hero
logo

Nowoczesny sklep e-grocery dla sieci hipermarketów

Charakterystyka klienta

E.Leclerc to popularna sieć hipermarketów, obecna w sześciu krajach Europy. Przez blisko 30 lat firma w granicach naszego kraju założyła 45 marketów stacjonarnych, 18 sklepów online, a także 21 stacji benzynowych. Co ciekawe, E.Leclerc jako pierwsza sieć hipermarketów w Polsce uruchomiła sklep internetowy pod szyldem E.Leclerc Drive.

Każdy sklep jest niezależną spółką, tworzącą miejscowe przedsiębiorstwo. Taka polityka pozwala na korzystanie z usług lokalnych dostawców oraz wspieranie rozwoju regionalnej gospodarki. Naszym wyzwaniem było odpowiedzenie na potrzeby każdego przedsiębiorstwa i dostosowanie systemu informatycznego do infrastruktury sprzedażowej spółki.


    Wyzwania w branży e-grocery

    Sklep internetowy, który rozwijał się przez 18 lat, zrobiliśmy w rok!

    Prowadzenie sprzedaży online na tak dużą skalę wymagało przeprojektowania strony internetowej, aby stała się jeszcze bardziej użyteczna i wydajna. Współpracę z siecią hipermarketów rozpoczęliśmy od kontaktów ze sklepem E.Leclerc Warszawa Bielany. Naszym zadaniem było zdobycie wiedzy na temat obecnych już funkcjonalności, odzwierciedlenie ich i stworzenie jeszcze lepszych udogodnień, aby sklep mógł obsłużyć większą liczbę zamówień.

    Postawiliśmy na automatyzację, która zdecydowanie przyspiesza obsługę wysyłek, zwłaszcza tak specyficznych, jak w branży FMCG. Przeciętne zamówienie składa się przynajmniej z kilkudziesięciu produktów, wśród których są towary wagowe wpływające na zmianę wartości zamówienia lub wyroby świeże, wymagające indywidualnych warunków przewozu.

    Dużym wyzwaniem okazało się wypracowanie kompromisu pomiędzy przyzwyczajeniami starych klientów a stworzeniem profesjonalnego sklepu online. Nie chcieliśmy zniechęcać dotychczasowych użytkowników nowym sposobem poruszania się po witrynie, jednocześnie sklep musiał zostać znacznie unowocześniony i przystosowany do aktualnych trendów na rynku branży e-grocery. Przenosiny musiały być wyjątkowo szybkie, aby sklep nie stracił klientów.

    Pierwsze wdrożenie nowej strony wykonaliśmy w lipcu 2020 roku. Od tego czasu implementujemy kolejne sklepy i kontynuujemy współpracę z klientem, zapewniając pełną opiekę powdrożeniową oraz wprowadzając nowe funkcjonalności.

    Profesjonalny sklep e-grocery

    Nasz główny cel stanowiło stworzenie sklepu internetowego, który zostanie standardem dla całej sieci E.Leclerc. Miał być on przede wszystkim: szybki i wydajny, z dużymi możliwościami dalszego rozwoju. Aby to osiągnąć, musieliśmy podjąć kilka kroków:

    • Przygotować nowy, uniwersalny layout sklepu w metodyce Mobile First.
    • Poprawić doświadczenia klientów przez optymalizacje procesów zakupowych.
    • Zniwelować błędy w dostępności produktów, czyli skonstruować profesjonalny magazyn online.
    • Stworzyć centralne oprogramowanie sklepu dla całej marki E.Leclerc.
    • Zautomatyzować procesy w zarządzaniu produktami, zbieraniem i dostarczaniem zamówień.
    • Zaprojektować centralne zarządzanie wieloma elementami sklepu, aby ułatwić poszczególnym przedsiębiorstwom prowadzenie biznesu.

