Co to jest google maps i do czego służy?

Google Maps jest jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych (funkcjonuje już od 2005 roku), który łączy w sobie olbrzymią funkcjonalność, intuicyjną obsługę oraz

  • Wyszukiwanie obiektów
  • Oglądanie zdjęć satelitarnych
  • Udostępnia panoramiczny widok “z poziomu ulicy”
  • Może także posłużyć jako system nawigacji samochodowej
 

Dzięki Google Maps każdy może w znacznie krótszym czasie odnaleźć poszukiwany przez siebie sklep, bądź restaurację zgodną z upodobaniami. Wystarczy trochę chęci i zaangażowania ze strony prowadzącego działalność, by móc wykorzystać to potężne narzędzie i szybko dotrzeć do nowych klientów (grupy docelowej). Narzędzie jest w 100% darmowe dla niekomercyjnych użytkowników, co przekłada się na jego bardzo dużą popularność (i olbrzymi potencjał dla firm usługowo-handlowych). Programiści Google przewidzieli bowiem umieszczenie na mapach - lokalizacji i informacji o restauracjach, firmach usługowych – w skrócie Twojej działalności. Portal jest w dalszym ciągu rozwijany, a same mapy doskonalone przez przeszło 7000 pracowników dbających o ich jakość i precyzję. Biorąc pod uwagę wszelkie jej zalety i funkcjonalności (także dla firm chcących zareklamować swoją działalność), można je określić mianem „nawigacji samochodowo-usługowej”. Oczywiście nawigować można także z perspektywy pieszego, co znacznie rozszerza grono korzystających z niego osób.

Zalety Google Maps - dlaczego warto zadbać o wizytówkę swojej firmy?

Google Maps umożliwia zaprezentowanie swojej firmy w sposób niezwykle interesujący i co najważniejsze – prosty. Każda osoba poszukująca danego typu usług bez większych problemów uzyska dostęp nie tylko do lokalizacji Twojej firmy, ale także godzin otwarcia. Ciekawym dodatkiem jest możliwość obejrzenia siedziby firmy (w przypadku gdy taka funkcjonalność została wdrożona po stronie przedsiębiorcy). Natomiast z punktu widzenia marketingu i skuteczności podjętych działań, umożliwia dostęp do statystyk odwiedzalności stworzonej „wizytówki” na mapie Google, bazujących na wynikach organicznych. Oczywiście wpływa także na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.

Wskazówka praktyczna

Umieszczając nazwę swojej firmy nie zamieszczaj jej pełnej nazwy tj. „PAŹreklama”, będzie lepiej wyglądać niż „Adam Paźniewicz - PAŹreklama”. Warto także zadbać o wygląd i zawarte w wizytówce dane na temat swojej działalności, bowiem mają one olbrzymie znaczenie w odbiorze przez potencjalnych klientów. Niestety profesjonalne przygotowanie, wydawałoby się „prostej wizytówki” jest o wiele bardziej problematyczne i warto przemyśleć zlecenie jej opracowania profesjonalistom. Prawidłowe przypisanie firmy do kategorii jest niezwykle istotne - ma bowiem wpływ na pojawienie się Twojej wizytówki podczas wyszukiwania przy pomocy konkretnych słów.

Najciekawsze funkcje pozwalające przyciągnąć klienta

Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie potencjalnego klienta – do jednych z najbardziej standardowych należy prezentacja swojej oferty oraz siedziby w możliwie korzystny sposób. Google Maps oferuje klasyczny system opinii i gwiazdek, które wystawiają klienci korzystający z usług Twojej firmy. Jest to jeden z najczęściej sprawdzanych parametrów podczas wyboru firmy do wykonana konkretnego zlecenia.

 
  • Integracja z Ubertem, która sama w sobie przynosi wiele korzyści dla osób pracujących w formie „taksówek”
  • Istnieje możliwość włączenia widoczności interesujących miejsc (takich jak muzea, zabytki, ale także restauracje czy kawiarnie)
  • Umożliwia zamówienie jedzenia z dostawą do domu (jeżeli prowadzisz gastronomię jest to poważny powód, by zainteresować się wdrożeniem wizytówki)
  • Użytkownicy mogą w prosty sposób włączyć nawigowanie do wybranego przez nich lokalu
  • Aplikacja zapamiętuje odwiedzane miejsca (zadowolony klient zawsze może odszukać miejsce „gdzie jadł najsmaczniejszą pizzę/burgera” bądź kupił w najlepszej cenie części samochodowe)
  • Ciekawostką jest możliwość zapisania niejako na portalu terminów i miejsc spotkań
  • Istnieje możliwość implementacji tzw. „wirtualny spacer” po firmie dla jak najlepszego jej przedstawienia
Oczywiście, to jakie funkcje Google Maps będziesz w stanie wykorzystać na swoją korzyść zależy w głównej mierze od profilu działalności, oraz znajomości narzędzia i funkcjonalności jakie udostępnia.

