hero
logo

Aplikacja do kompletacji zamówień E.Leclerc

Charakterystyka klienta

Obecny w sześciu europejskich państwach E.Leclerc działa na rynku od niemal 30 lat. W Polsce prosperuje 45 marketów stacjonarnych, 21 stacji benzynowych oraz 18 sklepów internetowych E.Leclerc. Każdy ze sklepów E.Leclerc stanowi odrębną niezależną spółkę, tworzącą miejscowe przedsiębiorstwo, które pozwala na korzystanie z usług lokalnych dostawców oraz wspieranie regionalnej gospodarki. To, co stanowiło dla nas wyzwanie, to stworzenie narzędzia, które pozwoliłoby zautomatyzować kompletowanie zamówień internetowych oraz maksymalnie usprawnić poszczególne etapy przygotowania towaru do wysyłki.

Potrzeby sklepów internetowych E.Leclerc

W związku z dynamicznym rozwojem sklepów internetowych E.Leclerc, w sklepach pojawiło się więcej zamówień internetowych. Generowały one większy nakład pracy w sklepach stacjonarnych i co za tym idzie więcej nadawanych paczek. Sklep E.Leclerc potrzebował narzędzia, które zautomatyzuje etapy przygotowania do wysyłki zamówień, ponieważ zbieranie poszczególnych zamówień przebiegało chaotycznie, było pozbawione koordynacji, a przede wszystkim zajmowało zbyt dużo czasu. W zamówieniach pojawiały się błędy, które powodowały niezadowolenie klientów w związku z długim oczekiwaniem na dostawę zamówienia oraz niewłaściwie dobranymi produktami.

Naszemu klientowi chcieliśmy zapewnić szybką i bezproblemową obsługę sklepu dzięki:

  • zoptymalizowaniu zbierania zamówionych towarów z półek sklepowych,
  • usprawnieniu pakowania poszczególnych zamówień dla klientów,
  • zautomatyzowaniu nadawania przesyłek,
  • umożliwieniu podglądu postępów w zbieraniu danego zamówienia dla koordynatora,
  • stworzeniu technologicznych ścieżek postępowania w przypadku braku lub zamiany towaru,
  • stworzeniu systemu monitorującego drogę od przyjęcia towaru do jego dostawy klientowi końcowemu,
  • automatycznemu generowaniu dokumentów sprzedażowych.

Wyzwania związane z wdrożeniem aplikacji

Największym wyzwaniem dla nas okazało się wprowadzenie do systemu obsługi produktów wagowych. Klienci hipermarketu mają na stronie internetowej sklepu E.Leclerc możliwość wyboru zaokrąglonej wagi - np. 10 g wędliny. Jak wiemy, podczas jej krojenia przez personel sklepu mogą pojawić się nieznaczne różnice wagowe - które dosyć istotnie potrafią wpłynąć na cenę końcową zamawianego towaru, ponieważ może ona wzrosnąć. Podobny problem występuje w przypadku towarów szybkozbywalnych, które obsługa zastępuje produktem konkurencji. Aplikacja uwzględnia jedynie ceny zebranych produktów, dlatego paragon zostaje wydrukowany na towary, które klient realnie otrzyma. W oprogramowaniu natomiast wskazana jest różnica i ewentualna dopłata lub niedopłata do kosztów w zamówieniu. Klient może ją uregulować przy odbiorze zamówienia.

Co zyskały sklepy po wprowadzeniu aplikacji do kompletacji zamówień E.Leclerc?

  • Łatwiejsze kompletowanie oraz pakowanie zamówień.
  • Maksymalne skrócenie czasu realizacji zamówień z poziomu magazynu.
  • Zminimalizowanie liczby ewentualnych pomyłek.
  • Ustawienie najszybszej ścieżki pracy magazyniera.
  • Zwiększenie wydajności pracowników.
  • Automatycznie zarządzana komunikacja.
  • Bezprzewodowe drukowanie potrzebnych dokumentów.
  • Automatyczna korekta paragonu i informacja o różnicy w kosztach za konkretnie zamówienie.
  • Dostosowanie aplikacji do pracy na każdym urządzeniu.

Kompatybilność aplikacji do kompletacji zamówień E.Leclerc

W celu ułatwienia i przyspieszenia pracy przy zbieraniu produktów z konkretnych zamówień w sklepie zaprojektowaliśmy innowacyjną aplikację E.Leclerc. Współpracuje ona ze wszystkimi urządzaniami: smartfonami, tabletami oraz kolektorami danych. Do skanowania kodów kreskowych pracownicy E.Leclerc używają kamery urządzenia mobilnego lub skanera kolektora. Stworzony przez nas system dostosowaliśmy do pracy z ekranem dotykowym. Aplikacja działa również na komputerach. Stworzona przez nas aplikacja może pracować na wielu urządzeniach, które są już w posiadaniu firmy - nie są więc generowane dodatkowe koszty na zakup sprzętu. Informacje z zamówienia przesyłane są do oprogramowania Sellasist, dzięki czemu koordynator widzi wszystkie zebrane produkty i może zarządzać zbieraniem zamówień.

