e-commerce

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Mimo że Twój sklep funkcjonuje bardzo dobrze — masz poczucie, że to jednak zbyt mało na osiągnięcie maksymalnego obrotu? E-commerce rozwija się w bardzo szybkim tempie, nie pozwól więc aby Twój biznes pozostał w tyle. W tym artykule znajdziesz wskazówki na dobrą optymalizację sklepów internetowych, która skutecznie pobudzi ich rozwój. W Netgraf profesjonalnie zajmiemy się zaprojektowaniem Twojej strony internetowej, ale też zagwarantujemy Ci późniejsze wsparcie dotyczące funkcjonowania własnego sklepu internetowego.

Pomysł na e-commerce

Sama technologia nie wystarcza do satysfakcjonującej obsługi sklepu internetowego. Technologia w dużej mierze wspiera działanie sklepów internetowych, ale niemal zawsze, by sklep funkcjonował na najwyższych obrotach, potrzebny jest człowiek. To człowiek przez swoją inwencję i kreatywność może wiedzą i kompetencjami uzupełnić działanie modelu sprzedaży, jakim jest sklep internetowy. Gdy człowiek:

  • wykaże się kreatywnością i wpadnie na świetny pomysł,
  • wykorzysta do realizacji swojej idei technologię w sposób umiejętny,

z pewnością ma dużą szansę na powodzenie swojego biznesu w przyszłości. Niestety człowiek sam jako jednostka nie jest prawdopodobnie w stanie wszystkiego ogarnąć — dlatego Netgraf proponuje Ci pomoc w zaprojektowaniu Twojej strony i późniejszym sprawnym zarządzaniu Twoim sklepem internetowym za pomocą prostego oprogramowania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Nawet najlepiej zaprojektowane sklepy internetowe potrzebują optymalizacji i aktualizacji. Każdy sklep internetowy wymaga codziennego monitoringu — tylko wtedy możemy reagować szybko i sprawnie na pojawiające się problemy i zmiany. Pozycjonowanie, które Netgraf oferuje swoim klientom, to obecnie podstawa funkcjonowania sklepu internetowego w sieci. Pozycjonowane przez Netgraf sklepy znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, co jest niezwykle ważnym aspektem promocji oraz dążenia do tzw. TOP 3 pierwszych wyszukiwań. Inwestycja w ciągły proces udoskonalania treści na zaprojektowanej stronie to świetny sposób, by dobrze zareklamować się w internecie.

Wsparcie przy tworzeniu strony internetowej

Z Netgraf nigdy nie zostaniesz sam z problemami. Oferujemy wsparcie na poziomie technicznym, ale też doradczym. Sami z doświadczenia wiemy, jak ważne jest przewidywanie zachowań klientów sklepów online. Zależy nam nie tylko na sprzedaży i wdrożeniu oprogramowania sklepu internetowego. Z całych sił kibicujemy Ci i podpowiadamy w zaprojektowaniu strony, by Twój biznes funkcjonował jak najlepiej.

Jak wypromować stronę internetową?

Dobry projekt graficzny strony internetowej to nie wszystko. Oprócz stałych działań marketingowych, świetnej obsługi klienta, pomocne w promocji i reklamie strony internetowej okazują się:

  • Optymalizacja i automatyzacja ścieżki zakupowej
  • Remarketing
  • Copywriting — unikalne treści i opisy
  • Analityka i monitoring
  • Opinie klientów
  • Kampanie reklamowe
  • Komunikacja z klientami

Automatyzacja w e-commerce

Automatyzacja nie tylko przyspiesza proces zakupu, ale też ułatwia funkcjonowanie całego sklepu internetowego. W przypadku, gdy sprzedajesz dużą liczbę różnorodnych produktów, funkcje takie jak: automatyzacja stanów magazynowych oraz autoresponder są niezbędnymi elementami, za pomocą których Twój sklep internetowy będzie funkcjonował o wiele sprawniej i szybciej.

