Własny sklep internetowy to inwestycja długoterminowa, która w obliczu zmian i coraz wyższych prowizji na Allegro staje się coraz bardziej opłacalna. Prowizje od sprzedaży wzrosły we wszystkich kategoriach Allegro w marcu 2022 r. Poprzednia była w 2017 r. Jeżeli tak dalej pójdzie to kolejnej podwyżki prowizji możemy się spodziewać w ciągu najbliższych trzech lat. Większości kategorii będzie ona pewnie wyższa niż 10%. Czasy Allegro bez opłat dawno przeminęły.

Poniżej przedstawiam tabelkę zmian prowizji dla najpopularniejszych kategorii od 2012 roku do obecnych stawek:

 


 

 

 Prowizja od sprzedaży (uwzględniając wszystkie kategorie w przedziałach)

 Cena końcowa za 1 sztukę (zł)

 Przed zmianami w 2012

 Po zmianach w 2012

 Po zmianach w 2017

 Do 100,00

 5% - 8% ceny końcowej

 6-9% ceny końcowej

od 2% do 15% ceny końcowej w większości kategorii, niezależnie od wielkości ceny końcowej

 100,01 - 1000,00

 5-8% + od 3 do 6% kwoty pow. 100 zł

 6-9 zł + od 3 do 6% kwoty pow. 100 zł

 Jedynie w kilku kategoriach od 5 do 12 zł + od 1,5 do 3,75% kwoty powyżej 100,00 zł

 1000,01 - 5000,00

 32 - 62 zł + od 1,5 do 3% kwoty pow. 1000 zł

 33 - 63 zł + od 1,5 do 3% kwoty pow. 1000 zł

 Jedynie w kilku kategoriach od 22,5 do 38,75 zł + od 1 do 1,8% kwoty powyżej 1000,00 zł

 Powyżej 5000,00

 92 - 182 zł + 0,5 do 1% kwoty pow. 5000 zł

 93 - 183 zł + od 0,5 do 1% kwoty pow. 5000,00 zł

 Jedynie w kilku kategoriach od 20 do 114,75 zł + od 0,5 do 0,6% kwoty powyżej 5000,00 zł


W tabelce zauważyć możemy, że stałe opłaty po przekroczeniu progu ceny sprzedaży zmalały i w kategoriach zastąpiły je podwyższone prowizje. Teraz więc nie ma znaczenia, w jakiej cenie sprzedamy nasz produkt - zawsze pobierana będzie prowizja w takiej samej wartości procentowej. Tylko w nielicznych kategoriach działa dalej system zależny od ceny sprzedaży. Jedynie w dwóch kategoriach prowizja jest niższa niż 5%.

Podwyżka, która zmieniła prowizję w marcu 2022 roku dotyczyła aż 12 kategorii, a wahała się od 0,5 do 2 punktów procentowych i znacznie wpłynęła na ceny sprzedaży produktów na Allegro. Warto też wspomnieć o podwyżkach cen dostaw. Podwyżka miała ogromny wpływ na sprzedawców na Allegro, ale też dla użytkowników kupujących towar przez omawianą platformę. Co będzie dalej? Czy Allegro zdecyduje się w najbliższym czasie na kolejne podwyżki? Jaka będzie prowizja od sprzedaży Allegro w przyszłości? Czy będzie opłacało się sprzedawcą korzystanie z tej platformy sprzedażowej?

Wzrost prowizji na Allegro spycha powoli sprzedawców na OLX.pl czy bijące rekordy popularności Shopee.pl, a samo Allegro staje się Strefą Marek - polskim odpowiednikiem Amazona. Wysokie prowizje mają swoje odzwierciedlenie w coraz wyższych cenach produktów, które powoli zaczynają odstraszać także najwierniejszych klientów Allegro. Klienci szukają więc alternatywnego miejsca, w którym ceny są niższe. Robią to oczywiście wpisując nazwę produktu lub jego modelu w Google lub w różnych porównywarkach cen.

Sklep internetowy nie jest wbrew pozorom wcale dużym wydatkiem, szczególnie kiedy zdecydujemy się na sklep abonamentowy Sellingo.pl - jeżeli zaczynamy sprzedaż od niewielkiej ilości asortymentu, możemy nawet korzystać z niego zupełnie za darmo. Wystarczy zarejestrować go na stronie sellingo.pl Jednocześnie obsługując w nim sprzedaż na aukcjach Allegro. Sellingo możemy w prosty sposób zintegrować z Google Merchants, Ceneo, Okazje, Nokaut. Na samym początku nie ma nawet potrzeby inwestowania w drogi projekt graficzny. Konfigurowalna, darmowa skórka graficzna pozwoli Ci przystosować wygląd sklepu w taki sposób, że każdy poradzi sobie z tym bez najmniejszego problemu.

Sklep internetowy zdecydowanie zwiększa szansę na pozyskanie stałych klientów, a dzięki niemu prowadzimy sprzedaż nie płacąc prowizji na Allegro. Koszt wystawienia aukcji robi się wysoki w porównaniu z kosztem utrzymania dobrze wyglądającego i zoptymalizowanego sklepu internetowego.