Trzy tryby działania w jednej aplikacji

Dzięki zastosowaniu podziału na poszczególne tryby w Aplikacji do kompletacji zamówień E.Leclerc, sklep może kompleksowo zarządzać drogą poszczególnego zamówienia. Dzięki zaprojektowaniu trzech trybów działania aplikacji wprowadziliśmy prostą elektroniczną organizację pracy w sklepie E.Leclerc. Pracownicy dzięki naszej aplikacji mają przydzielone konkretne zadania do wykonania, przez co efektywniej pracują. W naszej aplikacji można włączyć:

  • Tryb Zbierania
  • Tryb Pakowania
  • Tryb podglądu zamówień

Oszczędność czasu dzięki zastosowaniu czytników kodów kreskowych

Stworzyliśmy integrację aplikacji z czytnikami kodów kreskowych. Skanowanie kodów zostało wykorzystane do oznaczania zebranych produktów. Stworzyliśmy również możliwość przesyłania listy powiązanych kodów EAN, dzięki czemu intuicyjna wyszukiwarka w aplikacji może znaleźć dany kod po ręcznym wpisaniu zaledwie kilku cyfr. Synchronizacja z czytnikami kodów kreskowych sprawdza się również jako logowanie dla pracowników, którzy mają przypisany unikalny kod kreskowy i po zeskanowaniu go logują się na swoje konto zbieracza w aplikacji E.Leclerc, unikając w ten sposób każdorazowego wpisywania loginu i hasła.

Usystematyzowanie zbierania produktów z półek sklepowych

Dzięki temu, że zaprojektowana przez nas aplikacja zapamiętuje lokalizację produktów, podczas zbierania produkty zostają natychmiast namierzone, ponieważ system pokazuje ich umiejscowienie w magazynie. Dla zbieracza jest wybierana automatycznie optymalna trasa kompletowania towaru. Dzięki temu zyskaliśmy:

  • oszczędność czasu,
  • szybszą realizację zamówień,
  • zmniejszenie liczby pomyłek,
  • łatwiejsze odnalezienie produktu,
  • zwiększenie wydajności zbieracza.

Zbieranie jednego zamówienia przez więcej niż jednego zbieracza

Przez zastosowanie zaawansowanych technologii uruchomiliśmy funkcję, która pozwala na zbieranie jednego zamówienia przez dwie osoby. Koordynator - z przypisaną funkcją administratora ma możliwość przypisania więcej niż jednego zbieracza do konkretnego zamówienia. Lista produktów widoczna w kolektorze jest aktualizowana na bieżąco o produkty, jakie zebrał inny zbieracz, by nie powielać zbieranych z półek towarów, a tym samym zoptymalizować kompletowanie zamówień, z których produkty znajdują się na półkach w różnych działach sklepu.

Działanie offline, by nie przerywać pracy

Aplikacja do kompletacji zamówień została przez nas dostosowana do działania w trybie offline. By rozpocząć pracę, aplikacja musi pobrać całe zamówienie, ale w przypadku gorszej jakości połączenia dane są zapisywane offline. Wszystko po to, by zminimalizować przerwanie pracy zbieracza i umożliwić jak najszybszą wysyłkę danego zamówienia w przypadku gorszej jakości połączenia internetowego.

Notatki na później jako skuteczna komunikacja między pracownikami

Znając specyfikę pracy w dużym sklepie, zdajemy sobie sprawę z dynamiki podejmowanych działań oraz pojawiających się niecodziennych problemach związanych z zamówieniami składanymi przez internet. Funkcja, stworzona przez nas w aplikacji do kompletowania zamówień, pozwala na oznaczanie produktów do listy na później oraz zaznaczenie powodu tego działania. Dla przykładu może być to różnica w cenie produktów czy brak danej marki lub inne. Dzięki zastosowaniu notatek w aplikacji pracownicy mają możliwość poinformować klienta o problemie i rozwiązywać na bieżąco pojawiające się trudności.

Przycisk bezpośredniego kontaktu z klientem

Podczas zbierania produktów z konkretnego zamówienia w sklepie może zaistnieć problem braku produktu lub zmiany parametrów produktu. By ułatwić kontakt obsługi sklepów z klientami, postanowiliśmy w prosty sposób ułatwić komunikację z klientami. W aplikacji do kompletowania zamówień E.Leclerc zastosowaliśmy przycisk, który pozwala na bezpośrednie połączenie zbieracza z klientem. W razie potrzeby zbieracz może więc natychmiast skontaktować się z klientem i poinformować go o zaistniałej sytuacji. Zapewnia to zminimalizowanie przez nas zbędnych ruchów, jakie wykonują pracownicy sklepu.