  • Dzięki integracji z największymi marketplace'ami na rynku (Allegro, eBay, EmpikPlace, Amazon) możesz docierać ze swoją ofertą asortymentową do szerszego grona odbiorców. Otwarcie się na nowe rynki jest możliwe również we współpracy z hurtowniami, nasz system zapewnia automatyczną synchronizację cen, opisów i stanów magazynowych.
  • Poprzez integrację z porównywarkami cen — tj. Ceneo, Skąpiec.pl, nokaut.pl dajesz potencjalnym klientom informację o tym, że nie obawiamy się konkurencji i mamy atrakcyjne, wypracowane ceny i dobrą opinię w internecie.
  • Integracja z szybkimi płatnościami to jedna z najbezpieczniejszych opcji dokonywania wpłat za kupione produkty lub usługi.
  • Integracja z kurierami umożliwia automatyzację procesów wysyłki tj. automatyczne wygenerowanie listu przewozowego, powiadomienia mailowego do klienta.
  • Integracja z kasą fiskalną oraz programami księgowymi — to doskonałe rozwiązanie, sprawiające, że księgowość stanie się szybka i bezproblemowa. Poprzez integracje możesz wystawiać wszystkie rodzaje faktur oraz przesyłać je za pomocą wybranego programu księgowego na e-mail klientów w plikach PDF - za pomocą jednego kliknięcia.
  • Elementem, który pomoże osiągnąć satysfakcję klientów oprócz doskonałych zdjęć i spójnej grafiki, jest obecność interesujących pop-upów w Twoim sklepie. Wyskakujące okienko — nie tylko entry pop-up wyskakujący po wejściu na daną witrynę z interesującą ofertą — może skutecznie napędzać sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Poprzez umiejętne rozmieszczenie pop-upów, Twoi klienci będą mieli szansę skorzystać z atrakcyjnej dla nich oferty podczas poruszania się po stronie.

Automatyka czatu, komunikacji e-mail, podziękowanie za złożenie zamówienia jak również informacja o stanie przesyłki generuje odzew klienta w postaci pozytywnych opinii.

Remarketing w e-commerce

Zaproponowanie klientowi danego produktu po raz kolejny jest możliwe, dzięki polityce cookies. Ta kampania reklamowa w ramach programu reklamowego Google Ads jest skierowana do użytkowników, którzy już raz weszli na stronę Twojego sklepu internetowego. W dobie bardzo dużej ilości przekaźników docierających do ludzkiego oka oraz ograniczonej percepcji klientów — remarketing jest skutecznym narzędziem, pozwalającym na reklamę Twoich produktów w internecie. Gdy przeglądałeś interesujące Cię produkty na stronach konkretnych sklepów, po czym zamknąłeś przeglądarkę — gdy otworzysz ją na nowo, z poziomu strony startowej lub portalów newsowych zobaczysz reklamy wcześniej oglądanych tych produktów.

Unikalne opisy produktów

W Netgraf pomożemy Ci stworzyć efektowne i unikalne opisy produktów dla sklepu internetowego. Poprzez naszą pomoc w usługach copywritingu, Twoje strony produktowe będą wyświetlać się wyżej od konkurencji w wynikach wyszukiwania. Generując ruch w sklepie internetowym, zwiększasz szansę na wyższą konwersję. Jest więc o co walczyć!

Poprzez optymalizację tekstów pod względem SEO dbasz o ich unikalność. Jak wiemy, Google ceni sobie niepowtarzalne treści — takie, których użytkownicy nie znajdą w innych miejscach w sieci. Mamy to na uwadze tworząc meta opis Twojego sklepu w wyszukiwarce internetowej.

Opisy produktów w sklepie internetowym nie powinny powielać się na różnych, indeksowanych zakładkach strony. Skuteczną formą reklamy firmy jest optymalizacja treści znajdujących się na sklepie internetowym, by ich wartościowe i mogące zainteresować użytkownika informacje były aktualne i bogate w słowa kluczowe. Użytkownicy trafiają na stronę poprzez wpisanie różnych fraz. Gdy użytkownik znajdzie tam istotne dla niego informacje, jest większa szansa na jego powrót w przyszłości. Ciągła optymalizacja treści w sklepie internetowym to najskuteczniejsza dziś reklama w internecie.