Możliwe problemy związane z wizytówkami na Google Maps.

Niestety prawidłowe skonfigurowanie i przedstawienie swojej firmy może przysporzyć wiele problemów między innymi natury technicznej. Mogą one wynikać także z błędów podczas tworzenia wizytówki dla swojej firmy.

Weryfikacja stworzonej wizytówki

Wprowadzenie pełnych danych oraz wskazanie dokładnej lokalizacji to nie wszystko – koniecznym aspektem jest weryfikacja wizytówki, która może być dokonana na trzy sposoby. Należy przed ostatecznym jej potwierdzeniem sprawdzić jeszcze raz poprawność wprowadzonych do aplikacji danych, takich jak numer telefonu, nazwa firmy i jej adres (będą one możliwe do edycji w przyszłości, jednak mogą rzutować na sam proces weryfikacji). Tworząc wizytówkę, tworzy się jednocześnie konto G+ (Google+), które można w przyszłości wykorzystać jako dodatkowy kanał do komunikacji z klientami. Weryfikacja stworzonej wizytówki jest możliwa poprzez uzyskanie specjalnego kodu z wykorzystaniem poczty tradycyjnej (trwa to bardzo długo – nawet do 4 tygodni). Innym sposobem jest połączenie telefoniczne, co skutkuje niemal natychmiastową aktywacją wizytówki za pomocą uzyskanego kodu (jednak jest to bardzo rzadko aktywna opcja, a nawet jak się uda i po kilku minutach automat do Ciebie oddzwoni – nie będziesz rozmawiał z człowiekiem, a robotem posługującym się „językiem polskim”). Trzecią możliwością jest natychmiastowa/automatyczna weryfikacja, która jednak jest prawdopodobnie dostępna jedynie kontom Google+ o bardzo wysokim stopniu „zaufania" (za ich pośrednictwem możliwe jest tworzenie wizytówek niemal na życzenie, np. dla każdego oddziału firmy).

Problem z widocznością oficjalnego adresu firmy i jej klasyfikacją

Podczas wprowadzania danych do wizytówki warto pamiętać, by oznaczając „dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” zaznaczyć także obsługę klientów w siedzibie firmy (brak takiego oznaczenia, przekłada się często z problemem widoczności adresu na Google Maps. Jest to jeden z wielu problemów dotyczących prawidłowej konfiguracji konta i wizytówki firmy z jakimi możesz się spotkać.

Zduplikowanie wizytówki Google

Tworząc wizytówkę swojej firmy, umieść wszystkie oferowane przez nią usługi, a nie rozbijaj jej na kilka – nawet gdy są one odmiennego typu. Bowiem istnienie pod identycznym adresem wizytówek z dwóch kont generuje „błąd” w postaci komunikatu „Ta lokalizacja jest duplikatem innej lokalizacji, która jest już w Google”.

Weryfikacja firmy przez osoby trzecie, bądź komunikat o „zweryfikowaniu wizytówki przez kogoś innego”

Jest to relatywnie rzadki problem, bowiem zwykle nikt nie tworzy wizytówki dla czyjejś firmy. Jednak jeżeli już dojdzie do takiej sytuacji, że podczas tworzenia konta znajdziesz swoją firmę, możesz zgłosić do niej prawa (bowiem właścicielem wizytówki jest osoba, która wykonała weryfikacji firmy). Zdecydowanie częstszym problemem jest próba wykorzystania innego adresu e-mail niż wcześniej, czego konsekwencją będzie wspomniany wyżej komunikat. Jeżeli wykorzystujesz dwa konta Google (jeden do wiadomości prywatnych, a drugi do komunikacji służbowej) – po prostu się wyloguj i zaloguj na drugie konto. W skrajnym wypadku, gdy faktycznie właścicielem wizytówki jest osoba obca – można poprosić go o dostęp (ustalenie Ciebie menadżerem) bądź przekazanie własności.

Wsparcie profesjonalistów - „bezcenne”

Odpowiednie przygotowanie oraz dbałość o przystępną i atrakcyjną formę przełożą się na pozytywny odbiór ze strony potencjalnych klientów. Jeżeli nie czujesz się na siłach by samemu zadbać o profesjonalne przygotowanie wizytówki swojej firmy (zarówno pod kątem wizualnym, jak i merytorycznej zawartości) - służymy pomocą.

Oceń ten artykuł:
Dziękujemy za ocenę!
Ocena:
5.00
/
5

NASTĘPNY WPIS Jak reklamować stronę internetową
POPRZEDNI WPIS Dlaczego lepiej sprzedawać u siebie, niż płacić prowizję na Allegro