Funkcja szybkiej zamiany produktu na inny

Zastosowana przez nas w aplikacji funkcja pozwala na zamianę zbieranego produktu na inny. Zbieracz po kontakcie z klientem oznacza produkt, który ma zostać zamieniony, a sama zamiana polega na wybraniu innego produktu za pomocą wyszukiwarki lub czytnika kodów kreskowych. Zbieracz może również dodać nowy produkt ręcznie przez wpisanie nazwy produktu, ceny, ilości oraz kodu EAN lub zeskanowanie kodu przez czytnik. W drugim przypadku wysyłane jest zapytanie do kasy, która zwraca pełne informacje o produkcie.

Obsługa towarów „na wagę”

W aplikacji do kompletacji zamówień E.Leclerc istnieje możliwość obsługi produktów na wagę. Umożliwia to koordynowanie sprzedaży np. owoców, warzyw, produktów garmażeryjnych oraz sypkich. Po odważeniu odpowiedniej ilości produktu zbieracz drukuje kod EAN produktów na wadze i skanuje go. Aplikacja dodaje dany produkt do zamówienia i w ten sposób nalicza dokładną kwotę do zapłaty dla klienta, drukowaną w późniejszym czasie na paragonie w kasie fiskalnej. Pozwala to na wyliczenie dokładnej kwoty zamówienia, która jest uiszczana przez klienta przy odbiorze zamówienia.

Podgląd zamówień „na żywo”

Zdawaliśmy sobie sprawę z wielkości sklepów E.Leclerc oraz z problemem organizacji pracy w tak dużych obiektach. Dlatego z poziomu naszej aplikacji umożliwiliśmy zarówno koordynatorowi zbieraczy, jak i zbieraczom podgląd listy zamówień, który jest aktualizowany „na żywo”. Podgląd zamówienia odznacza się widocznym postępem oraz informacją, który pracownik aktualnie obsługuje dane zamówienie. W aplikacji do kompletowania zamówień wyświetla się również ilość zebranych pozycji z danego zamówienia.

Uproszczony tryb pakowania

Dostosowaliśmy zaprojektowany przez nas system do szybkiego i bezbłędnego nadawania paczki - po zeskanowaniu zebranego produktu aplikacja znajduje dane zamówienie i automatycznie kojarzy to zamówienie, do którego jest przypisany produkt. Po zeskanowaniu ostatniego towaru z zamówienia, list przewozowy wraz z dokumentem handlowym zostaje wydrukowany w zaledwie kilka sekund!

Dokumenty elektroniczne mogą również zostać przesłane w formie elektronicznej do klienta. Jeśli dane zamówienie jest rozdzielone z różnych przyczyn na dwie przesyłki, pakowacz ma możliwość wygenerowania dwóch etykiet. Ten proces zmienia status zamówienia na „Do wysyłki”, a klient docelowy otrzymuje wiadomość o spakowaniu zamówienia wraz z numerem przesyłki i linkiem do śledzenia paczki.

Integracja z kasami fiskalnymi

Naszą aplikację z powodzeniem można zintegrować z kasą fiskalną. Sellasist umożliwia:

  • sprawdzenie produktów oraz ich cen,
  • wystawienie dokumentu handlowego z zebranymi produktami,
  • zaktualizowanie cen na kasie, jeśli zaszły zmiany,
  • wysłanie do kasy kosztów wysyłki za zamówienie,
  • bezprzewodowe drukowanie paragonów.

Weryfikacja cen i produktów przed rozpoczęciem zbierania

Dzięki integracji zaprojektowanej przez nas aplikacji z kasą fiskalną zaraz po wpłynięciu zamówienia do systemu można sprawdzić go na kasie oraz wyświetlić ewentualne różnice cen lub ilości. Jeśli system znajdzie różnicę w cenie, w naszym oprogramowaniu wyświetla się stosowna informacja. Natomiast w panelu zbieracza na kolektorze w aplikacji pojawi się aktualna cena. Jest to rozwiązanie, które zapobiega nieprawidłowościom na rachunku klienta oraz rozliczeniach księgowych w firmie.

Paragon czy faktura?

W przypadku, gdy w zamówieniu widnieje NIP klienta oraz część produktów jest oznaczona atrybutem FV, aplikacja udostępnia zbieraczowi wydruk dwóch dokumentów w kasie fiskalnej - faktury oraz paragonu do zamówienia. Wydruk opcji „Faktura” skutkuje wydrukiem paragonu z numerem NIP.

teaser2
teaser2
teaser2
Netgraf
Opcjonalnie
Zamknij
Opcjonalnie