraszająco na potencjalnych klientów. Musisz wiedzieć, że skuteczne i trwałe wyniki pozycjonowania są uzyskiwane ciężką pracą, której nie da się zamknąć w kilku dniach - jest to proces wieloetapowy. Podstawą jednak pozostają wskazówki dla webmasterów publikowane i modyfikowane cyklicznie przez Google. Musisz wiedzieć, że algorytmy wyszukiwania są często zmieniane lub zwyczajnie modyfikowane i SEOwiec musi na bieżąco dostosowywać prowadzoną witrynę do tych zmian celem utrzymania wysokiej pozycji sklepu bądź innego portalu.
Zapytanie

Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania?

Jest to pytanie, na które trudno jednoznacznie odpowiedzieć, bowiem pozycja na liście wyszukiwań zależy od wielu czynników. Jednak sam efekt działania w postaci realnego zwiększania ruchu na stronie internetowej jest już pewnym potwierdzeniem skuteczności rozpoczętych działań. Zadowalające efekty mogą przynieść jedynie regularnie wprowadzanie usprawnień, poprawie optymalizacji witryny itd.. Dodatkową kwestią jest charakterystyka branży w jakiej działasz, do zagęszczenia rynku i nastrojów jakie na nim panują. Tak więc jeżeli celujesz w rynek lokalny, gdzie ilość konkurencji nie przytłacza - efekty zobaczysz znacznie szybciej, niż będzie to miało miejsce przy dużej ilości podobnych firm lub sklepów. W pewnym sensie zakres problemu można sprowadzić do tzw. "stopnia zaufania Google" do Twojej strony internetowej. Wszystkie prowadzone działania mają za zadanie go maksymalnie podnieść, co jest równoznaczne z coraz wyższą oceną jej wartości. Innymi słowy im masz lepszą i bardziej wartościową merytorycznie treść, im więcej linków prowadzących do Twojego sklepu z uznanych portali - w tym lepszej jesteś sytuacji.
Zapytanie

Jakie informacje potrzebne są do przygotowania oferty na pozycjonowanie?

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania niezbędne jest przeprowadzenie szczegółowego wywiadu, który prowadzony jest oczywiście z klientem. Przygotowanie oferty to podstawa w każdej działalności, także pozycjonerskiej. Już na początku dzielimy się swoim wieloletnim doświadczeniem rzetelnie doradzając jak najlepsze rozwiązania danych problemów. Aby móc przygotować poważną ofertę i warunki współpracy niezbędne jest podanie jak największej ilości szczegółów, takich jak:
  • adres strony internetowej, która ma być pozycjonowana,
  • wskazanie najważniejszych produktów bądź usług, na których promowanie kładziony będzie największy nacisk,
  • określenie obszaru działania firmy oraz branży,
  • przewidywany budżet na pozycjonowanie oraz okres współpracy.
Paradoksalnie podanie nazw najważniejszej konkurencji oraz ich stron internetowych, to także niezwykle istotna kwestia. Pozwala bowiem (po ich wcześniejszej analizie) na dobranie możliwie idealnej strategii prowadzonych działań. Oceniając zabiegi jakie prowadzą będziemy w stanie dokładniej poznać Twoją branżę, a co za tym idzie jeszcze bardziej dopasować się do indywidualnych kwestii jakimi się charakteryzuje.
Zapytanie

Jak wygląda współpraca z firmą SEO w zakresie pozycjonowania strony?

Początki współpracy mogą wymagać czasu na dogadanie szczegółów, ustalenie indywidualnego planu działania. Cały okres współpracy charakteryzuje się dużą aktywnością z naszej strony oraz częstymi konsultacjami z Tobą, w celu przedstawienia wyników oraz ich analizy. Wyciągając wnioski będziemy w stanie wprowadzić ewentualną korektę do prowadzonych prac i ich udoskonalenie. Nasi specjaliści charakteryzują się dużą elastycznością oraz umiejętnością wsłuchiwanie się w Twoje potrzeby. Wynikiem czego zawsze dostosowują strategię SEO do aktualnie panujących warunków. Przykładowo, jeżeli planujesz wprowadzać na rynek swój nowy produkt, może markę - dopasujemy się do Twoich zamierzeń także w kwestii samej strategii marketingowej. Innymi słowy zrobimy wszystko byś utrzymał się możliwie najwyżej na liście wyszukiwań. Możesz także w każdej chwili zmodyfikować listę celów i określić nowe priorytety. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga dopracowania wielu detali, jednak najważniejsze wydaja się często być:
- jak najwyższej jakości treści wypełniające portal,
- optymalizacja witryny pod algorytmy wyszukiwania Google,
- pozyskanie wartościowych linków (tzw. "link-building") oraz publikacji na temat Twojego sklepu oraz jej oferty - oczywiście przestawiających go w jak najlepszym świetle.
Prowadzone przez nas prace już od początku obejmują wszystkie te obszary. Pamiętaj, że zostanie Ci przydzielony indywidualny opiekun w postaci specjalisty SEO, który po dokładnym zapoznaniu się z Twoim portalem, działalnością firmy, technologią oraz najbliższą konkurencją - będzie w stanie poprowadzić Cię, a konkretnie witrynę do sukcesu. Jest także osobą, która pomoże Ci zrozumieć wszelkie techniczne aspekty naszej działalności. Niezwykle istotną kwestią jest unikalna treść, której wykonanie (zgodnie ze sztuką pozycjonowania) zostanie zlecone naszym copywriterom.
Zapytanie

Co się dzieje z efektami po zakończeniu współpracy?

