Stworzenie wizytówki Google - Moja firma - nie jest tak bardzo skomplikowanym procesem, jak mogłoby się wydawać. Oczywiście jeżeli nic nie pokręcisz, bądź nie pojawią się niespodziewane problemy techniczne. Ten krótki przewodnik powstał, by pokazać Ci jak szybko stać się właścicielem swojej własnej wizytówki. Dzięki niej, dotrzesz do swoich potencjalnych Klientów znacznie szybciej, a dodatkowo bezproblemowo dogadasz wszelkie szczegóły zlecenia.

Zalety Google Maps - dlaczego warto zadbać o wizytówkę swojej firmy?

Warunkiem koniecznym dla stworzenia wizytówki Google jest posiadanie fizycznego adresu swojej firmy, musisz bowiem wskazać jej konkretną lokalizację, podczas wprowadzania danych. Istnieje możliwość podania wirtualnego adresu biura, jednak lepszym wyborem jest podanie adresu zamieszkania. Bardzo możliwe, że to właśnie na niego przyjdzie kod weryfikacyjny, którego wprowadzenie do systemu, pozwoli w pełni korzystać z funkcjonalności portalu.

Uwaga

Pamiętaj, że wprowadzona lokalizacja ma olbrzymie znaczenie na moment, kiedy zostanie wyświetlona potencjalnemu Klientowi. Jeżeli prowadzisz działalność w Warszawie, a mieszkasz w małej, podmiejskiej miejscowości i ten adres wprowadzisz – nie pomoże Ci to zapewne w znalezieniu Klientów ze stolicy.

Krok1.Logowanie

Aby rozpocząć swoją przygodę, musisz zalogować się do usługi (nie musisz się rejestrować, wystarczy konto Google lub Gmail). Wejdź na adres: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Uwaga

Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie konta Google pod adres w domenie firmy, bowiem zawsze można uzyskać dostęp do konta (w momencie zapomnienia danych logowania), poprzez wymuszony reset hasła do konta na firmowym serwerze. Jeżeli zamierzasz posiadać na jednym koncie większą ilość wizytówek – zdarzało się, że Google potrafiło je wszystkie skasować. Natomiast wykorzystanie konta Gmail w procesie tworzenia wizytówki, może w przyszłości przełożyć się na problemy w momencie użytkowania go przez wiele osób.

Krok2.Dodanie pierwszej wizytówki - rozpoczynamy pracę kreatora

Logując się do portalu, pierwsze co pokaże Ci się przed oczami to szereg okien, w którym:

1) Określasz nazwę firmy

Nie musi być to jej pełna wersja, najlepiej gdyby była wprowadzona w krótkiej i łatwej do zapamiętania formie. Przykładowo lepiej wpisać „Grześ Reklama”, a nie „Grzegorz Burek Reklama”

2) Wskażesz jej dokładny adres

Nie może być to wymyślony adres, bowiem ma olbrzymie znaczenie dla wyszukiwań, podczas których pojawi się Twoja wizytówka. Na tym etapie istnieje możliwość zaznaczenia opcji „Dostarczam produkty i świadczę usługi u Klientów”. Ma to duże znaczenie w przypadku, gdy świadczysz np. usługi „awaryjnego otwierania zamków” – oczywistym faktem jest, że będziesz wykonywał usługę w lokalizacji Klienta (w kolejnym kroku wskażesz obszar na jakim działasz).

Uwaga

Może pojawić się problem, gdy wprowadzanej ulicy nie ma jeszcze naniesionej na mapy Google – w takim przypadku sytuacja nie jest stracona, istnieje bowiem możliwość ręcznego naniesienia „pinezki” na mapę, oznaczając w ten sposób siedzibę firmy. Każda lokalizacja jest weryfikowana, więc nawet jeżeli uda Ci się i zakończysz tworzenie wizytówki, to wystarczy jedno zgłoszenie ze strony użytkownika, które spowoduje ponowną weryfikację lokalizacji (a to może się zakończyć nawet usunięciem wizytówki).

3) Określisz profil prowadzonej działalności

Następnie powinieneś określić jaki jest profil prowadzonej działalności – ma to duży wpływ, przy okazji wyszukiwań jakich słów kluczowych, pojawi się właśnie Twoja wizytówka.

4) Potwierdzenie i weryfikacja

Teraz pozostało już tylko potwierdzić wprowadzane dane i przejść do sposobu weryfikacji firmy. Warto jeszcze raz sprawdzić poprawność adresu i nazwy firmy, gdyż może mieć to wpływ na samą weryfikację. Oczywiście można w późniejszym czasie wprowadzać poprawki, jednak warto by informacje były od początku zgodne z prawdą.
Krok3.Weryfikacja wizytówki i jej sposoby
  • Wykorzystanie tradycyjnej poczty (przekłada się to jednak na dłuższe czekanie – nawet do 3-4 tygodni);
  • Z wykorzystaniem połączenia telefonicznego (dostępna dla wybranych firm, często bywa nieaktywne, jednak jeżeli uda Ci się z niego skorzystać, przygotuj się na telefon i rozmowę z automatem mówiącym bardzo łamanym „polskim”, oraz miej pod ręką kartkę i długopis, by zanotować dyktowany przez niego kod aktywacyjny);
  • Poprzez e-mail (nie jest dostępna dla wszystkich firm) kod aktywacyjny zostanie przysłany drogą elektroniczną i należy go po prostu przepisać bądź przekopiować do okna aktywacji;
  • Ostatnim sposobem jest weryfikacja automatyczna (dostępna dla wybranych firm - jeżeli przechodziłeś już weryfikację w „Google Search Console”).

