hero
logo

Migracja Kärcher Center MJM Jaroszyńscy na elastyczną platformę

Charakterystyka klienta

Kärcher Center MJM Jaroszyńscy to firma działająca na naszym rodzimym rynku od 1983 roku, czyli już ponad 35 lat! MJM jest oficjalnym dystrybutorem produktów marki Kärcher i partnerem posiadającym certyfikowany status Kärcher Partner. Status ten pozwala na świadczenie również usług serwisowych oraz na wypożyczanie oferowanych produktów Kärcher.

Kärcher Center MJM Jaroszyńscy to aż trzy salony pełne produktów Kärcher znajdujące się w Warszawie i okolicach. Konieczne więc było odpowiednie zaprezentowanie sklepów stacjonarnych wraz z danymi kontaktowymi do każdego z nich oraz z mapką umożliwiającą łatwy i szybki dojazd na miejsce.

Historia marki

Innowacyjność to hasło, które od początku działalności marki Kärcher, czyli od 1935 roku towarzyszy producentom. Dlatego strona internetowa oficjalnego dystrybutora MJM musiała właściwie oddawać zamiłowanie do nowych rozwiązań i technologii ułatwiających funkcjonowanie człowiekowi. W końcu tytuł światowego lidera w technologii sprzątania zobowiązuje, a historia urządzeń marki Kärcher rozpoczęła się od inżyniera Alfreda Kärchera projektującego innowacyjne piece przemysłowe i dmuchawy gorącego powietrza wykorzystywane do ogrzewania silników samolotów.

Przełom nastąpił po II wojnie światowej, w momencie odkrycia rozwiązania do podgrzewania wody i stworzenia pierwszej wysokociśnieniowej myjki wykorzystującej gorącą wodę. W 1959 roku Irene Kärcher po śmierci męża przejęła stery firmy i przebranżowiła ją na przedsiębiorstwo oferujące urządzenia do sprzątania, tym samym odpowiadając na podstawowe potrzeby ludzi. Od tego czasu marka odnotowała potężny rozwój i już od ponad 30 lat jest obecna na wszystkich kontynentach.

Problemy i wyzwania

W trakcie audytu wykonanego przed przystąpieniem do restrukturyzacji wizerunku online dystrybutora MJM oraz wdrożeniem naszego oprogramowania zwróciliśmy uwagę na liczne problemy, z jakimi borykała się firma MJM Jaroszyńscy przed podjęciem współpracy z nami. Wśród nich można wymienić między innymi liczne błędy na platformie sklepu utrudniające klientom proces składania zamówienia. Dodatkowo brak kontaktu z wykonawcą poprzedniej wersji sklepu uniemożliwiał skuteczne zarządzanie sprzedażą. Sklep nie był również responsywny, czyli przystosowany do dowolnego ekranu i urządzenia, a zamówienia z Allegro obsługiwane były ręcznie - poza oprogramowaniem. Podjęliśmy więc kroki, żeby zniwelować utrudnienia, które blokowały rozwój naszego klienta.

  • Zaprojektowanie i zakodowanie indywidualnie przygotowanej skórki graficznej sklepu w responsywnej wersji.
  • Odwzorowanie struktury strony producenta Kärcher, będące niemałym wyzwaniem, wymagającym dostosowanie naszej platformy do rozbudowanego projektu marki.
  • Wdrożenie oprogramowania posiadającego stałe wsparcie techniczne oraz bieżące aktualizacje.
  • Znaczne usprawnienie procesu składania zamówień.
  • Przygotowanie oprogramowania ze wstępną optymalizacją strony dla wyszukiwarki Google oraz zaplanowanie działań SEO.
  • Integracje z zewnętrznymi platformami m.in. Allegro, WF-mag itp., obsługiwanymi w ramach oprogramowania sklepu.
  • Wprowadzenie indywidualnie wymaganego rozwiązania w postaci systemu ratalnego dla firm — Siemens SimplyLease.
  • Prowadzenie działań mających na celu ciągłe ulepszanie optymalizacji sklepu.

Funkcjonalny omnichannel — integracje kanałów sprzedaży

Wdrożone integracje w sklepie mjm.com.pl pozwalają na aktualizowanie i dwukierunkowe przesyłanie informacji o stanach magazynowych do WF-Mag, a także na swobodną wymianę tych informacji nie tylko ze sklepem internetowym, ale i wszystkimi placówkami fizycznymi oraz z trzema kontami Allegro.

