Google Maps jest jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych (funkcjonuje już od 2005 roku), który łączy w sobie olbrzymią funkcjonalność, intuicyjną obsługę oraz:
Dzięki Google Maps każdy może w znacznie krótszym czasie odnaleźć poszukiwany przez siebie sklep, bądź restaurację - zgodnie z własnymi upodobaniami. Wystarczy trochę chęci i zaangażowania ze strony prowadzącego działalność, by móc wykorzystać to potężne narzędzie i szybko dotrzeć do nowych klientów (grupy docelowej). Narzędzie jest w 100% darmowe dla niekomercyjnych użytkowników, co przekłada się na jego bardzo dużą popularność (oraz olbrzymi potencjał dla firm usługowo-handlowych). Programiści Google przewidzieli bowiem umieszczenie na mapach lokalizacji i informacji o restauracjach, firmach usługowych - w skrócie - podstawowych informacji na temat Twojej działalności.
Portal jest w dalszym ciągu rozwijany, a same mapy doskonalone przez przeszło 7000 pracowników dbających o ich jakość i precyzję. Biorąc pod uwagę wszelkie jej zalety i funkcjonalności (także dla firm chcących zareklamować swoją działalność), można je określić mianem „nawigacji samochodowo-usługowej”. Oczywiście nawigować można także z perspektywy pieszego, rowerzysty lub podróżującego środkami transportu, co znacznie rozszerza grono korzystających z niego osób.
Google Maps umożliwia zaprezentowanie swojej firmy w sposób niezwykle interesujący i co najważniejsze – prosty. Każda osoba poszukująca danego typu usług bez większych problemów uzyska dostęp nie tylko do lokalizacji Twojej firmy, ale także godzin otwarcia. Ciekawym dodatkiem jest możliwość obejrzenia siedziby firmy (w przypadku gdy taka funkcjonalność została wdrożona po stronie przedsiębiorcy). Natomiast z punktu widzenia marketingu i skuteczności podjętych działań, umożliwia dostęp do statystyk podglądu stworzonej „wizytówki” na mapie Google, bazujących na wynikach organicznych. Oczywiście wpływa także na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.
Umieszczając nazwę swojej firmy nie zamieszczaj jej pełnej nazwy tj. „PAŹreklama”, będzie lepiej wyglądać niż „Adam Paźniewicz - PAŹreklama”. Warto także zadbać o wygląd i zawarte w wizytówce dane na temat swojej działalności, bowiem mają one olbrzymie znaczenie w odbiorze przez potencjalnych klientów. Niestety profesjonalne przygotowanie, wydawałoby się „prostej wizytówki” jest o wiele bardziej problematyczne i warto przemyśleć zlecenie jej opracowania profesjonalistom.
Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie potencjalnego klienta – do jednych ze standardowych należy prezentacja swojej oferty oraz siedziby w możliwie korzystny sposób. Google Maps oferuje klasyczny system opinii i gwiazdek, które wystawiają klienci korzystający z usług Twojej firmy. Jest to jeden z najczęściej sprawdzanych parametrów podczas wyboru firmy do wykonana konkretnego zlecenia.
Prawidłowe przypisanie firmy do kategorii jest niezwykle istotne - ma bowiem wpływ na pojawienie się Twojej wizytówki podczas wyszukiwania przy pomocy konkretnych słów.
Oczywiście, to jakie funkcje Google Maps będziesz w stanie wykorzystać na swoją korzyść zależy w głównej mierze od profilu działalności, oraz znajomości narzędzia i funkcjonalności, jakie ono udostępnia.
Niestety prawidłowe skonfigurowanie i przedstawienie swojej firmy może przysporzyć wiele problemów między innymi natury technicznej. Mogą one wynikać także z błędów podczas tworzenia wizytówki dla swojej firmy.
Wprowadzenie pełnych danych oraz wskazanie dokładnej lokalizacji to nie wszystko – koniecznym aspektem jest weryfikacja wizytówki, która może być dokonana na trzy sposoby. Należy przed ostatecznym jej potwierdzeniem sprawdzić jeszcze raz poprawność wprowadzonych do aplikacji danych, takich jak numer telefonu, nazwa firmy i jej adres (będą one możliwe do edycji w przyszłości, jednak mogą rzutować na sam proces weryfikacji).
Weryfikacja stworzonej wizytówki jest możliwa poprzez uzyskanie specjalnego kodu z wykorzystaniem poczty tradycyjnej (trwa to bardzo długo – nawet do 4 tygodni). Innym sposobem jest połączenie telefoniczne, co skutkuje niemal natychmiastową aktywacją wizytówki za pomocą uzyskanego kodu (jednak jest to bardzo rzadko aktywna opcja, a nawet jak się uda i po kilku minutach automat do Ciebie oddzwoni – nie będziesz rozmawiał z człowiekiem, a robotem posługującym się „językiem polskim”). Trzecią możliwością jest natychmiastowa/automatyczna weryfikacja, która jednak jest prawdopodobnie dostępna jedynie kontom Google+ o bardzo wysokim stopniu „zaufania" (za ich pośrednictwem możliwe jest tworzenie wizytówek niemal na życzenie, np. dla każdego oddziału firmy).
Podczas wprowadzania danych do wizytówki warto pamiętać, by oznaczając „dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” zaznaczyć także obsługę klientów w siedzibie firmy (brak takiego oznaczenia, przekłada się często z problemem widoczności adresu na Google Maps. Jest to jeden z wielu problemów dotyczących prawidłowej konfiguracji konta i wizytówki firmy, z jakimi możesz się spotkać.
Tworząc wizytówkę swojej firmy, umieść wszystkie oferowane przez nią usługi, a nie rozbijaj jej na kilka – nawet gdy są one odmiennego typu. Bowiem istnienie pod identycznym adresem wizytówek z dwóch kont generuje „błąd” w postaci komunikatu „Ta lokalizacja jest duplikatem innej lokalizacji, która jest już w Google”.
Jest to relatywnie rzadki problem, bowiem zwykle nikt nie tworzy wizytówki dla czyjejś firmy. Jednak jeżeli już dojdzie do takiej sytuacji, że podczas tworzenia konta znajdziesz swoją firmę, możesz zgłosić do niej prawa (bowiem właścicielem wizytówki jest osoba, która wykonała weryfikacji firmy). Zdecydowanie częstszym problemem jest próba wykorzystania innego adresu e-mail niż wcześniej, czego konsekwencją będzie wspomniany wyżej komunikat.
Jeżeli wykorzystujesz dwa konta Google (jeden do wiadomości prywatnych, a drugi do komunikacji służbowej) – po prostu się wyloguj i zaloguj na drugie konto. W skrajnym wypadku, gdy faktycznie właścicielem wizytówki jest osoba obca – można poprosić go o dostęp (ustalenie Ciebie menadżerem) bądź przekazanie własności.
Odpowiednie przygotowanie oraz dbałość o przystępną i atrakcyjną formę przełożą się na pozytywny odbiór ze strony potencjalnych klientów. Jeżeli nie czujesz się na siłach by samemu zadbać o profesjonalne przygotowanie wizytówki swojej firmy (zarówno pod kątem wizualnym, jak i merytorycznej zawartości) - służymy pomocą.
Nawiązywanie nowych współprac to dla nas przyjemność. Opisz czego potrzebujesz, a my zajmiemy się resztą.
Zostaw swój kontakt, a stworzymy dla Ciebie korzystną niezobowiązującą ofertę współpracy.