hero
logo

Zaawansowany konfigurator półproduktów dla producenta wykończeń mebli

Charakterystyka klienta

California Trading to fabryka forniru, frontów meblowych i oklein, które z powodzeniem wykorzystywane są przez stolarzy w całej Polsce. Sklep internetowy istnieje od 2007 roku, a okleiny modyfikowane podklejoną fizeliną cechuje wysoka jakość, wytrzymałość oraz łatwość obróbki. Dzięki temu California Trading jest bardzo rozpoznawalną hurtownią w swojej branży.

    Potrzeby biznesowe producenta wykończeń mebli

    Tworząc sklep internetowy B2C dla California Trading, kierowaliśmy się głównie jego funkcjonalnością. Sprzedaż na metry kwadratowe płyt fornirowych z różnym usłojeniem, materiałem wykonania, kolorem oraz dodatkowymi opcjami stanowi wyzwanie dla każdego systemu obsługi sklepu online. Poprzednia platforma nie spełniła oczekiwań klientów, dlatego projektując sklep internetowy, skupiliśmy się na możliwościach ekspozycji spersonalizowanych produktów.

    • Stworzenie narzędzi do sprzedaży spersonalizowanych produktów.
    • Zaprojektowanie i zbudowanie konfiguratora frontów meblowych na wymiar.
    • Uwzględnienie wyboru opcji konfiguracji półproduktów.
    • Wdrożenie automatyzacji sprzedaży dla bardziej komfortowej obsługi zamówień.
    • Zaprojektowanie czytelnego koszyka.
    • Optymalizacja sklepu internetowego.
    • Przygotowanie bazy pod pozycjonowanie strony.

      Przejście na elastyczną platformę

      Nasz partner potrzebował przede wszystkim elastycznego systemu, który w przeciwieństwie do poprzedniej platformy, przeniósłby możliwości sprzedażowe firmy do świata wirtualnego. Spotkania w siedzibie klienta doprowadziły do stworzenia spersonalizowanego konfiguratora oraz zaprojektowania całego sklepu. W pierwszym etapie zebraliśmy dokładne dane dotyczące potrzeb i oczekiwań producenta, na ich podstawie stworzyliśmy makiety koncepcyjne. Wykorzystaliśmy je do prezentacji pomysłów i rozwiązań, które chcieliśmy zastosować w projekcie sklepu. Po akceptacji przystąpiliśmy do fazy projektowania, a następnie implementacji przygotowanych rozwiązań.

        Responsywny projekt sklepu internetowego

        Każda rozdzielczość sklepu, od smartfona po monitor, była przygotowywana osobno, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Projekt obejmował także wszystkie podstrony informacyjne oraz teksty. Chcieliśmy przede wszystkim, aby sklep był czytelny i prosty w obsłudze, zarówno dla użytkowników smartfonów, jak i tabletów czy laptopów. Zmodyfikowany i przystosowany do każdej rozdzielczości ekranu musiał być też koszyk, który uwzględniał wszystkie wybory klienta z konfiguratora.

          Wygodny konfigurator półproduktów

          Konfigurator pozwala na dokładny wybór zamawianych półproduktów np. frontów meblowych. Dzięki konfiguratorowi klient od razu może wpisać długość, szerokość oraz grubość płyty frontu do swoich mebli. Poza tym może określić:

          • rodzaj płyty,
          • jej wykończenie,
          • kierunek usłojenia,
          • przejście słoja,
          • wykonanie nawiertów.

          Każda opcja ma przypisaną cenę, a wbudowany kalkulator w konfiguratorze pozwala na automatyczne obliczenie końcowej sumy. Taki sposób komunikacji ułatwia klientowi dokonanie zakupu, a obsłudze sklepu szybszą i dokładniejszą realizację zamówień.

            Elastyczny konfigurator obsługujący wpisanie parametrów wymiaru

            W sklepie California Trading zbudowaliśmy unikalne konfiguratory, dostosowane do sprzedaży różnych rodzajów wykończeń mebli. Inne opcje i warianty produktu są przypisane okleinom, a inne frontom fornirowym. Jednak wszystkie kategorie produktowe łączy wybór wymiarów płyty lub arkusza. W zależności od możliwości cięcia materiału klient może wybrać gotowe, to znaczy wycięte już fragmenty sklejki, albo wpisać własne wymiary i sklep dostarczy mu przygotowane wycinki.

            • Płyty na wymiar
            • Usługa cięcia
            • Kalkulator ceny

              Inteligentny kalkulator metrów kwadratowych

              Kalkulator metrów kwadratowych musieliśmy dokładnie przemyśleć, aby producent mógł faktycznie wyciąć na maszynie taki wymiar, jaki życzy sobie klient. W tym celu posłużyliśmy się komunikatami określającymi minimalną długość, szerokość oraz wartość rozliczeniową pola płyty. W formularzu zaprogramowaliśmy blokadę, która uniemożliwia klientowi złożenie zamówienia niezgodnego z maksymalnymi wymiarami lub polem mniejszym niż 0,2 m².

