Google Maps jest jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych (funkcjonuje już od 2005 roku), który łączy w sobie olbrzymią funkcjonalność, intuicyjną obsługę oraz
Dzięki Google Maps każdy może w znacznie krótszym czasie odnaleźć poszukiwany przez siebie sklep, bądź restaurację zgodną z upodobaniami. Wystarczy trochę chęci i zaangażowania ze strony prowadzącego działalność, by móc wykorzystać to potężne narzędzie i szybko dotrzeć do nowych klientów (grupy docelowej). Narzędzie jest w 100% darmowe dla niekomercyjnych użytkowników, co przekłada się na jego bardzo dużą popularność (i olbrzymi potencjał dla firm usługowo-handlowych). Programiści Google przewidzieli bowiem umieszczenie na mapach - lokalizacji i informacji o restauracjach, firmach usługowych – w skrócie Twojej działalności. Portal jest w dalszym ciągu rozwijany, a same mapy doskonalone przez przeszło 7000 pracowników dbających o ich jakość i precyzję. Biorąc pod uwagę wszelkie jej zalety i funkcjonalności (także dla firm chcących zareklamować swoją działalność), można je określić mianem „nawigacji samochodowo-usługowej”. Oczywiście nawigować można także z perspektywy pieszego, co znacznie rozszerza grono korzystających z niego osób.
Google Maps umożliwia zaprezentowanie swojej firmy w sposób niezwykle interesujący i co najważniejsze – prosty. Każda osoba poszukująca danego typu usług bez większych problemów uzyska dostęp nie tylko do lokalizacji Twojej firmy, ale także godzin otwarcia. Ciekawym dodatkiem jest możliwość obejrzenia siedziby firmy (w przypadku gdy taka funkcjonalność została wdrożona po stronie przedsiębiorcy). Natomiast z punktu widzenia marketingu i skuteczności podjętych działań, umożliwia dostęp do statystyk odwiedzalności stworzonej „wizytówki” na mapie Google, bazujących na wynikach organicznych. Oczywiście wpływa także na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.
Wskazówka praktyczna |
Umieszczając nazwę swojej firmy nie zamieszczaj jej pełnej nazwy tj. „PAŹreklama”, będzie lepiej wyglądać niż „Adam Paźniewicz - PAŹreklama”. Warto także zadbać o wygląd i zawarte w wizytówce dane na temat swojej działalności, bowiem mają one olbrzymie znaczenie w odbiorze przez potencjalnych klientów. Niestety profesjonalne przygotowanie, wydawałoby się „prostej wizytówki” jest o wiele bardziej problematyczne i warto przemyśleć zlecenie jej opracowania profesjonalistom. Prawidłowe przypisanie firmy do kategorii jest niezwykle istotne - ma bowiem wpływ na pojawienie się Twojej wizytówki podczas wyszukiwania przy pomocy konkretnych słów. |
Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie potencjalnego klienta – do jednych z najbardziej standardowych należy prezentacja swojej oferty oraz siedziby w możliwie korzystny sposób. Google Maps oferuje klasyczny system opinii i gwiazdek, które wystawiają klienci korzystający z usług Twojej firmy. Jest to jeden z najczęściej sprawdzanych parametrów podczas wyboru firmy do wykonana konkretnego zlecenia.
![]() |
Oczywiście, to jakie funkcje Google Maps będziesz w stanie wykorzystać na swoją korzyść zależy w głównej mierze od profilu działalności, oraz znajomości narzędzia i funkcjonalności jakie udostępnia. |
Niestety prawidłowe skonfigurowanie i przedstawienie swojej firmy może przysporzyć wiele problemów między innymi natury technicznej. Mogą one wynikać także z błędów podczas tworzenia wizytówki dla swojej firmy.
Tworząc wizytówkę swojej firmy, umieść wszystkie oferowane przez nią usługi, a nie rozbijaj jej na kilka – nawet gdy są one odmiennego typu. Bowiem istnienie pod identycznym adresem wizytówek z dwóch kont generuje „błąd” w postaci komunikatu „Ta lokalizacja jest duplikatem innej lokalizacji, która jest już w Google”.
Jest to relatywnie rzadki problem, bowiem zwykle nikt nie tworzy wizytówki dla czyjejś firmy. Jednak jeżeli już dojdzie do takiej sytuacji, że podczas tworzenia konta znajdziesz swoją firmę, możesz zgłosić do niej prawa (bowiem właścicielem wizytówki jest osoba, która wykonała weryfikacji firmy). Zdecydowanie częstszym problemem jest próba wykorzystania innego adresu e-mail niż wcześniej, czego konsekwencją będzie wspomniany wyżej komunikat. Jeżeli wykorzystujesz dwa konta Google (jeden do wiadomości prywatnych, a drugi do komunikacji służbowej) – po prostu się wyloguj i zaloguj na drugie konto. W skrajnym wypadku, gdy faktycznie właścicielem wizytówki jest osoba obca – można poprosić go o dostęp (ustalenie Ciebie menadżerem) bądź przekazanie własności.
Odpowiednie przygotowanie oraz dbałość o przystępną i atrakcyjną formę przełożą się na pozytywny odbiór ze strony potencjalnych klientów. Jeżeli nie czujesz się na siłach by samemu zadbać o profesjonalne przygotowanie wizytówki swojej firmy (zarówno pod kątem wizualnym, jak i merytorycznej zawartości) - służymy pomocą.