hero
logo

Automatyczna baza produktów dla sieci hipermarketów

Czym jest system PIM?

PIM (Product Information Managment) to innowacyjny system przeznaczony do gromadzenia i zarządzania informacjami o produkcie. Wszystkie dane dotyczące towarów są przesyłane i przechowywane w jednym miejscu. To doskonałe rozwiązanie dla dużych sklepów internetowych, które posiadają szeroki, zróżnicowany asortyment. Dzięki niemu możesz kontrolować przepływ informacji i spójność danych. Informacje mogą być automatycznie dostarczane od dostawców i uzupełniane przez załogę e-sklepu. Modyfikacje do produktów wprowadzą copywriterzy, graficy, specjaliści SEO i obsługa sklepu, która najlepiej zna specyfikację techniczną produktu.

Co wyróżnia PIM E.Leclerc?

My stworzyliśmy system szyty na miarę dla jednego z naszych kluczowych klientów. Zbudowaliśmy miejsce, w którym przechowywane są wszystkie informacje o asortymencie, pochodzącym z różnych sklepów. W bazie znajduje się około 80 tysięcy produktów, w tym ponad 20 tysięcy z nich zostało stworzonych i opisanych przez sklepy E.Leclerc.

Specyfika branży e-grocery wymaga współpracy z wieloma hurtownikami i dostawcami. Produkty w E.Leclerc pochodzą z różnych źródeł, począwszy od lokalnych rzemieślników i polskich producentów, po produkty marki własnej wytwarzane przez centralę hipermarketu, aż po artykuły pozyskiwane z największych hurtowni w Polsce, sprowadzane z najdalszych zakątków świata. Każdy sklep jest niezależną spółką, tworzącą miejscowe przedsiębiorstwo. Taka polityka pozwala na korzystanie z usług lokalnych dostawców oraz wspieranie rozwoju regionalnej gospodarki. Naszym celem było odpowiedzenie na potrzeby każdego przedsiębiorstwa i dostosowanie systemu informatycznego do infrastruktury sprzedażowej spółki. Jednak, aby dodawanie i zarządzanie asortymentem było jak najwygodniejsze, potrzebowaliśmy zastosować centralne rozwiązania.

Obserwując działania naszego klienta, zdecydowaliśmy się na zbudowanie miejsca, w którym nie tylko byłyby przechowywane wszystkie informacje o asortymencie, ale również w elastyczny sposób mogłyby być wykorzystywane na indywidualne potrzeby każdego sklepu.

Jak działa automatyczna baza produktowa?

Sklep A dodając nowy produkt do swojej oferty, automatycznie przesyła go do bazy PIM, w ten sposób kolejne sklepy mogą z niego swobodnie korzystać. Wystarczy, że sklep B zaimportuje produkt z bazy zasobów. Automatycznie zostają dopasowane pola specyfikacji produktu (np. jednostka wagowa, rodzaj opakowania, rozmiar produktu), opisy oraz zdjęcia. Indywidualne możliwości sklepów pozwalają również na mapowanie pól danych takich jak producent, kategoria czy cena produktu. Wpisany produkt można dowolnie edytować oraz dodać nowe informacji o nim.

Każda nowo dodana informacja do produktu zostaje zapisana i dzięki automatycznej aktualizacji tworzymy nową wersję danych. Nasi klienci dokładnie wiedzą kiedy produkt został dodany i zaktualizowany.

Wspólne możliwości zebrane w jednym miejscu

Aktualnie w bazie znajduje się prawie 80 tysięcy produktów. Pochodzą one ze wszystkich sklepów E.Leclerc pracujących na naszym oprogramowaniu oraz z programów magazynowych PLEIAD, ABACO i Market. Produkty dodawane w sklepach internetowych automatycznie zapisują się w naszej bazie, co oznacza, że system stale się powiększa i aktualizuje o nowe informacje. Ponad 41 tysięcy produktów codziennie synchronizujemy z informacjami znajdującymi się w bazie dostawcy danych cyfrowych BrandBank.

  • Rozległa baza produktowa.
  • Codzienne aktualizacje opisów i zdjęć z BrandBank.
  • Integracja ze wszystkimi sklepami internetowymi E.Leclerc, obsługującymi Sellasist.
  • Pełna automatyzacja systemu.
  • Mapowanie pól danych, takich jak opisy, ceny, marki oraz kategorie.

Narzędzie zdecydowanie poprawiło komfort pracy na naszym oprogramowaniu, ponieważ bazę możemy rozbudowywać o nowe funkcjonalności w dowolny sposób.

Korzyści dla sklepów internetowych e-grocery

prowadzenie w Sellasist systemu PIM rozwiązało znaczną część przyszłych problemów naszego klienta. Wdrożenie narzędzia przyniosło firmom wiele korzyści, nie tylko tych związanych z obniżeniem kosztów. System nastawiony jest na współpracę, aby każdy sklep mógł wyciągnąć z niej wzajemne korzyści. Do projektu możemy swobodnie dodawać kolejne platformy.

  • Digitalizacja wszystkich zasobów sklepów w jednym magazynie danych z możliwością szybkiego ich znalezienia i importu do odpowiedniego miejsca w sklepie.
  • Systematycznie i automatycznie aktualizowana baza informacji o produktach.
  • Redukcja kosztów i oszczędność czasu — brak potrzeby kopiowania oraz ręcznego uzupełnienia danych, gwarantuje szybkie wprowadzenie produktu do oferty asortymentowej sklepu.
  • PIM ułatwia zarządzanie centralne sprzedażą — wszystkie dane gromadzone są w jednym miejscu, dzięki czemu łatwiej możemy zarządzać informacjami w jednakowy sposób.
  • Prosty edytor danych do modyfikacji treści tekstowych oraz graficznych. Klienci w bazie PIM widzą źródło pochodzenia produktu, daty dodania oraz ostatniej modyfikacji.
  • Możliwość stworzenia dodatkowych funkcji oraz elastyczne poszerzenie możliwości platformy.
  • Możliwość dodawania nowych sklepów, które zostaną w przyszłości przeniesione na oprogramowanie Sellasist.
teaser2
teaser2
teaser2
Netgraf
Opcjonalnie
Zamknij
Opcjonalnie