Co to za firma Restart plus i czym się zajmuje?

Restart plus to firma zajmująca się sprzedażą poleasingowego sprzętu elektronicznego, głównie laptopów oraz monitorów, mająca kilka salonów w całej Polsce. Diprocon to firma, której głównym celem jest pozyskiwanie dobrej jakości sprzętu, jego konserwacja oraz odsprzedaż w ilościach hurtowych. Obie firmy prowadzone są przez ten sam zarząd.

Założenia

Firma Diprocon poprosiła nas o przygotowanie nowego sklepu dla nowopowstałej marki Restart plus, której głównym zadaniem jest sprzedaż detaliczna. Istotnym czynnikiem wybrania naszej firmy było funkcjonalne i użyteczne oprogramowanie. Wszystkimi etapami tworzenia sklepu zajęliśmy się osobiście, a więc po zapoznaniu się ze specyfiką i sprzedawanymi produktami firmy oraz konkurencji, przygotowaliśmy kompleksową ofertę, której głównym założeniem było zwiększenie sprzedaży detalicznej w punktach oraz w Internecie. Całość oparliśmy na oprogramowaniu Sellingo oraz Sellasist, dzięki czemu wszystkie obrane cele mogliśmy zrealizować, a klient otrzymał rozwiązanie funkcjonalne, jak również ekonomiczne ze względu na niski abonament obu programów.

Koncepcja i kreacja

Przygotowanie makiet i projektów graficznych

Naszym zamysłem było zaprojektowanie serwisu, który będzie dostosowany do rozwijającej się sieci punktów odbioru osobistego. Czytelny, z wyraźnym naciskiem na kontakt osobisty oraz informacjami o punktach z możliwością natychmiastowego odbioru osobistego. Aby przedstawić klientowi naszą wizję stworzyliśmy makiety koncepcyjne, które obrazują jak i gdzie dane elementy będą rozmieszczone oraz to, w jaki sposób będzie przebiegać nawigacja

Niestandardowe rozwiązania

Dużo uwagi poświęciliśmy usprawnieniu modelu sprzedażowego sklepu naszego klienta

Aby lepiej dotrzeć do specyficznej grupy docelowej naszego klienta wprowadziliśmy zmiany do standardowego zakresu oprogramowania, które mają na celu pomoc w sprecyzowaniu potrzeb kupującego i zaproponowanie najlepszej oferty z asortymentu.

Porównywarka

W asortymencie takim jak sprzęt komputerowy - a tym bardziej, gdy mówimy o sprzęcie poleasingowym, gdzie istotne parametry mogą się różnić w ramach jednego produktu - ważną kwestią dla klienta jest możliwość porównania tych parametrów w czytelnym zestawieniu.

Dodatkowo, aby jeszcze w większym stopniu usprawnić korzystanie z porównywarki przygotowaliśmy specjalny pasek, który pojawia się „przyklejony” do dołu strony i automatycznie uzupełnia się o produkty dodane do porównania. Dzięki temu z każdego miejsca możemy przejść do porównywarki.

Integracja stanów magazynowych

Nasz klient posiada pięć sklepów stacjonarnych, w których w każdym z osobna posiada własny stan magazynowy produktów, które to aktualizowane są poprzez sprzedaż na miejscu oraz sprzedaż internetową w Allegro oraz w sklepie. Do tej pory aktualizacja stanów w sklepie i Allegro odbywała się ręcznie. To w wielu przypadkach powodowało spore problemy, głównie wtedy, gdy klient kupił produkt na Allegro, którego już nie ma, bo sprzedał się np. kilka godzin wcześniej w sklepie.

Zaproponowaliśmy rozwiązanie, które w pełni automatyzuje procesy

Tu z pomocą przychodzi nam oprogramowanie do zarządzania sprzedażą Sellasist, które posiada już odpowiednie moduły przygotowane do tego, aby synchronizację wykonać automatycznie, bez dodatkowej pracy. Integracja jest dwustronna. Zatem nie tylko na bieżąco aktualizujemy stany magazynowe w sklepie, ale i w Allegro. Na podstawie danych pobranych z magazynów, ale również zamówień, system przekazuje dane do odpowiedniego magazynu w celu automatycznej rezerwacji. Dzięki temu unikamy sytuacji, kiedy poza godzinami pracy ktoś kupił ostatnią sztukę produktu. W Navireo stan się nie zmieniał i po kolejnej synchronizacji z magazynem stan znów był dodatni.

Takie rozwiązanie zapewniło obniżenie kosztów obsługi sklepu oraz poprawiło jakość obsługi oraz wyeliminowało w całości problem kupna produktów, których nie ma na stanie, co pozwoliło na lepszą logistykę między punktami.

 

Punkty odbioru osobistego

Funkcjonalność odbioru osobistego

Jednym z naszych celów było poprawienie sprzedaży w punktach stacjonarnych. Dzięki dwustronnej synchronizacji z wszystkimi magazynami posiadaliśmy szczegółowe informacje, jaki towar i gdzie jest dostępny. Pozwoliło to nam przygotować dwie opcje odbioru osobistego.

Odbiór natychmiastowy

Ta informacja pokazuje się klientowi wtedy, gdy w danym punkcje wybrany produkt jest na stanie. W takim przypadku klient może właściwie pojechać w ciemno do sklepu i ten produkt będzie na miejscu gotowy do odbioru.

Odbiór na następny dzień

Co w przypadku, kiedy klient chce odebrać produkt w punkcie, a jego tam nie ma? Rozwiązaliśmy to w następujący sposób. Wszystkie produkty, które są dostępne, można zamówić z odbiorem w wybranym punkcie z terminem do 48 godzin.

