E.Leclerc to popularna sieć hipermarketów, obecna w sześciu krajach Europy. Przez blisko 30 lat firma w granicach naszego kraju założyła 45 marketów stacjonarnych, 18 sklepów online, a także 21 stacji benzynowych. Co ciekawe, E.Leclerc jako pierwsza sieć hipermarketów w Polsce uruchomiła sklep internetowy pod szyldem E.Leclerc Drive.
Każdy sklep jest niezależną spółką, tworzącą miejscowe przedsiębiorstwo. Taka polityka pozwala na korzystanie z usług lokalnych dostawców oraz wspieranie rozwoju regionalnej gospodarki. Naszym wyzwaniem było odpowiedzenie na potrzeby każdego przedsiębiorstwa i dostosowanie systemu informatycznego do infrastruktury sprzedażowej spółki.
Sklep internetowy, który rozwijał się przez 18 lat, zrobiliśmy w rok!
Prowadzenie sprzedaży online na tak dużą skalę wymagało przeprojektowania strony internetowej, aby stała się jeszcze bardziej użyteczna i wydajna. Współpracę z siecią hipermarketów rozpoczęliśmy od kontaktów ze sklepem E.Leclerc Warszawa Bielany. Naszym zadaniem było zdobycie wiedzy na temat obecnych już funkcjonalności, odzwierciedlenie ich i stworzenie jeszcze lepszych udogodnień, aby sklep mógł obsłużyć większą liczbę zamówień.
Postawiliśmy na automatyzację, która zdecydowanie przyspiesza obsługę wysyłek, zwłaszcza tak specyficznych, jak w branży FMCG. Przeciętne zamówienie składa się przynajmniej z kilkudziesięciu produktów, wśród których są towary wagowe wpływające na zmianę wartości zamówienia lub wyroby świeże, wymagające indywidualnych warunków przewozu.
Dużym wyzwaniem okazało się wypracowanie kompromisu pomiędzy przyzwyczajeniami starych klientów a stworzeniem profesjonalnego sklepu online. Nie chcieliśmy zniechęcać dotychczasowych użytkowników nowym sposobem poruszania się po witrynie, jednocześnie sklep musiał zostać znacznie unowocześniony i przystosowany do aktualnych trendów na rynku branży e-grocery. Przenosiny musiały być wyjątkowo szybkie, aby sklep nie stracił klientów.
Pierwsze wdrożenie nowej strony wykonaliśmy w lipcu 2020 roku. Od tego czasu implementujemy kolejne sklepy i kontynuujemy współpracę z klientem, zapewniając pełną opiekę powdrożeniową oraz wprowadzając nowe funkcjonalności.
Nasz główny cel stanowiło stworzenie sklepu internetowego, który zostanie standardem dla całej sieci E.Leclerc. Miał być on przede wszystkim: szybki i wydajny, z dużymi możliwościami dalszego rozwoju. Aby to osiągnąć, musieliśmy podjąć kilka kroków:
Nowy projekt wymagał przygotowania starannej koncepcji, odzwierciedlającej charakter oraz dewizę marki. Kolorystyka musiała być bardziej podkreślona niż w starej wersji witryny, a sklep miał być przede wszystkim wygodny w użytkowaniu na smartfonie. W pierwszej kolejności stworzyliśmy makiety, a na ich podstawie wypracowaliśmy projekt, który przedstawiliśmy klientowi na prototypie. Po uwzględnieniu wszystkich poprawek powstał czytelny, intuicyjny sklep, zaprojektowany zgodnie z założeniem Mobile First, czyli w pierwszej kolejności przygotowaliśmy projekt w wersji mobilnej.
Specyfika rynku e-grocery wymaga niestandardowych rozwiązań marketingowych, wprowadzanych zarówno centralnie, jak i lokalnie z dostosowaniem do potrzeb mieszkańców. Aby je osiągnąć, przygotowaliśmy wiele funkcjonalności ułatwiających promowanie asortymentu.
Po wejściu z telefonu na stronę internetową sklepu użytkownikowi pokazane zostają gesty, które umożliwiają podgląd koszyka i powrót do przeglądanej strony za pomocą jednego przesunięcia palcem. Takie funkcjonalności pozwalają na szybkie zrobienie zakupów spożywczych online, bez zbędnej frustracji klienta.
Hipermarkety E.Leclerc to kilkadziesiąt tysięcy produktów, pochodzących z różnych źródeł: od dużych hurtowników, poprzez wyroby wytwarzane na miejscu i sprowadzane od lokalnych dostawców, kończąc na towarach marki własnej. Aby pracownikom było łatwiej pokazać klientowi tak bogatą ofertę asortymentową, wdrożyliśmy wiele usprawnień, polegających w głównej mierze na automatyzacji. Celem wszystkich funkcji jest szybsze i wygodniejsze dodawanie oraz zarządzanie produktami.
Na potrzeby szybszej kompletacji i realizacji zamówień dostosowaliśmy własną aplikację WMS do modelu sprzedażowego E.Leclerc. Do użytkowania aplikacji wystarczy zwykły smartfon lub kolektor, który pomagamy zakupić. Dzięki naszym funkcjom sklepy mogły unowocześnić pracę na magazynie.
Oprogramowanie pozwala na automatyczny monitoring wielu komponentów sklepu internetowego.
Jak każdy nowoczesny sklep rynku FMCG, również E.Leclerc udostępnia swoim klientom możliwość odbioru osobistego skompletowanego zamówienia. W celu profesjonalnej realizacji usługi przygotowaliśmy sklepom narzędzie do edycji terminarza dostaw. W ten sposób nasz klient może samodzielnie decydować o maksymalnej liczbie przyjętych zamówień danego dnia, w konkretnych przedziałach czasowych. Spersonalizowane ustawienia dotyczą również możliwości złożenia zamówienia z odbiorem osobistym na konkretną liczbę godzin do przodu oraz blokowania klientom opcji zamówienia dostawy po danej godzinie.
Hipermarkety korzystają z własnych kierowców, którzy dostarczają zamówienia w specjalnie przystosowanych do tego autach na terenie danego obszaru. Aby polepszyć pracę kierowców, zbudowaliśmy aplikację, która automatycznie tworzy zoptymalizowane trasy z zebranych zamówień. Na podstawie topografii miasta, natężenia ruchu, preferowanych godzin dostaw i innych zmiennych system wyznacza najlepszą i najszybszą trasę dla kierowców. Dyspozytor widzi aktualny postęp, więc może na bieżąco reagować. Klienci E.Leclerc dostają powiadomienia o planowanej wizycie kuriera oraz dokładnej kwocie zamówienia.
Każdy wirtualny hipermarket to oddzielne przedsiębiorstwo, ale dzięki naszemu oprogramowaniu każda mała poprawka lub nowy moduł trafia jednocześnie do wszystkich sklepów. Jest to znacząca oszczędność dla każdej z firm na pracach serwisowych i nowych wdrożeniach.
Nawiązywanie nowych współprac to dla nas przyjemność. Opisz czego potrzebujesz, a my zajmiemy się resztą.
Zostaw swój kontakt, a stworzymy dla Ciebie korzystną niezobowiązującą ofertę współpracy.