hero
logo

Zaprojektowanie innowacyjnego sklepu internetowego dla wschodzącej marki modowej

Charakterystyka klienta

So Fancy to innowacyjna, pierwsza taka marka odzieżowa w Polsce. Stroje tworzone są przez profesjonalistów dla profesjonalistów — specjalnie z myślą o tancerzach teatralnych i baletowych, ale nie tylko! Dzięki najwyższej precyzji wykonania projektów i połączeniu ich z materiałem najwyższej klasy, za każdym razem spod ręki mistrza wychodzi wyjątkowe dzieło w postaci spersonalizowanego kostiumu szytego specjalnie na zamówienie.

Problemy i wyzwania

Stroje projektowane przez So Fancy są wygodne, wytrzymałe, a przede wszystkim nie krępują ruchów, dzięki czemu ułatwiają taniec. Dlatego sklep internetowy stworzony dla marki modowej musiał utrzymać standardy i być równie użyteczny dla klientów, jak indywidualnie szyte kostiumy. Postawiliśmy sobie kilka celów, które musieliśmy zrealizować, aby stworzyć profesjonalny sklep internetowy zupełnie nowej gałęzi w branży mody.

  • Minimalistyczny, nowoczesny wygląd sklepu odzwierciedlający charakter marki.
  • Layout dopasowany do baletowej stylistyki.
  • Karta produktu umożliwiająca wybór indywidualnie skomponowanego kostiumu.
  • Konfigurator wyboru tkanin, zaawansowany kolorystycznie.
  • Czytelny pop-up z tabelą rozmiaru.
  • Łatwa publikacja produktów w mediach społecznościowych.
  • Dwie wersje językowe sklepu - polska i angielska.
  • Narzędzia do obsługi sprzedaży transgranicznej.
  • Sklep w wersji responsywnej.

Minimalistyczny projekt i responsywna wersja sklepu

Nowoczesny wygląd sklepu internetowego musiał podkreślać innowacyjność marki So Fancy. Postawiliśmy więc na minimalizm, który pozwolił nam na uwydatnienie perfekcyjnie wykonanych zdjęć baletmistrzów w kostiumach So Fancy. Zgodnie z zasadami minimalizmu, sklep posiada jedynie niezbędne w sprzedaży online elementy strony tj. wybór kategorii, koszyk i podstawowe informacje. Rozbudowaliśmy natomiast karty produktów i ich galerie, które w największej mierze odpowiadają za udaną konwersję.

Skomponowanie stroju oraz jego zakup musiał być prosty i szybki zwłaszcza przez urządzenia mobilne, dlatego zaprojektowaliśmy responsywną wersję sklepu. Technologia RWD umożliwia łatwe dopasowane strony strony do rozdzielczości smartfonów. Wszystkie elementy witryny są odpowiednio duże, dzięki czemu są łatwo klikalne, a menu hamburgerowe zapewnia intuicyjną nawigację po stronie. Dzięki minimalistycznemu charakterowi sklepu nie mieliśmy problemu z jego optymalizacją i szybkim ładowaniem strony.

Futurystyczna personalizacja produktów

Sklep posiada w ofercie różne fasony szytych na miarę kostiumów dla zawodowych tancerzy. Od właścicieli sklepu dostaliśmy zdjęcia produktowe oraz szkice strojów. Dostarczone przez twórców marki materiały wykorzystaliśmy do granic możliwości, a specjalne układy fotografii produktów dodatkowo to podkreślają. Wkład właścicieli świadczy o niezwykłym zaangażowaniu w projekt, co wpływa również na jego unikatowość i profesjonalność.

  • Odręcznie naszkicowane przez projektantkę Martę Fiedler niestandardowe ikonki użyte w menu dodają elegancji i ułatwiają użytkownikowi poszukiwania idealnego fasonu kostiumu.
  • Profesjonalnie wykonane fotografie modeli przez współtwórcę marki So Fancy - Pawła Koncewoja - uwydatniają wszystkie cechy kostiumu.
  • Dynamiczne zdjęcia pozwalają uruchomić wyobraźnię, dzięki czemu klienci wiedzą, jak materiał zachowa się podczas ćwiczeń.
  • Listing produktów w kategoriach został oparty na zdjęciach najlepiej pokazujących dany model stroju.

Wybór kroju kostiumu oraz wzoru tkaniny

W So Fancy każdy kostium szyty jest na zamówienie, dzięki czemu jest w 100% dostosowany do potrzeb i oczekiwań klienta. Wybór fasonu, kombinacja kolorów lub materiału we wzory oraz dopasowanie rozmiaru stroju musiały zostać uwzględnione podczas zakupu odzieży. Dlatego zaprojektowaliśmy prosty w obsłudze konfigurator, który pokazuje efekt końcowy użytkownikowi.