Obsługa takich zamówień też musi być prosta, w tym celu w oprogramowaniu Sellasist założyliśmy punkty odbiorów, które połączyliśmy z metodami wysyłki. Dzięki temu, kiedy klient wybierze odbiór w danym punkcie to dodatkowo taką informację o zamówieniu otrzymuje na e-mail osoba obsługująca sklep stacjonarny.

Indywidualne zakładki dla każdego z punktów

Dzięki indywidualnym zakładkom dla każdego z punktów posiadamy osobne strony każdego z punktów, które w sposób szczegółowy pokazują jaki asortyment jest na stanie w punkcie, jego lokalizację i kontakt. Takie strony ważne są również z punktu widzenia marketingowego, ponieważ dzięki nim możemy stronę pozycjonować również lokalnie. W miastach, w których znajdują się punkty odbioru, a tym samym generować większy ruch i reklamować poszczególne punkty z osobna.

Dodatkowy ruch z produktów następnych

Kiedy przygotowujemy strategię marketingową dla sklepu, ważnym jej elementem jest pozycjonowanie zarówno na główne frazy, jak i te, które pozwalają, aby konkretne produkty były wysoko w wyszukiwarce Google. W Restart plus napotkaliśmy problem, który obniża skuteczność działań. Jest nim duża rotacja produktów. Specyfiką sprzedaży jest to, iż sprzedawana jest określona partia produktów, która po sprzedaniu nigdy nie zostaje wznowiona. W taki właśnie sposób znikałyby nam produkty, które były już wypozycjonowane. Po to, aby nie tracić tego ruchu i potencjalnych klientów, którzy mogliby być zainteresowani innymi podobnymi produktami, wykonaliśmy pewną modyfikację w oprogramowaniu Sellingo.

Po pierwsze zmieniliśmy wyświetlanie produktów w sklepie. W ten sposób, aby produkty, które są niedostępne normalnie znikały całkiem ze sklepu, a ich karta produktu nie istniała w taki sposób, że zmodyfikowaliśmy kartę produktu, która nie ma przycisku do koszyka, a zamiast tego posiada przekierowanie do kategorii danego produktu wraz z odpowiednim hasłem Call to action.

Sam produkt nie znika, a więc można wejść do niego z wyszukiwarki Google lub z linku, jeżeli zapiszemy sobie go. Sam produkt natomiast nie jest widoczny w sklepie poprzez kategorie lub wyszukiwarkę.

Program do powiadomień o aktywności produktów

W sytuacji, gdy sprzedaje się tak dużą ilość produktów, które są produktami używanymi, ważna jest płynność. Z tego względu w firmie Restart plus była wyznaczona osoba, która sprawdzała jak dany produkt się sprzedaje i jeżeli sprzedaje się słabo wykonywane były takie działania, aby sprzedał się szybciej np. obniżenie ceny. Można sobie wyobrazić, że przy kilkuset produktach zajmowało to bardzo dużo czasu.

W tym celu przygotowaliśmy dedykowaną aplikację, która sprawdza, kiedy dany produkt się sprzedał oraz ile miał wyświetleń we wszystkich kanałach sprzedaży. Program posiada moduł automatyzacji w postaci zadań i przypomnień oraz tabelę, w której pokazane są najważniejsze informacje.

W ten sposób nasz klient ma pewność, że sprawdzany jest każdy produkt oraz może przydzielić pracownika do innych, ważniejszych zadań lub nawet zwolnić go oszczędzając miesięcznie równowartość jego pensji.

Program do powiadomień o aktywności produktów

Specyfika sprzedaży produktów w Restart plus jest specyficzna, a jeżeli chodzi o konkretne produkty to np. posiadamy laptop model Dell E7440 i dokładnie takich samych laptopów jest np. 50 szt. z tym że w sklepie muszą być one umieszczone jako osobne produkty. Ponieważ z racji, że są one używane, posiadają różny stopień zużycia lub posiadają nieliczne wady jak np. ryski lub plamki na monitorze. Każdy taki laptop lub inny produkt jest fotografowany osobno, po to, aby klient mógł kupić dokładnie tego laptopa, który jest na zdjęciu.

Aby w listingu produktów nie było takiej sytuacji, jaka była w poprzednim sklepie - pokazywało się tam jeden pod drugim 50 laptopów, a klient nie miał możliwości zapoznania się z pełną ofertą - zmodyfikowaliśmy oprogramowanie Sellingo, a na podstawie stron produktowych Sellasist przygotowaliśmy możliwość połączenia produktów ze stroną informacyjną, która wygląda podobnie do karty produktów. Na niej jest informacja o produktach powiązanych do wyboru. W ten sposób, w listingu mamy „jeden produkt” w środku którego możemy wybrać konkretną sztukę.

Zakończenie

Po wdrożeniu sklepu w realizacji pakietu Premium przeprowadzamy zawsze audyt powdrożeniowy, który pozwala usprawnić go jeszcze bardziej. W tym celu używamy specjalnego narzędzia, które nagrywa, w jaki sposób klienci poruszają się po sklepie, z czym mają problemy i jakie błędy występują po wdrożeniu. Nagrania bardzo często pokazują nam rzeczy, których sami nie zauważyliśmy lub nie byliśmy w stanie przewidzieć, bo któż lepiej nie sprawdzi sklepu, jeśli nie sami klienci? Sklep również przygotowaliśmy do tego, aby móc go efektywnie pozycjonować na różne frazy związane z asortymentem klienta.

Netgraf
Opcjonalnie
Zamknij
Opcjonalnie