  • Integracja z programem magazynowo-księgowym.
  • Dwukierunkowa integracja z Allegro oraz podłączenie do platformy trzech kont Allegro.
  • Możliwość stworzenia oddzielnego opisu, przypisanego ofertom Allegro, niezależnego od opisu produktów wykorzystywanego w sklepie internetowym.
  • Obsługa zamówień pochodzących z różnych źródeł w jednym panelu administracyjnym.
  • Automatyzacja ścieżki realizacji zamówień — automatyczna zmiana statusów, zamawianie kuriera, wystawianie i wysyłka dokumentów handlowych.
  • Usprawnienie pracy oraz zminimalizowanie liczby pomyłek, wynikających z braku komunikacji pomiędzy poszczególnymi magazynami.
  • Integracja z odroczonymi metodami płatności m.in. raty (wdrożenie kalkulatora rat dostarczanego przez Santander Consumer Bank oraz BNP Paribas), kup teraz, zapłać później (integracja z Twisto) i leasing (system leasingowy Siemens SimplyLease) oraz przypisanie poszczególnych form płatności do dedykowanych kategorii.
  • Integracja z czatem online: Czater.pl.

Responsywny design odzwierciedlający charakter marki

Realizacja przedsięwzięcia obejmowała przygotowanie intensywnie przemyślanych makiet, na podstawie których stworzyliśmy projekty graficzne stron, osobno dla wersji mobilnej i desktopowej. Klient chciał, aby wygląd sklepu jak najbardziej odzwierciedlał standardy wytyczone przez markę Kärcher. Podczas projektowania sugerowaliśmy się więc strukturą strony producenta i odtworzeniem dostępnych w sklepie funkcjonalności.

Menu zaprojektowane zostało w formie wielopoziomowej, prezentującej niemal cały asortyment z jednoczesnym wyróżnieniem dodatkowych podkategorii tj. akcesoria i środki czystości. Pozwala to nie tylko na zaprezentowanie asortymentu w pełnej formie, ale i zwrócenie uwagi na uzupełniające go produkty, które w innym wypadku mogłyby zostać przeoczone przez klienta. Projekt zakładał, że strona nie będzie za wysoka, aby odwiedzający nie musieli przewijać jej zbyt długo.

Przemyślana komunikacja sklepów

Z założenia sklep miał być nie tylko wygodną stroną pozwalającą na zakup popularnych produktów Kärcher, ale i elegancką wizytówką ułatwiającą znalezienie najbliższego salonu oraz szybki kontakt z przedstawicielami firmy MJM Jaroszyńscy.

W tym miejscu zaczęliśmy od modułu pozwalającego na natychmiastowe zlokalizowanie wyświetlanych danych kontaktowych, nie tylko do głównej siedziby Kärcher Center MJM Jaroszyńscy, ale i do każdego salonu sprzedaży z osobna. Moduł ten nie tylko prezentuje pełne dane kontaktowe do każdej z placówek, ale pozwala również na szybkie wysłanie zapytania.

Przejrzysta struktura strony

Sklep podzielony został na dwie główne kategorie dedykowane różnym grupom docelowym, zgodnie ze wzorem prezentowanym na stronie producenta.

„Dla domu” to kategoria zawierająca produkty do codziennego użytku w trakcie prac w domu i ogrodzie.

W kategorii „Dla profesjonalistów” znajdziemy produkty z przeznaczeniem do niemal nieprzerwanej eksploatacji wg. potrzeb przedsiębiorców świadczących profesjonalne usługi. Dla wybranych produktów profesjonalnego zastosowania np. myjni automatycznej, w karcie produktu zamiast ceny widnieje formularz zapytania ofertowego pozwalający na pozostawienie kontaktu w celu poznania spersonalizowanej oferty przygotowanej specjalnie przez przedstawiciela handlowego.

Zaawansowane filtry z klikanymi ikonami

Lista produktów w kategoriach została opatrzona zaawansowanymi filtrami, pozwalającymi klientom na szybkie i proste odszukanie urządzenia. Oprócz nich pojawiły się także ikonki, które od razu po kliknięciu pozwalają odfiltrować i określić zastosowanie szukanego sprzętu. Zdecydowanie zwiększyło to intuicyjność oraz użyteczność strony, ponieważ na pierwszy rzut oka klient może określić przeznaczenie szukanego urządzenia.

Indywidualny projekt strony Akcesoria

Kategoria z osprzętem dodatkowym zaprojektowana została z myślą o prostym przefiltrowaniu akcesoriów w celu wyświetlenia tylko tych pasujących do produktów, z których korzysta potencjalny klient. Może więc on wybrać swoje urządzenie, a wyświetlą się wszystkie kompatybilne z nim akcesoria.