              Przekaz komunikatów wzmocniliśmy wizualizacją, która ukierunkowuje użytkownika. Każdy m² danego tworzywa ma przypisaną cenę, więc wbudowany kalkulator pozwala na obliczenie końcowej ceny za produkt.

                Konieczność zbudowania rozwiązań informatycznych dla obsługi sklepu

                Aby przyspieszyć i ułatwić realizację wieloetapowych zamówień, nasz klient potrzebował menadżera sprzedaży do zarządzania magazynem. Nasze oprogramowanie zapewnia wygodną, kompleksową obsługę sprzedaży.

                • Pełna kontrola nad magazynem, sprzedażą, zamówieniami oraz obsługą klienta.
                • Automatyzacja pracy przy zarządzaniu asortymentem.
                • Integracja z kasą fiskalną.
                • Obsługa dokumentów sprzedażowych.
                • Integracja z szybkimi płatnościami.
                • Integracja z kurierami.
                • Obsługa rabatów w koszyku.
                • Automatyczne powiadomienia dla klientów.

                  Zastosowanie rozwiązań uwzględniających potrzeby klientów

                  Stworzone przez nas narzędzia okazały się skuteczne i zwiększyły zainteresowanie sklepem klientów B2C. Ułatwienia sprawiły, że użytkownicy chętniej korzystają ze strony i kupują spersonalizowane produkty. Co się do tego przyczyniło?

                  • Zaprojektowanie czytelnej karty produktu, dzięki której klient szybko odnajduje potrzebne informacje oraz ma wgląd do całej specyfikacji produktu.
                  • Widoczny stan magazynowy, co ułatwia użytkownikowi podjęcie decyzji zakupowej. Obrzeża i panele to produkty, które cechuje zakup w większych ilościach.
                  • Udostępnienie narzędzi umożliwiających łatwy wybór spersonalizowanego produktu. Kilka kliknięć wystarczy, aby klient dostosował front fornirowy do swoich potrzeb.
                  • Porównywarka produktów, która pomaga zawęzić klientowi wybór idealnej płyty.
                  • Wygodny kalkulator przelicza cenę za m² wybranego przez klienta forniru lub okleiny, oraz dobrane do nich dodatkowe opcje.
                  • Zaprojektowanie czytelnego koszyka, w którym klient zostanie poinformowany o dokonanym wyborze zamówienia i ilości zakupionego materiału w m².
                  • Formularz kontaktowy do zamówień specjalnych — dla klientów, którzy potrzebują indywidualnej wyceny.
                  • Prowadzenie bloga, dzięki wygodnemu panelowi Aktualności.
                  • Zautomatyzowany formularz zwrotu towaru, poprzez który klient szybko i wygodnie uzupełni swoje dane, numer dokumentu zakupu oraz powód zwrotu.

                    Pozycjonowanie sklepu internetowego

                    Przy budowaniu sklepu internetowego uwzględnialiśmy wytyczne z działu SEO, który od pierwszych dni uruchomienia nowego sklepu zadbał o optymalizację i pozycjonowanie sklepu internetowego. Działania te pozwoliły nam na zwiększenie ruchu, a tym samym sprzedaży na stronie internetowej.

                      W ramach pozycjonowania klient otrzymał:

                      • optymalizację znaczników meta title oraz meta description,
                      • optymalizację treści na stronie,
                      • systematyczne dodawanie treści na stronę,
                      • budowanie i optymalizację profilu linkowego,
                      • poprawę szybkości wczytywania strony na urządzeniach mobilnych.

                      W ciągu roku współpracy uzyskaliśmy zadowalające efekty.

                      Pierwszy rok działań SEO pozwolił na wzmocnienie wizerunku marki na polskim rynku. California Trading jest coraz bardziej rozpoznawalna w branży meblarskiej. Wielokrotnie otrzymała tytuł „Hit Roku Produkcji Mebli”. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do zwiększenia zainteresowania produktami producenta.

                      • 3,5-krotnie zwiększona liczba słów kluczowych w TOP3.
                      • 2-krotnie zwiększona liczba słów kluczowych w TOP10.
                      • Wzrost ruchu organicznego o 25% względem poprzedniego roku.
                      • Ponad 21 tysięcy wejść na stronę.
                        arrow
                        Chart
                        arrow
                        Chart
                        teaser2
                        teaser2
                        teaser2
                        Netgraf
                        Opcjonalnie
                        Zamknij
                        Opcjonalnie