California Trading to fabryka forniru, frontów meblowych i oklein, które z powodzeniem wykorzystywane są przez stolarzy w całej Polsce. Sklep internetowy istnieje od 2007 roku, a okleiny modyfikowane podklejoną fizeliną cechuje wysoka jakość, wytrzymałość oraz łatwość obróbki. Dzięki temu California Trading jest bardzo rozpoznawalną hurtownią w swojej branży.
Tworząc sklep internetowy B2C dla California Trading, kierowaliśmy się głównie jego funkcjonalnością. Sprzedaż na metry kwadratowe płyt fornirowych z różnym usłojeniem, materiałem wykonania, kolorem oraz dodatkowymi opcjami stanowi wyzwanie dla każdego systemu obsługi sklepu online. Poprzednia platforma nie spełniła oczekiwań klientów, dlatego projektując sklep internetowy, skupiliśmy się na możliwościach ekspozycji spersonalizowanych produktów.
Nasz partner potrzebował przede wszystkim elastycznego systemu, który w przeciwieństwie do poprzedniej platformy, przeniósłby możliwości sprzedażowe firmy do świata wirtualnego. Spotkania w siedzibie klienta doprowadziły do stworzenia spersonalizowanego konfiguratora oraz zaprojektowania całego sklepu. W pierwszym etapie zebraliśmy dokładne dane dotyczące potrzeb i oczekiwań producenta, na ich podstawie stworzyliśmy makiety koncepcyjne. Wykorzystaliśmy je do prezentacji pomysłów i rozwiązań, które chcieliśmy zastosować w projekcie sklepu. Po akceptacji przystąpiliśmy do fazy projektowania, a następnie implementacji przygotowanych rozwiązań.
Każda rozdzielczość sklepu, od smartfona po monitor, była przygotowywana osobno, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Projekt obejmował także wszystkie podstrony informacyjne oraz teksty. Chcieliśmy przede wszystkim, aby sklep był czytelny i prosty w obsłudze, zarówno dla użytkowników smartfonów, jak i tabletów czy laptopów. Zmodyfikowany i przystosowany do każdej rozdzielczości ekranu musiał być też koszyk, który uwzględniał wszystkie wybory klienta z konfiguratora.
Konfigurator pozwala na dokładny wybór zamawianych półproduktów np. frontów meblowych. Dzięki konfiguratorowi klient od razu może wpisać długość, szerokość oraz grubość płyty frontu do swoich mebli. Poza tym może określić:
Każda opcja ma przypisaną cenę, a wbudowany kalkulator w konfiguratorze pozwala na automatyczne obliczenie końcowej sumy. Taki sposób komunikacji ułatwia klientowi dokonanie zakupu, a obsłudze sklepu szybszą i dokładniejszą realizację zamówień.
W sklepie California Trading zbudowaliśmy unikalne konfiguratory, dostosowane do sprzedaży różnych rodzajów wykończeń mebli. Inne opcje i warianty produktu są przypisane okleinom, a inne frontom fornirowym. Jednak wszystkie kategorie produktowe łączy wybór wymiarów płyty lub arkusza. W zależności od możliwości cięcia materiału klient może wybrać gotowe, to znaczy wycięte już fragmenty sklejki, albo wpisać własne wymiary i sklep dostarczy mu przygotowane wycinki.
Kalkulator metrów kwadratowych musieliśmy dokładnie przemyśleć, aby producent mógł faktycznie wyciąć na maszynie taki wymiar, jaki życzy sobie klient. W tym celu posłużyliśmy się komunikatami określającymi minimalną długość, szerokość oraz wartość rozliczeniową pola płyty. W formularzu zaprogramowaliśmy blokadę, która uniemożliwia klientowi złożenie zamówienia niezgodnego z maksymalnymi wymiarami lub polem mniejszym niż 0,2 m².
Przekaz komunikatów wzmocniliśmy wizualizacją, która ukierunkowuje użytkownika. Każdy m² danego tworzywa ma przypisaną cenę, więc wbudowany kalkulator pozwala na obliczenie końcowej ceny za produkt.
Aby przyspieszyć i ułatwić realizację wieloetapowych zamówień, nasz klient potrzebował menadżera sprzedaży do zarządzania magazynem. Nasze oprogramowanie zapewnia wygodną, kompleksową obsługę sprzedaży.
Stworzone przez nas narzędzia okazały się skuteczne i zwiększyły zainteresowanie sklepem klientów B2C. Ułatwienia sprawiły, że użytkownicy chętniej korzystają ze strony i kupują spersonalizowane produkty. Co się do tego przyczyniło?
Przy budowaniu sklepu internetowego uwzględnialiśmy wytyczne z działu SEO, który od pierwszych dni uruchomienia nowego sklepu zadbał o optymalizację i pozycjonowanie sklepu internetowego. Działania te pozwoliły nam na zwiększenie ruchu, a tym samym sprzedaży na stronie internetowej.
Pierwszy rok działań SEO pozwolił na wzmocnienie wizerunku marki na polskim rynku. California Trading jest coraz bardziej rozpoznawalna w branży meblarskiej. Wielokrotnie otrzymała tytuł „Hit Roku Produkcji Mebli”. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do zwiększenia zainteresowania produktami producenta.
Od początku współpracy z klientem ruch na stronie wzrósł pięciokrotnie.
W przeciągu roku ponad 800 tysięcy użytkowników wyświetliło sklep.
Rozwiązania, które zaproponowała nam firma Netgraf okazały się strzałem w dziesiątkę! Oprogramowanie Sellingo.pl w połączeniu z systemem Sellasist sprostało naszym wymaganiom oraz oczekiwaniom klientów przy składaniu zamówień na tak nietypowy asortyment, jaki posiadamy. Dział SEO doprowadził nasz sklep na pierwsze miejsca w wyszukiwarce Google.
Jakub Zakrzewski
Kierownik Działu Handlowego
Nawiązywanie nowych współprac to dla nas przyjemność. Opisz czego potrzebujesz, a my zajmiemy się resztą.
Zostaw swój kontakt, a stworzymy dla Ciebie korzystną niezobowiązującą ofertę współpracy.