Wygodna i niezwykle funkcjonalna porównywarka produktów

Porównywarka produktów została skonstruowana tak, aby dostarczać klientowi jak najwięcej informacji o porównywanych urządzeniach. Zestawienie w formie tabeli jest bardzo czytelne i uwydatnia różnice w specyfikacji sprzętu. Dzięki temu klient widzi uszeregowane informacje, co zdecydowanie ułatwia mu dokonanie wyboru produktu spełniającego jego potrzeby. Porównywarka bierze pod uwagę najważniejsze parametry, które odgrywają kluczową rolę przy użytkowaniu tak specjalistycznego sprzętu, jakimi są urządzenia do czyszczenia.

Nowoczesna karta produktu

Karta produktu doskonale spełnia swoje funkcje i służy nie tylko do atrakcyjnego przedstawienia profesjonalnych narzędzi, ale również do porównania ich z innym produktem z oferty.

  • Przy tak wąskiej specjalizacji, jaką jest technologia czyszczenia, porównywarka produktów znacznie ułatwia wybór najodpowiedniejszego urządzenia dla klienta.
  • Niestandardowa i bardzo oryginalna funkcja „Negocjuj cenę” w formie formularza negocjacji ceny przekazywany działowi handlowemu, pozwala na zminimalizowanie liczby odrzuconych koszyków i przekonanie klienta do podjęcia decyzji zakupowej.
  • Licznik czasu dostawy pozwala określić z dużą precyzją wysyłkę zamówienia. Klient, który złoży zamówienie do godziny 13:00, może liczyć na nadanie przesyłki tego samego dnia.
  • Telefon kontaktowy do specjalisty, widniejący na karcie produktu zapewnia możliwość poprowadzenia profesjonalnej obsługi klienta, porównywalnej do tej przeprowadzonej w salonie stacjonarnym.
  • Przejrzysta specyfikacja urządzenia oraz opinie o produkcie dostarczają klientowi jak najwięcej informacji o asortymencie i ułatwiają podjęcie decyzji zakupowej.

Efektywny landing page dzięki edytorowi blokowemu

Dla naszego klienta stworzyliśmy prosty w obsłudze edytor blokowy, który umożliwia tworzenie atrakcyjnie zbudowanych opisów produktowych, a także artykułów blogowych.

  • Estetyczne opisy na stronach informacyjnych.
  • Ciekawa kompozycja, dzięki elastycznemu układowi wybranych sekcji.
  • Atrakcyjne przedstawienie informacji o produkcie za pomocą układów ze zdjęć i bloków tekstu.
  • Tworzenie interesujących artykułów na firmowego bloga, wzmacniających pozycjonowanie sklepu internetowego.
  • Opis dostosowany do urządzeń mobilnych.

Wygodna w obsłudze i łatwa do znalezienia w Google strona

Naszym celem było zaprojektowanie nie tylko użytecznej strony od zewnątrz, ale także zapewnienie komfortowej obsługi platformy przez właściciela sklepu. Priorytetem branym pod uwagę przy uruchomieniu nowego sklepu internetowego była jak najlepsza jego widoczność w wyszukiwarce.

  • Łatwość dodawania treści i opisów indywidualnych.
  • Wszystkie niezbędne funkcje do łatwej edycji wprowadzonych już tekstów w szerokim oknie edytora.
  • Samodzielne, atrakcyjne tworzenie opisów ze zdjęciami oraz artykułów blogowych dzięki edytorowi blokowemu.
  • Przejrzysty panel zarządzania stronami produktowymi, informacyjnymi, aktualnościami.
  • Edytor tekstów zoptymalizowany pod SEO — wzmacnianie pozycjonowania przez zastosowane w nim style.
  • Wygodne wprowadzanie słów kluczowych oraz pojawianie się ich w meta tagach strony.
  • Edycja meta tagów oraz zmienne dla meta tagów na poszczególnych stronach.



7x większa sprzedaż niż dotychczas

Nowa strona, jej odpowiednio przemyślany projekt graficzny oraz naturalnie oprogramowanie zoptymalizowane specjalnie pod wyszukiwarkę Google sprawiło, że potencjalni klienci znacznie łatwiej mogą ją teraz odnaleźć. Samo poruszanie się po stronie sklepu, jak i ścieżka zakupu została również przez nas maksymalnie uproszczona, a na każdym etapie zadbaliśmy, aby klient czuł się komfortowo i w każdym momencie mógł skontaktować się z obsługą sklepu. Wygoda składania zamówienia wybranych produktów pozytywnie wpływa na procesy decyzyjne klientów, dzięki czemu, teraz szybciej i pewniej dokonują oni zakupów w sklepie mjm.com.pl.

Rozwój sklepu wsparliśmy usługami pozycjonowania oraz kampaniami PPC Google Ads.

W porównaniu z poprzednią wersją sklepu nasze działania sprawiły, że średnia sprzedaż wzrosła ponad siedmiokrotnie!

teaser2
teaser2
teaser2
Netgraf
Opcjonalnie
Zamknij
Opcjonalnie