Zamów darmową wycenę!

Własny sklep internetowy to przede wszystkim budowanie własnej firmy. Na Allegro jesteśmy niemal anonimowi, szansa na to, że klient wróci akurat do nas jest niezwykle nikła. Co innego kiedy klienci znają adres naszego sklepu. Sklep internetowy zdecydowanie zwiększa szansę na pozyskanie stałych klientów, a dzięki niemu prowadzimy sprzedaż nie płacąc prowizji na Allegro.

Allegro jest monopolistą i jedyną konkurencję, jaką ma, tworzy samo sobie. Mam tu na myśli OLX, które należało pierwotnie do Grupy Allegro. Pozostali zawodnicy w tej konkurencji praktycznie nie mają znaczenia lub dawno temu je stracili. Tutaj warto wymienić  Shopee.pl, eBay.pl, Arena.pl, które walczą zaciekle konkurując z Allegro, ale wybór niestety nie należy do sprzedawców, tylko do klientów. To klienci szukają ofert, a szukają ich na Allegro. Być może po podwyżce prowizji niższe ceny znajdziemy na eBay.pl, czy Shopee.pl i tam przeniosą się klienci, być może coś ciekawego zaproponuje Arena.pl. Warto obserwować także te portale.

Używając oprogramowania stworzonego dla sprzedawców internetowych np. Sellasist, czy Sellingo, a najlepiej obu na raz, mamy możliwość zarządzania ofertami Allegro, także aukcjami eBay.pl. Nie rezygnujemy więc zupełnie z Allegro, ale staramy się w powiadomieniach po zakupie informować klientów o tym, że istniejemy gdzieś w sieci i mamy sklep internetowy. Możemy to robić, chociażby zamieszczając adres sklepu w adresie email, na fakturach, na ulotkach dołączanych do paczki itp.

Własny sklep internetowy możemy także spokojnie reklamować, inwestując we własny wizerunek marki. Reklamowanie aukcji na Allegro to dopłacanie do i tak wysokich prowizji. Oczywiście przebijemy konkurencję, ale czy nam się to będzie opłacało to już zależy od branży. We własnym sklepie nie zapłacimy nic więcej za promowanie wybranych ofert. Możemy płacić za reklamę w Google Ads, czy za pozycjonowanie, ale na pewno nie będzie nas kosztowało to aż tyle ile życzy sobie Allegro. Załóż swój własny sklep internetowy zupełnie za darmo, już dziś rejestrując go na stronie Sellingo.pl! Bez umowy i bez zobowiązań przetestujesz swój sklep tak długo jak zechcesz w pakiecie darmowym przez 30 dni. W pakiecie Darmowym znajduje się hosting oraz poczta email.

Jak taka sprzedaż wygląda w sklepie?

Jeżeli sklep działa w oprogramowaniu Sellingo.pl to koszt takiej sprzedaży może być wręcz darmowy, o ile posiadamy Darmowy pakiet sklepu, darmową subdomenę i jedynie kilka produktów w sprzedaży. Sprzedaż w takim przypadku prowadzimy bez żadnej prowizji i kosztów.

W pakiecie Start, który kosztuje 49 zł netto miesięcznie, możemy sprzedawać dowolną liczbę produktów bez żadnej prowizji. Przy sprzedaży jednego mebla z przykładu, już w tym momencie oszczędzamy na jednym produkcie, a w ciągu jednego miesiąca możemy przecież sprzedać dużo, dużo więcej.

Prawie 10% z ceny sprzedaży zaoszczędzimy sprzedając je we własnym sklepie internetowym! Inwestując nie w prowizję od sprzedaży Allegro nie mówiąc już o wyróżnieniach, a w marketing i dopracowanie własnego sklepu internetowego!

Wystarczy, że sprzedamy jeden taki produkt w sklepie żeby opłacić abonament sklepu Sellingo na kolejne 8 miesięcy! Sprzedamy dwa, a zaoszczędzimy na 1,5 roku abonamentu sklepu. W tym czasie sprzedamy przecież znacznie więcej produktów. Zamiast płacić Allegro, zarabiamy na własny sklep i reklamę swojej strony.

Zastanów się jak dużo klientów zyskasz jeżeli zainwestujesz te 10% w reklamę swojego sklepu. Tacy klienci wrócą później na Twoją stronę, a nie na Allegro. Będą to Twoi klienci, dla których zbudujesz własną markę.

W Sellingo płacisz jedynie za abonament, który odpowiada możliwością serwera Twojego sklepu internetowego - jego pojemności oraz limitowi transferu. Za sprzedaż produktów, czy ich wystawianie żadna prowizja nie jest pobierana. Własny sklep internetowy to nie tylko inwestycja w przyszłość, ale także duże oszczędności. Szczególnie wtedy, gdy sprzedajesz drogie produkty.

Netgraf
Opcjonalnie
Zamknij
Opcjonalnie