Konfigurator pozwala na łatwe wybranie wymarzonego fasonu oraz wyboru zestawienia materiałów, z jakich zostanie uszyty kostium tancerza. Daje to klientom możliwość wyboru spośród aż 864 różnych kombinacji materiałów o różnych kolorach dostępnych po wybraniu konkretnego modelu stroju. Konfigurator stworzyliśmy, wycinając ze zdjęcia element stroju, a następnie zapisując go w kolorach odpowiadających materiałom z próbnika dostarczonego naszemu grafikowi.

Personalizacja dzięki konfiguracji wariantów:

  • Prawie 1000 kombinacji wyboru kolorystyki strojów.
  • Wysokiej jakości zdjęcie produktu wizualizuje wybrany zestaw materiałów.
  • Atrakcyjne zdjęcie modela w spersonalizowanym stroju ułatwiające użytkownikowi wybór, pokazujące, czy dana kolorystyka i krój kostiumu mu odpowiadają.
  • Pop-up z tabelą rozmiaru przypięty do karty produktu, umożliwiający szybkie sprawdzenie, czy wybrany rozmiar będzie pasował.

Interaktywny konfigurator wyboru tkanin

Wybrany kolor tkaniny zostaje automatycznie przeniesiony na zdjęcie. Takie rozwiązanie problemu pozwala zachować jednolite zdjęcie, na którym zmieniają się tylko kolory wybranych elementów. Nie ma potrzeby robienia setek zdjęć w różnych kombinacjach — oszczędza to czas nie tylko fotografa, ale i modelki, która w innym wypadku musiałaby się przebierać kilka tysięcy razy — w jednym produkcie jest prawie 1000 kombinacji, a dostępnych jest 7 różnych produktów w dwukolorowych, personalizowanych kombinacjach materiałów. W kartach produktów znalazły się zaawansowane możliwości konfiguracji wariantów kolorystycznych kostiumów, pozwalające na wybór koloru głównego oraz koloru dodatkowego wybranego stroju.

Sklep anglojęzyczny i sprzedaż globalna

Ambitni właściciele marki już od początku działalności sklepu chcieli umożliwić zakup swoich produktów również klientom zagranicznym. Konieczne było więc wdrożenie drugiej wersji językowej sklepu, która znacznie ułatwia dokonywanie transakcji użytkownikom anglojęzycznym spoza granic Polski. Elastyczna platforma, na której postawiliśmy sklep So Fancy udostępniła nam szybkie przetłumaczenie każdego elementu witryny.

W drugim etapie wdrożyliśmy integracje z tPay oraz PayPal (umożliwiające odbiór zagranicznych płatności), a także z firmami wysyłkowymi realizującymi przesyłki międzynarodowe. Obsługa zintegrowanych z oprogramowaniem wysyłek zagranicznych za pośrednictwem wybranego spedytora sprawia, że zamówienie kuriera po odbiór przesyłki i jej nadanie zajmuje jedynie kilka kliknięć. Bardzo szybko można więc zrealizować dowolne zamówienie złożone nawet w najdalszym zakątku świata. Obie wersje sklepu obsługiwane są w jednym panelu administracyjnym, co znaczącą ułatwia proces realizacji zamówień.

Wykorzystanie aplikacji Instagram do sprzedaży

So Fancy stawia na komunikację obrazem, a nie ma lepszego medium do publikacji fotografii niż Instagram. Umieszczanie profesjonalnie wykonanych zdjęć tancerzy w strojach So Fancy pomogło zbudować marce wierną społeczność. Stylizacje przekazane na wysokiej jakości zdjęciach przyciągają uwagę i wyróżniają się na tle typowych zdjęć produktowych. Kreacje pokazywane za pośrednictwem Instagrama są najlepszą formą reklamy spersonalizowanych produktów tworzonych na zamówienie.

Karta produktu została zaprojektowana przez nas tak, aby można było ją ładnie wyeksponować w mediach społecznościowych. Platforma sklepu internetowego umożliwia podpięcie Piksela Facebooka, dzięki czemu marka może reklamować swoje stroje na kanałach społecznościowych.

Pierwsza Solistka Teatru Narodowego

Właścicielka So Fancy

teaser2
teaser2
teaser2
Netgraf
Opcjonalnie
Zamknij
Opcjonalnie