Pisząc teksty SEO tak istotne dla Twojej strony, zwracamy uwagę na istotną frazę: piszemy dla ludzi, a optymalizujemy dla robotów. Najważniejsze dla nas jest to, by tekst był zrozumiały i zawierał potrzebne informacje dla klientów. Wzbogacamy go o słowa kluczowe oraz piszemy teksty o odpowiedniej długości, przejrzystości — umiejętnie stosując nagłówki i formatowanie. Przejrzystość treści w trakcie zakupu stanowi dla nas jako twórców oprogramowania narzędzie dzięki, któremu klient z chęcią wróci na Twoją stronę internetową.

Opinie klientów o naszym sklepie internetowym

Najistotniejszą rekomendacją na rynku e-commerce stały się tzw. oceny produktów w gwiazdkach. To właśnie w oznaczeniu przez gwiazdki kumulują się odczucia klienta po zakupie danego produktu. Warto zadbać o dobrą ocenę sprzedawcy nie tylko na własnej stronie, ale też opiniach Google oraz na portalach opiniotwórczych. Opinie online wpływają na proces decyzyjny Klienta oraz na wskaźniki marketingowe, dlatego tak ważne jest, by zbierać ich jak najwięcej i by pochodziły one z wiarygodnych źródeł.

  • zwiększyć sprzedaż o 5-10%,
  • zwiększyć ruch na stronie internetowej nawet o 20%,
  • zdobyć więcej opinii na Google moja firma,
  • obniżyć koszt reklam Google nawet o 50%.

Kampanie reklamowe

Przez Google Ads możesz skonfigurować i rozpocząć kampanię produktową, dzięki której produkty będą pokazywać się tuż obok bezpłatnych wyników wyszukiwania — w atrakcyjnym dla oka potencjalnego klienta miejscu. Gdy klient kliknie liczbę gwiazdek, zostanie przekierowany do zestawienia wszystkich opinii o danym produkcie. Ty jako sprzedawca pozwalasz mu na świadome dokonanie zakupu, pomagając w dokonaniu świadomej decyzji zakupowej. Z pewnością kampania produktowa w Google będzie generować większy ruch na naszym sklepie internetowym — tego typu reklamy są skuteczniejsze i wydajniejsze. Rejestracja w Google Merchant gwarantuje:

  • wzrost na tle konkurencji — generowanie nowej ścieżki zakupowej na naszą stronę internetową,
  • większy zwrot z inwestycji — możliwość potrojenia sprzedaży, wynikające z otrzymywania pozytywnych rekomendacji,
  • większy ruch na stronie — generujący tzw. ciasteczka, które pozwalają na efektywne promowanie Twoich ofert w sieci,
  • wzrost sprzedaży i mniejsza ilość zwrotów — wynikająca z zapoznania się przez klientów z opiniami innych kupujących,
  • budowanie zaufania do marki oraz reputacji Twojego sklepu internetowego.

Facebook Ads — to kolejne narzędzie, dzięki któremu możesz sukcesywnie zwiększać sprzedaż produktów na swojej stronie internetowej. Mając do dyspozycji naszych specjalistów, ustalisz target i będziesz skutecznie realizować cele marketingowe. W nieustająco zmieniającej się medialnej rzeczywistości bardzo ważne jest ciągłe poszerzanie wiedzy z zakresu reklamy na Facebooku czy Instagramie. Zapewniamy Ci kursy doszkalające oraz mentoring kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Wsparcie w komunikacji z klientami

Co pomoże Ci efektywnie i profesjonalnie komunikować się z użytkownikami Twojego sklepu internetowego?

  • FAQ — stworzenie bazy odpowiedzi, odpowiadających na najczęściej zadawane pytania. To bardzo duża oszczędność czasu, ponieważ zazwyczaj pytania zadawane w mailingu się powtarzają.
  • Infolinia — kontakt z bezpośrednim człowiekiem jest niezastąpiony, szczególnie w procesie reklamacyjnym.
  • Komunikacja za pomocą czatu i e-mail - to standard w funkcjonowaniu sklepów internetowych. Zadbaj więc o oryginalność treści, by w sposób komunikatywny i ciekawy docierać do nowych klientów.
  • Facebook, Instagram to współczesne miejsca wymiany opinii i tworzenia środowiska e-biznesu, bardzo istotne jest szybkie odpowiadanie na zadane pytania w aplikacji oraz bezpośredni kontakt z klientem.
Netgraf
Opcjonalnie
Zamknij
Opcjonalnie