      Nowy, responsywny layout sklepu internetowego

      Nowy projekt wymagał przygotowania starannej koncepcji, odzwierciedlającej charakter oraz dewizę marki. Kolorystyka musiała być bardziej podkreślona niż w starej wersji witryny, a sklep miał być przede wszystkim wygodny w użytkowaniu na smartfonie. W pierwszej kolejności stworzyliśmy makiety, a na ich podstawie wypracowaliśmy projekt, który przedstawiliśmy klientowi na prototypie. Po uwzględnieniu wszystkich poprawek powstał czytelny, intuicyjny sklep, zaprojektowany zgodnie z założeniem Mobile First, czyli w pierwszej kolejności przygotowaliśmy projekt w wersji mobilnej.

        Zaawansowane możliwości promocji produktów

        Specyfika rynku e-grocery wymaga niestandardowych rozwiązań marketingowych, wprowadzanych zarówno centralnie, jak i lokalnie z dostosowaniem do potrzeb mieszkańców. Aby je osiągnąć, przygotowaliśmy wiele funkcjonalności ułatwiających promowanie asortymentu.

        • Przeceny czasowe na produkty, kategorie, konkretne marki.
        • Tworzenie rabatów procentowych, kwotowych lub gratisów na zestawy produktowe.
        • Generowanie oraz udostępnianie klientom kodów rabatowych.
        • Tworzenie landing page, przyjaznego SEO dla produktów promocyjnych.
        • Wyświetlanie promocji oraz wybór pierwszych produktów na stronie głównej i w kategorii.
        • Banery reklamowe umieszczane w dowolnym miejscu na stronie internetowej, również w rotacyjnej karuzeli.
        • Banery w wersji mobilnej i aplikacji oraz tworzenie powiadomień push-up z promocją.
        • Mierzenie efektywności reklam, dzięki licznikowi kliknięć w baner.
        • Gazetki reklamowe z możliwością oznaczania i dodawania produktów do koszyka.
        • Tworzenie produktów powiązanych, proponowanych i priorytetowych.
        • Promowanie marki w wynikach wyszukiwania.
        • Upselling w koszyku: proponowanie produktów w strefie przykasowej oraz możliwość automatycznego domówienia towarów.
          Zobacz broszurę

          Obsługa gestów w smartfonie

          Po wejściu z telefonu na stronę internetową sklepu użytkownikowi pokazane zostają gesty, które umożliwiają podgląd koszyka i powrót do przeglądanej strony za pomocą jednego przesunięcia palcem. Takie funkcjonalności pozwalają na szybkie zrobienie zakupów spożywczych online, bez zbędnej frustracji klienta.

            Zarządzanie dużą bazą produktów

            Hipermarkety E.Leclerc to kilkadziesiąt tysięcy produktów, pochodzących z różnych źródeł: od dużych hurtowników, poprzez wyroby wytwarzane na miejscu i sprowadzane od lokalnych dostawców, kończąc na towarach marki własnej. Aby pracownikom było łatwiej pokazać klientowi tak bogatą ofertę asortymentową, wdrożyliśmy wiele usprawnień, polegających w głównej mierze na automatyzacji. Celem wszystkich funkcji jest szybsze i wygodniejsze dodawanie oraz zarządzanie produktami.

            • Stworzenie wewnętrznej bazy PIM, czyli systemu zarządzania informacjami o produktach, który gromadzi i aktualizuje dane z wszystkich sklepów E.Leclerc pracujących na naszym oprogramowaniu.
            • Integracja z BrandBank w celu automatycznego pobierania kompletnych kart produktów oraz aktualizowania danych o nowe informacje.
            • Szereg masowych funkcji ułatwiających szybszą obsługę produktów oraz dokonanie zmian, takich jak np. cena, opis czy przypisanie kategorii.
            • Synchronizacja cen i stanów magazynowych z oprogramowaniem zewnętrznym. Sklepy E.Leclerc korzystają z różnych programów magazynowych, więc naszą infrastrukturę dostosowaliśmy do każdego z nich.
              Zobacz wdrożenie systemu PIM

              Wewnętrzna aplikacja do zbierania zamówień

              Na potrzeby szybszej kompletacji i realizacji zamówień dostosowaliśmy własną aplikację WMS do modelu sprzedażowego E.Leclerc. Do użytkowania aplikacji wystarczy zwykły smartfon lub kolektor, który pomagamy zakupić. Dzięki naszym funkcjom sklepy mogły unowocześnić pracę na magazynie.