Efekty pozycjonowania są relatywnie trwałe, a sam proces ma charakter ciągły i wymaga systematycznych prac związanych z optymalizacją, linkowaniem i praca nad unikalną treścią. Zakończenie współpracy oznacza przerwanie powyższych działań, co w konsekwencji może prowadzić do stopniowej utraty wypracowanej wcześniej pozycji w wyszukiwaniach Google. Jest to bardzo korzystna sytuacja dla specjalistów SEO konkurencji, którzy w znacznie łatwiejszy sposób będą w stanie poprawić osiągane przez siebie wyniki. Nasza codzienna praca zapewnia możliwie długotrwałe wyniki, jednak szybkość z jaką Google zmienia "reguły gry" sprawia, że bez bieżących starań żadna witryna nie utrzyma swojej pozycji.
Zapytanie

Na ile czasu podpisywana jest umowa na pozycjonowanie?

Jest to w pełni zależne od złożoności podejmowanych prac. Poszczególne etapy wymagają odpowiedniego ułożenia w czasie (zgodnie z ich hierarchią ważności). Czas potrzebny na przeprowadzenie pełnych analiz, audytu SEO i analiza wyników to jedno, a drugie optymalizacja kodu witryny oraz tworzenie i publikacja unikalnych treści wysokiej jakości. Sam proces pozyskiwania linków nie jest tak szybki i łatwy jakbyśmy sobie tego wszyscy życzyli. Wszystko to jeszcze dodatkowo komplikuje indywidualna charakterystyka portalu. Ponadto na długość umowy ma wpływ sama wielkość strony internetowej, wobec której prowadzone będą prace pozycjonerskie. Wszystko to musi przejść przez indeksowanie Googla, a sama witryna musi zostać oceniona jako pewna i godna zaufania przez algorytmy (co nie jest szybkie ze względu na jej niewielki staż). Pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces wymagający odpowiedniej ilość czasu na wykonanie wszelkich związanych z nim czynności. Najczęstszą długością, na którą podpisywana jest umowa to 12 lub 24 miesiące. Jest to wystarczający czas na dowiedzenie naszej skuteczności oraz uzyskanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Oczywiście istnieje możliwość podpisania krótszych umów, jednak są to kwestie dogadywane bezpośrednio między zainteresowanymi stronami.
Zapytanie

Ile fraz będzie pozycjonowanych?

Teoretycznie można pozycjonować nieograniczoną ilość słów, jednak czy ma to sens? Niekoniecznie, jednak są to kwestie indywidualne, które wynikają zarówno z potrzeb klienta, jak i samej charakterystyki branży w jakiej działa. Kluczem do osiągnięcia sukcesu i owocnej współpracy jest analiza konkurencji, lokalnej konkurencji, a nawet ustalenie budżetu jaki jest na ten cel przewidziany. Kolejną kwestią jest dostosowanie strategii do możliwości budżetowych - musisz wiedzieć, że dokładamy starań byś w jego ramach otrzymał maksymalne możliwe korzyści. Docelowa ilość pozycjonowanych fraz kluczowych jest zależny od planów i oczekiwań biznesowych, specyfiki produktów bądź oferowanych usług. Proste witryny wymagają zazwyczaj pracy nad kilkudziesięcioma słowami według Google Search Console, natomiast duże marki i prężnie rozwijające się sklepy są czasem pozycjonowane nawet w kontekście kilku tysięcy fraz kluczowych. Wszystko jest do zrobienia, ale potrzeba na to środków, możliwości oraz sił przerobowych. Ilość fraz ma wpływ na ilość obszarów, które poddawane są analizie i odpowiednio pozycjonowane. Ostatecznie witryna uzyskuje stabilniejszy efekt, a jej właściciel może cieszyć się ze wzrostu obrotów i siły swojej marki.
Zapytanie