Twoja wizytówka będzie aktywna zaraz po przeprowadzeniu weryfikacji

Kończąc proces weryfikacji zostaniesz przekierowany na „jeszcze pachnącą” wizytówkę w Google Moja Firma. Będziesz mógł od razu przystąpić do zapełniania jej treścią oraz zdjęciami (pamiętaj żeby były możliwie, jak najbardziej interesujące dla potencjalnych Klientów). Możesz także zdecydować się na pomoc profesjonalnej firmy, która będzie w stanie stworzyć specjalnie dla Ciebie tzw. „wirtualny spacer” po firmie (wygląda analogicznie jak w Google Street View).

Czasem pojawia się konieczność kasacji wcześniej utworzonej wizytówki – aby ją usunąć wystarczy wejść w „edycję”, którą znajdziesz w prawym górnym rogu. Następnie pojawią się dwie opcje:

Opcja1.Oznacz jako zamkniętą na stałe

Oznaczając swoją wizytówkę w ten sposób nie kasujesz jej dosłownie, bowiem będzie widoczna czasem na mapach Google, jednak w bardzo ograniczonym zakresie. Jeżeli będziesz ponownie otwierał działalność, zawsze możesz ją odnowić (usunąć tę etykietę).

Opcja2.Trwałe usunięcie wizytówki

Wystarczy kliknąć „Usuń wizytówkę”, co po potwierdzeniu kasuje wszelkie treści i zdjęcia i nie będziesz miał możliwości jej odzyskać, gdybyś zmienił zdanie. Także powiązane akcje marketingowe AdWords Express zostaną wyłączone. Oczywiście inni menadżerowie, którzy mieli do niej dostęp – utracą go.

Jeżeli nie jesteś właścicielem, a jedynie menadżerem wizytówki – trwałe usunięcie wizytówki nie będzie możliwe. Natomiast bez problemu usuniesz siebie z listy osób uprawnionych do edycji. Wystarczy wejść w zakładkę „Nie zarządzaj już tą firmą” i kliknąć w „Menadżerzy” (po odnalezieniu swojego nicku wystarczy kliknięcie w „krzyżyk”).

UWAGA: czasem po usunięciu wizytówki jest ona nadal widoczna przez jakiś czas w wynikach wyszukiwania.

Niedawno pojawiła się w panelu administracyjnym możliwość publikacji wpisów (krótkich treści, którym może towarzyszyć zdjęcie). Nic nie stoi na przeszkodzie, by było to tylko i wyłącznie zdjęcie (tak jak na przykładowej grafice poniżej). Wraz z oficjalnym wprowadzeniem funkcjonalności, pojawiła się dodatkowa zakładka WPISY, obok zakładki OPINIE.

Tak nastomiast wygląda zakładka z poziomu aplikacji mobilnej:

Wpis nie może być dłuższy niż 300 słów, a umieszczona publikacja będzie widoczna w wizytówce przez tydzień od momentu jej umieszczenia. Musisz być świadomy, że istnieje ograniczenie do maks 10 wpisów aktywnych w jednym momencie (tworzy się wtedy swoista lista w orientacji poziomej, którą można przesuwać). Natomiast starsze, można przejrzeć poprzez zakładkę „wpisy” znajdującej się na poziomie wizytówki. Każdy wpis może być udostępniany dalej w mediach społecznościowych takich jak Twitter, Facebook itd. Istnieje także możliwość wygenerowania linka bezpośredniego, który może być przesłany do znajomego za pomocą maila bądź dowolnego komunikatora.

Jak dodać wpis w wizytówce?

Wystarczy zalogować się do konta Google Moja Firma, na którym znajduje się Twoja wizytówka. Procedura jego tworzenia jest bardzo prosta:

  • Kliknij w zakładkę „wpisy” znajdującą się pomiędzy zakładkami „strona główna” i „informacje”. Innym sposobem jest kliknięcie po prostu w „utwórz posta”.
  • Następnym krokiem jest załadowanie zdjęcia, wprowadzenie opisu wydarzenia (przykładowo). Jeżeli chcesz umieścić przyciski akcji, oznacz „dodaj przycisk”. Klikając „podgląd” będziesz w stanie zweryfikować aktualny wygląd wpisu, zaraz przed jego ostateczną publikacją.
  • Wszystko się zgadza – pozostaje już jedynie kliknąć „publikuj”. GOTOWE!

Czy to wszystko?

Jest to spory krok do przodu, co przekłada się na jej olbrzymi potencjał, który odpowiednio wykorzystany przez lokalne firmy może przynieść im spory wzrost obrotów, a przynajmniej zainteresowanie. Zapewnia duże pole popisu do interakcji z potencjalnymi Klientami, umożliwia bowiem „organizację” wydarzeń, ale także rezerwację (co w przypadku hoteli sprawdzi się znakomicie). Oczywiście odpowiednia oprawa wizualna oraz przekonujące teksty, z pewnością wpłyną pozytywnie na liczbę odwiedzających Twój sklep bądź Twój portal.

Oceń ten artykuł:
Dziękujemy za ocenę!
Ocena:
3.00
/
5

NASTĘPNY WPIS Optymalizacja sklepu internetowego
POPRZEDNI WPIS Restart+ / Diprocon case study