              • Szybsza realizacja zamówień.
              • Eliminacja pomyłek podczas zbierania zamówień.
              • Lepsze zarządzanie czasem pracowników.
              • Efektywniejsze rozliczanie z wykonywanej pracy.
              • Automatycznego drukowanie paragonów poprzez integracje z kasą fiskalną.
              • Możliwość zamiany produktu bezpośrednio z poziomu aplikacji.
              • Możliwość wykonywania połączeń do klienta.
              • Dzielenie rachunku na paragon oraz fakturę.
              • Działanie aplikacji w trybie offline.
              • Szkolenie oraz wsparcie techniczne.
                Skontaktuj się z nami!

                Kontrola nad najważniejszymi elementami w sklepie

                Oprogramowanie pozwala na automatyczny monitoring wielu komponentów sklepu internetowego.

                • Powiadomienia o nieopłaconych zamówieniach.
                • Moduł windykacji faktur.
                • Możliwość zablokowania wydania zamówienia bez paragonu.
                • Monitoring rozliczeń kuriera z kasą.
                • Kontrola nad wydawanymi lodówkami i pojemnikami.
                • Automatyczna dopłata za dodatkowe kilogramy.
                • Automatyczne doliczanie cen toreb do pakowania zamówienia.
                • Monitoring pracy zbieraczy.
                • Śledzenie promocji, ocena efektywności akcji promocyjnych.

                  Click & collect

                  Jak każdy nowoczesny sklep rynku FMCG, również E.Leclerc udostępnia swoim klientom możliwość odbioru osobistego skompletowanego zamówienia. W celu profesjonalnej realizacji usługi przygotowaliśmy sklepom narzędzie do edycji terminarza dostaw. W ten sposób nasz klient może samodzielnie decydować o maksymalnej liczbie przyjętych zamówień danego dnia, w konkretnych przedziałach czasowych. Spersonalizowane ustawienia dotyczą również możliwości złożenia zamówienia z odbiorem osobistym na konkretną liczbę godzin do przodu oraz blokowania klientom opcji zamówienia dostawy po danej godzinie.

                    Aplikacja dla kurierów E.Leclerc

                    Hipermarkety korzystają z własnych kierowców, którzy dostarczają zamówienia w specjalnie przystosowanych do tego autach na terenie danego obszaru. Aby polepszyć pracę kierowców, zbudowaliśmy aplikację, która automatycznie tworzy zoptymalizowane trasy z zebranych zamówień. Na podstawie topografii miasta, natężenia ruchu, preferowanych godzin dostaw i innych zmiennych system wyznacza najlepszą i najszybszą trasę dla kierowców. Dyspozytor widzi aktualny postęp, więc może na bieżąco reagować. Klienci E.Leclerc dostają powiadomienia o planowanej wizycie kuriera oraz dokładnej kwocie zamówienia.

                    Co sklepy zyskały dzięki aplikacji?

                    • Nowoczesne rozwiązanie na miarę XXI wieku.
                    • Pełną kontrolę nad zamówieniami.
                    • Szybszy czas dostawy.
                    • Krótszy czas pracy kuriera.
                    • Mniej zwrotów zamówień.
                    • Śledzenie trasy kuriera.
                    • Efektywniejszą komunikacja z klientem.
                    • Wyprzedzenie konkurencji.

                        Zamów darmową wycenę

                        Centralne zarządzanie wieloma sklepami

                        Każdy wirtualny hipermarket to oddzielne przedsiębiorstwo, ale dzięki naszemu oprogramowaniu każda mała poprawka lub nowy moduł trafia jednocześnie do wszystkich sklepów. Jest to znacząca oszczędność dla każdej z firm na pracach serwisowych i nowych wdrożeniach.

                          teaser2
                          teaser2
                          teaser2
                          Netgraf
                          Opcjonalnie
                          Zamknij
                          Opcjonalnie