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Cena, jest to zawsze problematyczny element rozmów, bowiem klient zawsze chciałby by była jak najniższa, ale zejście poniżej pewnego pułapu bardzo ogranicza jakiekolwiek możliwości prawdziwie skutecznych działań pozycjonerskich. Podobnie jak w przypadku wyboru samochodu - nie zawsze taniej znaczy lepiej - tak tańsza agencja nie oznacza uzyskania efektów na tym samym poziomie, z których mógłbyś się cieszyć korzystając z usług minimalnie droższej. Warto podkreślić, że istnieje wiele czynników wpływających na stateczną cenę pozycjonowania sklepu, między innymi są to: ilość fraz kluczowych, wybrane obszary, ilość produktów i ich charakterystyka, aktualny stan witryny i konieczność jej dostosowania do aktualnie panujących warunków, konkurencja lokalna promująca się na podstawie tych samych słów kluczowych, a nawet długość podpisywanej umowy. Bardzo ważną kwestią jest także unikalność treści (o ile taka nie istnieje), jaki będzie musiał zostać stworzony by zapełnić wszystkie podstrony witryny. Innymi słowy w to wszystko wchodzi także zlecenie prac copywriterom, którzy w oparciu o wskazówki specjalisty SEO tworzą dla nas treści.
Zapytanie

Czy "frazy kluczowe" mogą zostać zmienione w trakcie współpracy?

Wcześniejsze ustalenia są ważnym elementem współpracy, jednak jej obszary zawsze są dopasowywane do strategii i kierunku określonego przez klienta. Traktuj nas jako wsparcie w biznesie, nie będziemy nigdy stać na jego przeszkodzie - przecież nie o to chodzi. Nie mamy problemu ze zrozumieniem czegoś takiego jak "sezonowość produktu", czy zmiany w ofercie i priorytetów sprzedaży. Jednak pamiętaj, ze każda fraza lub wyrażenie wymaga optymalizacji kodu, w tym także treści wypełniającej witrynę - zatem wszystko jest możliwe, ale wymaga także czasu na wprowadzenie odpowiednich modyfikacji. Jeżeli podejmiesz taką decyzję - konieczne będzie ponowne rozplanowanie prac w oparciu o kontakt z klientem. Dołożymy wszelkich starań aby spełnić Twoje oczekiwania i staramy się doprowadzić do sytuacji "win-win". Innymi słowy do takiej aby efekty dotychczasowej współpracy nie poszły na marne, a promocja witryny została przekierowana zgodnie z nowymi priorytetami jakie określisz. Możesz być pewien, że jesteśmy elastyczni w działaniach, a przed jakąkolwiek zmianą zostaną one omówione indywidualnie z klientem.
Zapytanie

W jaki sposób naliczane są opłaty za pozycjonowanie?

Pozycjonowanie witryn powinno charakteryzować się kompleksowym podejściem, zatem proponujemy swoim klientom stałą opłatę cykliczną obejmującą regularne analizy i prace na podstawowych dla SEO obszarach. Warto jednak skupić się na ciągłym poszukiwaniu fraz "long tail" jakie są najczęściej wykorzystywane przez osoby pewne zakupu. Zgodnie z danymi ze strony Google, przeszło 15% fraz wpisywanych w wyszukiwarkę jest unikalnych i nie pojawiły się w niej wcześniej. Zatem nie można ignorować ich potencjału. Internauci są coraz bardziej świadomymi użytkownikami sieci i wiedzą czego poszukują. Zatem lepszą opcją może być rozliczanie oparte na tzw. "pozycjonowaniu szerokim".
Zapytanie

Moja strona "www" jest w przygotowaniu – czy mogę już zacząć pozycjonowanie?

Okres budowy strony internetowej jest doskonałym momentem na przygotowanie strategii jej promowania i stworzenie szczegółowego harmonogramu planowanych prac. Niezwykle cennym aspektem jest współpraca webmasterów i specjalistów SEO już na początku tworzenia portalu, bowiem ich współpraca przyniesie nieporównywalnie więcej korzyści niż jakby się rozpoczęła dopiero "za jakiś czas". Dzięki czemu nowy sklep już od momentu powstania będzie znacznie wyżej indeksowany przez Google. Nasi specjaliści na tym etapie przygotują szczegółowe dane, które będą obejmowały ustanowienie bezpiecznego protokołu SSL, ilości oraz długości poszczególnych elementów treści rozmieszczonych w kluczowych miejscach w strukturze witryny oraz doradztwo w sposobie ustanowienia nawigacji, tak by klient z łatwością dotarł do poszukiwanego produktu. Warto już na starcie zadbać o odpowiednie skalowanie sklepu pod urządzenia mobilne (jak wiesz większość zakupów dokonywanych jest właśnie za pomocą, np. komórek - nie komputerów stacjonarnych). Czas tworzenia portalu jest związany z mniejszym nakładem prac jakie musimy wykonywać, co oczywiście przekłada się na niższą cenę i obejmuje w głównej mierze konsultacje i doradztwo.

I TY ZOSTAŃ NASZYM KLIENTEM!

SKORZYSTAJ Z FORMULARZA ABY OTRZYMAĆ SZYBKĄ WYCENĘ, ZADZWOŃ LUB UMÓW SIĘ NA SPOTKANIE W WARSZAWIE
ZAMÓW WYCENĘ